stanowisko do spraw planowania przestrzennego i mienia komunalnego:

 

mgr  inż. Wioleta Krygier-Szulińska

 

tel. (0-23)  661 - 59 - 04 

                   wewn. 48

e-mail: planowanie@dzierzaznia.pl

§ 24. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. planowania przestrzennego i mienia komunalnego, w szczególności należy:

1. W sprawach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego:

1 ) Przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzenia projektów lub zmian planów zagospodarowania przestrzennego,

  1. Koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzaniem zadań rządowych lub wojewódzkich i powiatowych do planów zagospodarowania przestrzennego,
  2. Zawiadamianie o terminie wyłożenia projektu planu oraz wykładanie projektu planu i prognozy do publicznego wglądu,
  3. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków do planu i uwag wniesionych do projektu planu,
  4. Przestrzeganie zasad i terminów związanych z uchwaleniem projektu planu,
  5. Przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
  6. Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  7. Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach zmian przeznaczenia terenów,
  8. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
  9. 10) Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach zmian przeznaczenia terenów,

1 1 ) Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,

1 2) Dokonywanie analiz aktów notarialnych w przypadku zwiększenia wartości nieruchomości po zmianie plany zagospodarowania przestrzennego i zbyciu nieruchomości oraz dokonywanie naliczeń opłat z tytułu tzw. „renty planistycznej”,

  1. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, przygotowywanie materiałów do sporządzania projektu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, oraz prowadzenie rejestru decyzji w tych sprawach,
  2. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego Gminy,
  3. Ustalanie opłat adiacenckich w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym budową urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków publicznych albo scalaniem i podziałem gruntów,
  4. Prowadzenie spraw z zakresu numeracji porządkowej nieruchomości oraz nazewnictwa ulic i placów:
    1. opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie nadania nazw ulicom,
    2. przygotowywanie i wydawanie zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego oraz prowadzenie mapy przeglądowej w tym zakresie,
    3. oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi, umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów,
    4. prowadzenie i utrzymywanie w stałej aktualności ewidencji ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
  5. Wydawanie warunków technicznych na przyłączenie do sieci wodociągowej,
  6. Wydawanie zgód na przyłączenie do sieci wodociągowej,
  7. Przygotowywanie zaświadczeń w sprawie przydatności wody z wodociągu gminnego,
  8. ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny;
  9. dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  10. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym:
    1. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz stwierdzenie ich wygaśnięcia,
    2. prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    3. rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu;
  11. opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego zagospodarowania oraz przepisami szczególnymi;
  12. prowadzenie negocjacji warunków wprowadzania zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

2. W sprawach z zakresu mienia komunalnego:

  1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi lokalami mieszkalnymi, w tym:
    1. opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
    2. opracowywanie projektów umów najmu,
    3. wypowiadanie umów najmu,
    4. ustalanie propozycji stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz za najem mieszkalnych lokali socjalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    5. przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowania egzekucyjnego o eksmisję oraz realizacja wyroków sądowych w tych sprawach,
    6. prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania samowoli lokalowej,
  2. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Gminy,
  3. Prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym, ustalaniem nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych oraz podziałem Gminy na sołectwa,
  1. prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zabudowania, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie dzierżawę, najem, użyczenie, trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne;
  2. przygotowanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp i ppoż;
  3. dokonywanie wymaganych przepisami prawa okresowych przeglądów i kontroli w obiektach zarządzanych przez Gminę;
  4. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania obiektów zarządzanych przez Gminę;
  5. współpraca z zakładem usług wodnych zaopatrującym mieszkańców Gminy w wodę;
  6. udzielanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków

3. W sprawach z zakresu wydawania decyzji środowiskowych:

1) przeprowadzanie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przed wydaniem decyzji w sprawie planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;

4. W sprawach z zakresu dróg:

  1. Planowanie i prowadzenie ewidencji dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych,
  2. Zaliczanie drogi do kategorii dróg gminnych i ustalanie jej przebiegu
  3. Prowadzenie spraw w zakresie budowy i modernizacji dróg gminnych,
  4. Opracowywanie decyzji - zezwoleń za zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,
  5. Prowadzenie spraw związanych z lokalizowaniem w pasie drogowym dróg gminnych obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową,
  6. Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
  7. Nadzór nad bieżącym utrzymaniem dróg i obiektów komunalnych,
  8. Oznakowanie dróg gminnych i koordynacja robót w pasie drogowym, prowadzenie spraw w zakresie utrzymania i ochrony dróg gminnych,
  9. Współpraca z Zakładem Energetycznym lub innym przedsiębiorcą w zakresie budowy i modernizacji oświetlenia ulicznego,
  10. Współdziałanie z organami policji i innymi organizacjami w zakresie utrzymania bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

1 1) Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania i ochrony dróg gminnych,

  1. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw placów i ulic oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
  2. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości;
  3. wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych, takich jak:
    1. opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
    2. opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
    3. utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
    4. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
    5. koordynacja robót drogowych,
    6. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
    7. prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
    8. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
    9. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
    10. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
    11. wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
    12. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
    13. sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
  4. współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustalaniu zasad organizacji ruchu;
  5. orzekanie o przywróceniu do stanu pierwotnego pasa drogowego drogi gminnej lub zarezerwowanego terenu w razie jego naruszenia;
  6. wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Gminy;
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-12 11:57:54
  • Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-29 14:00:18
  • Liczba odsłon: 2105
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2472904]

przewiń do góry