Zobacz podgałęzie
Protokół z XLVIII sesji Rady Gminy w Dzierzążni
Która odbyła się w dniu 20 września 2023 roku w Sali konferencyjnej
Urzędu Gminy w Dzierzążni pod przewodnictwem Pana
Krzysztofa Zimnego - Przewodniczącego Rady Gminy w Dzierzążni
Obrady XLVIII Rady Gminy w Dzierzążni odbyły sę w dniu 20 września 2023 roku w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Dzierzążni, rozpoczęły się o godzinie 10.00, a zakończyły
o godzinie 12.00.
W obradach Sesji Rady Gminy udział wzięli: Radni Rady Gminy w Dzierzążni – lista obecności jako załącznik do protokołu, Wójt Gminy – Pan Adam Sobiecki, Sekretarz Gminy - Pani Monika Konczewska, Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Wandy Chotomskiej w Nowych Kucicach – Pani Joanna Opolska-Lisińska, Kierownik GOPS – Pani Katarzyna Najechalska, Radca Prawny – Pani Daniela Nastaszyc, Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej – Pani Paulina Traczyk, Radny Powiatowy - Pan Mirosław Opolski, Pan Andrzej Mikołajewski, Pan Jakub Mikołajewski i sołtysi - lista obecności jako załącznik do protokołu.
Na ustawowy stan Rady Gminy w Dzierzążni 15 osób, w obradach udział wzięło 15 osób, czyli liczba odpowiednia do podejmowania prawomocnych uchwał. Głosowanie odbyło się za pomocą elektronicznego systemu.
Ad 1. Otwarcie XLVIII Sesji Rady Gminy
Otwarcia obrad XLVIII Sesji Rady Gminy w Dzierzążni dokonał Przewodniczący Rady Gminy – Pan Krzysztof Zimny, który powitał przybyłych na Sesję.
Poinformował, że zgodnie z podpisami na liście obecności, na sali obrad obecnych jest 15 radnych. Przewodniczący stwierdził, że jest quorum i Rada Gminy może podejmować prawomocne uchwały.
Stan na 15 radnych - obecnych 15 według listy obecności załączonej do protokołu.
Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy – Pan Krzysztof Zimny poinformował, że radni otrzymali porządek obrad wcześniej, następnie odczytał porządek obrad i wobec braku uwag przeszedł do jego realizacji
- Otwarcie XLVIII Sesji Rady Gminy;
- Przyjęcie protokołu z XLVII Sesji Rady Gminy;
- Wystąpienia i zapytania;
- Informacja Wójta Gminy z działalności międzysesyjnej
- Podjęcie Uchwały 347/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w środkowej części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia
- Podjęcie Uchwały 348/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Starczewo-Pobodze
- Podjęcie Uchwały 349/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia.
- Podjęcie Uchwały 350/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej na terenie Gminy Dzierzążnia na lata 2023-2028
- Podjęcie Uchwały 351/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Pankracego w Nowym Guminie na prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytku wpisanym do gminnej ewidencji zabytków
- Podjęcie Uchwały 352/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc rzeczową w postaci węgla dla osób i rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w roku 2023
- Podjęcie Uchwały 353/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dzierzążnia
- Podjęcie Uchwały 354/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie zmiany uchwały budżetowej
- Przedstawienie informacji o wykonaniu planów finansowych za 2022 rok z wydzielonych rachunków dla środków pochodzących z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19
- Przedstawienie informacji o wykonaniu planu finansowego wydzielonego rachunku na cele związane z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa o nazwie „Fundusz Pomocy-Ukraina” za 2022 rok
- Wolne wnioski i informacje;
- Zamknięcie obrad XLVIII Sesji Rady Gminy w Dzierzążni.
Ad 2. Przyjęcie protokołu z XLVII Sesji Rady Gminy
Prowadzący obrady - Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że osobiście zapoznał się z protokołem XLVII Sesji Rady Gminy w Dzierzążni oraz oznajmił, że w jego ocenie całkowicie odzwierciedla on przebieg Sesji i zawnioskował o przyjęciu go bez odczytania. Przewodniczący Rady zapytał czy Radni mają jakieś uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji.
Radni nie zgłaszali uwag, więc Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z XLVII Sesji Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 14 września 2023 roku. Radni przyjęli protokół z XLVII Sesji jednogłośnie.
Ad 3. Wystąpienia i zapytania.
Wobec braku pytań przystąpiono do dalszej części obrad.
Ad 4. Informacja Wójta Gminy z działalności międzysesyjnej
Wójt Gminy Dzierzążnia - Pan Adam Sobiecki przedstawił informację z pracy i prowadzonej działalności międzysesyjnej. Przedstawił najważniejsze działania od ostatniej sesji, jakie uczyniono w urzędzie:
- W okresie od 14 września 2023 roku Urząd Gminy realizował zadania statutowe
- 15 września podpisano umowę na dofinansowanie Ochotniczych Straży Pożarnych w ramach budżetu Urzędu Marszałkowskiego
- 16 września Ochotnicza Straż Pożarna w Nowym Guminie przygotowała i przeprowadziła Gminne Święto Strażaka
- 22 września na terenie Szkoły Podstawowej w Dzierzążni odbył się Ekologiczny piknik rodzinny ,,Dzierzążnia dla środowiska’’ dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na kwotę 30.000 zł
- 27 września został podpisany akt notarialny na uregulowanie stanu prawnego działki wykorzystanej pod inwestycję drogową wykonywana w miejscowości Starczewo – Pobodze
- 29 września odbyła się konferencja ,,Witaj Szkoło”, gdzie można było dowiedzieć się
o nowościach, wyzwaniach stojących przed oświatą - 29 września zostały otwarte oferty na udzielenie Gminie Dzierzążnia długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, związanego
z realizacją inwestycji drogowych w 2023 roku. Wpłynęły dwie oferty jednak tylko jedna
z nich pod względem formalnym oraz merytorycznym była dobrze przygotowana. Był to Bank Spółdzielczy w Raciążu - Trwają prace inwestycyjne na drogach:
- W Starczewie - Pobodze jest położona masa i są robione pobocza. Zostało do przygotowania oznakowanie
- W Korytowie jest położona masa, zostały jeszcze do zrobienia pobocza i oznakowanie
- Droga w Pomianowie została odebrana i rozliczona
- Droga w Nowych Kucicach została odebrana i częściowo rozliczona
- Na drodze w Gumowie wykonywane są prace ziemne. Inwestor ma czas na wykonanie drogi do kwietnia 2024 roku
- 7 października została dokonana wymiana 134 opraw oświetlenia ulicznego na terenie gminy Dzierzążnia. Wykonanie tej inwestycji było możliwe dzięki dofinansowaniu z budżetu Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 167 000 zł. Całość zadania kosztowała 198 891 zł. Na terenie gminy Dzierzążnia jest już całkowicie zmodernizowane oświetlenie uliczne – zostały zamontowane oświetlenie energooszczędne. Tam gdzie była możliwość uruchomiono nowe nitki. Cały proces wymiany oświetlenia trwał długo. Rozpoczął się wraz z wymianą pierwszych lamp LED w roku 2020.
- Wójt Gminy Dzierzążnia – Pan Adam Sobiecki 11 października uczestniczył w uroczystym przekazaniu do użytku nowo wybudowanej strażnicy JRG PSP w Raciążu. Otrzymał podziękowania od Ministra i od Komendanta Powiatowego Straży Pożarnej w Płońsku dla Samorządu Gminy Dzierzążnia za wsparcie zakupu lekkiego samochodu pożarniczego dla JRG PSP w Płońsku
- W dniach 12 oraz 16 października Wójt Gminy Dzierzążnia – Pan Adam Sobiecki uczestniczył w obchodach Święta Edukacji Narodowej w Szkole Podstawowej w Dzierzążni oraz w Nowych Kucicach
- Trwają prace przy modernizacji budynków użyteczności publicznej. Zostało wymienione centralne ogrzewanie w budynku Ośrodka Zdrowia w Dzierzążni. Wszystkie stare grzejniki, piony zostały wyrzucone i zastąpione nowymi. Na budynku SUW zamontowany dach, blachy
Ad. 5. Podjęcie Uchwały 347/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w środkowej części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia
Przewodniczący Rady Gminy – Pan Krzysztof Zimny przedstawił treść uchwały jednocześnie informując o konieczności rozstrzygnięcia przez Radę Gminy 5 uwag, które wpłynęły podczas wyłożenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego
w środkowej części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia do publicznego wglądu. Przewodniczący Rady Gminy oddał głos Wójtowi Gminy Dzierzążnia – Panu Adamowi Sobieckiemu.
Wójt Gminy Dzierzążnia – Pan Adam Sobiecki omówił treść uchwały. Poinformował, że procedura planistyczna rozpoczęła się na wniosek mieszkańców Gminy Dzierzążnia. Rada Gminy Dzierzążnia w dniu 21.01.2022 r. podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia oraz części obrębu geodezyjnego Starczewo Pobodze. Wójt Gminy Dzierzążnia poinformował, że cała procedura planistyczna trwała 1,5 roku. Od strony merytorycznej przebiegła ona bez żadnych zastrzeżeń. Pan Wójt zwrócił uwagę, że podczas Komisji Rady Gminy
w Dzierzążni, które odbyły się 13.10.2023 r. szczegółowo omówiono problemy, które dotyczyły przedmiotowej uchwały. Zaznaczył również, że działania polegające na planowaniu przestrzennym nie należą do najłatwiejszych, wymaga to podejmowania trudnych decyzji. Z tego względu wnosi
o zabranie głosu w sprawie uwag.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał treść uwag prosząc obecnych radnych o zabranie głosu w sprawie uwzględnienia bądź nieuwzględnienia uwag.
Wykaz nieuwzględnionych uwag złożonych podczas wyłożenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu w dniach od 16 maja 2023 r.
do 5 lipca 2023 r.
Uwagi z dnia 4 lipca 2023 r.
Uwaga nr 1
Treść uwagi: włączenie do planu działek nr 138/4, 138/3, 139/1, 139/2, 139/3, 139/4, 139/5, 139/6, 139/7, 139/8, 139/9, położonych w miejscowości Dzierzążnia, obręb 6 Dzierzążnia.
Rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dzierzążnia: uwaga nieuwzględniona.
Uzasadnienie: uwaga bezprzedmiotowa w sprawie, wskazane działki znajdują się poza ustaleniami planu miejscowego.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie uwagę nr 1
Za uwzględnieniem uwagi – 11 radnych
Wstrzymał się – 4 radnych
Rozstrzygnięcie Rady Gminy w Dzierzążni: uwaga uwzględniona
Uwaga nr 2
Treść uwagi: ustalenie, że na obszarze objętym planem w zakresie włączonych działek
nr 138/4, 138/3, 139/1, 139/2, 139/3, 139/4, 139/5, 139/6, 139/7, 139/8, 139/9 dopuszcza się zabudowę mieszkaniową jednorodzinną lub wielorodzinną, mieszkaniowo-usługową
lub usługową z dopuszczeniem lokalizacji zabudowy garażowej, gospodarczej i gospodarczo-garażowej nieprzewyższającej 9 metrów.
Rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dzierzążnia: uwaga nieuwzględniona.
Uzasadnienie: uwaga bezprzedmiotowa w sprawie, wskazane działki znajdują się poza ustaleniami planu miejscowego.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie uwagę nr 2
Za uwzględnieniem uwagi – 15 radnych
Rozstrzygnięcie Rady Gminy w Dzierzążni: uwaga uwzględniona
Uwaga nr 3
Treść uwagi: ustalenie, że na obszarze na załączniku do uchwały nr 269/XXXVI/2022 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 28 lipca 2022 r., oznaczonym „1PU” dopuszcza się zabudowę nieprzewyższającą 10,5 metra.
Rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dzierzążnia: uwaga nieuwzględniona.
Uzasadnienie: nie uwzględniono, przyjęte rozwiązania są zgodne z polityką przestrzenną gminy, określającą zrównoważony rozwój terenów, zgodnie i ich przeznaczeniem.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie uwagę nr 3
Za uwzględnieniem uwagi – 9 radnych
Wstrzymał się – 6 radnych
Rozstrzygnięcie Rady Gminy w Dzierzążni: uwaga uwzględniona
.
Uwaga nr 4
Treść uwagi: ustalenie, że na obszarze objętym planem nie dopuszcza się budowy suszarni zbóż/kukurydzy/rzepaku i innych podobnych surowców.
Rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dzierzążnia: uwaga nieuwzględniona.
Uzasadnienie: nie uwzględniono, przyjęte rozwiązania są zgodne z polityką przestrzenną gminy, określającą zrównoważony rozwój terenów.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie uwagę nr 4
Przeciw uwzględnieniu uwagi – 1 radnych
Wstrzymał się – 4 radnych
Rozstrzygnięcie Rady Gminy w Dzierzążni: uwaga nieuwzględniona
Uwaga nr 5
Treść uwagi: uchylenie uchwały nr 269/XXXVI/2022 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia
28 lipca 2022 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w środkowej części obszaru geodezyjnego Dzierzążnia
i rozpoczęcia prac nad nowy miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, który będzie realizować pozostałe uwagi.
Rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dzierzążnia: uwaga nieuwzględniona.
Uzasadnienie: uwaga bezprzedmiotowa w sprawie.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie uwagę nr 5
Za uwzględnieniem uwagi - 12
Przeciw– 1 radnych
Wstrzymał się – 2 radnych
Rozstrzygnięcie Rady Gminy w Dzierzążni: uwaga uwzględniona
Przewodniczący Rady Gminy – Pan Krzysztof Zimny po odbytym głosowaniu stwierdzając uwzględnienie uwag, nie poddał Uchwały 347/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w środkowej części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia pod głosowanie. Przewodniczący Rady Gminy zdjął punkt dotyczący podjęcia ww. uchwały z porządku obrad.
Ad.6. Podjęcie Uchwały 347/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Starczewo-Pobodze
Ustalenia planu nie naruszają ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dzierzążnia, uchwalonego uchwałą nr 73/XI/99 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 10 grudnia 1999 r. w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dzierzążnia.
W trakcie czynności proceduralnych zapewniono udział społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego poprzez wystosowanie ogłoszenia o przystąpieniu do sporządzenia projektu miejscowego planu. W tym czasie istniała możliwość składania wniosków, w tym również za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W związku z czym została zachowana jawność i przejrzystość procedury planistycznej.
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Starczewo-Pobodze spełnia wymogi merytoryczne i formalne wobec czego podjęcie uchwały jest zasadne.
Pytań nie zgłoszono. Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława - jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad - jestem za
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - wstrzymuję się
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 14 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz 1 głosie „wstrzymującym się” Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę Nr 347/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Starczewo-Pobodze
Wydruk z głosowania elektronicznego stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 7. Podjęcie Uchwały 348/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia
Ustalenia planu nie naruszają ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dzierzążnia, uchwalonego uchwałą nr 73/XI/99 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 10 grudnia 1999 r. w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dzierzążnia.
W trakcie czynności proceduralnych zapewniono udział społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego poprzez wystosowanie ogłoszenia o przystąpieniu do sporządzenia projektu miejscowego planu. W tym czasie istniała możliwość składania wniosków, w tym również za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W związku z czym została zachowana jawność i przejrzystość procedury planistycznej.
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia spełnia wymogi merytoryczne i formalne wobec czego podjęcie uchwały jest zasadne.
Pytań nie zgłoszono. Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława – jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad -wstrzymuję się
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - jestem za
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 14 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz 1 głosie „wstrzymującym się” Rada Gminy podjęła uchwałę 348/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na części obrębu geodezyjnego Dzierzążnia.
Wydruk z głosowania elektronicznego stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący zarządził przerwę.
Ad. 8. Podjęcie Uchwały 349/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej na terenie Gminy Dzierzążnia na lata 2023-2028
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Pani Katarzyna Najechalska przedstawiła Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej na terenie Gminy Dzierzążnia na lata 2023-2028.
Celem głównym programu jest przeciwdziałanie przemocy domowej oraz zwiększenie skuteczności działań i poziomu współpracy międzyinstytucjonalnej w zakresie rozwiązywania problemu przemocy domowej na terenie Gminy Dzierzążnia.
Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej i Ochrony Osób Ofiar Przemocy Domowej w Gminie Dzierzążnia na lata 2023-2028 stanowi kontynuację programów realizowanych w poprzednich latach. Program wzbogacony jest o nowo zdobyte umiejętności
i doświadczenia, a także zaktualizowane zapisy prawne, których efekty będą widoczne w:
- Zmianie biernych postaw społeczności lokalnej względem zjawiska przemocy domowej ,
- Podniesieniu jakości funkcjonowania rodzin , w tym promowaniu metod wychowawczych bez użycia przemocy,
- Poszerzeniu dostępności i skuteczności pomocy dla osób doznających przemocy,
- Wzmocnienie efektywności działań ukierunkowanych na osoby stosujące przemoc domową,
- Wzroście liczby działań w zakresie profesjonalnej pomocy w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej,
- Zmniejszenie rozmiarów zjawiska przemocy domowej,
- Spadek liczby rodzin , w których interwencje podejmowane są wielokrotnie,
- Spadek liczby przypadków przemocy domowej.
Zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy o której mowa powyżej , do zadań własnych gminy należy
w szczególności tworzenie gminnego systemu przeciwdziałania przemocy domowej oraz ochrony ofiar przemocy domowej. Wobec powyższego niniejszą uchwałę należy uznać za konieczną i uzasadnioną.
Radna – Pani Janina Siedlecka zgłosiła pytanie do Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Zapytała czy Pani Kierownik zna sytuację rodziny z miejscowości Wilamowice. W tej rodzinie stosowana jest przemoc fizyczna i psychiczna.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Pani Katarzyna Najechalska odpowiedziała, że trzeba zgłosić ten fakt do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub na Policję. Wtedy na pewno niezwłocznie zostanie założona Niebieska Karta. W godzinach od 8.00 do 16.00 to GOPS zakłada Niebieską Kartę. W innych godzinach robi to Policja.
Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława – jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad - jestem za
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - jestem za
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 15 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz braku głosów „wstrzymujący się” Rada Gminy podjęła uchwałę Nr 349/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej na terenie Gminy Dzierzążnia na lata 2023-2028
Wydruk z głosowania elektronicznego stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 9. Podjęcie Uchwały 350/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Pankracego w Nowym Guminie na prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytku wpisanym do gminnej ewidencji zabytków
Wójt Gminy – Pan Adam Sobiecki poinformował jak wygląda proces uzyskania dofinansowania z Polskiego Ładu oraz udzielenie dotacji dla parafii.
Pan Wójt przedstawił etapy realizacji inwestycji. Pierwszym krokiem było otrzymanie Promesy wstępnej. Następnym jest podjęcie uchwały o przyznaniu dotacji dla Parafii. Następnie Parafia ogłosi konkurs, gdzie wybierze firmę, która zrealizuje zadanie. Dalej Gmina wystąpi do BGK o udzielenie Promesy Inwestycyjnej. Po jej otrzymaniu nastąpi podpisanie umowy z Parafią o udzielenie dotacji celowej. Następnie Parafia podpisze umowę z wyłonionym przez konkurs Wykonawcą.
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Pankracego w Nowym Guminie dostała dofinansowanie
w kwocie 1 078 000, 00 zł z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina udzieli Parafii dotacji celowej w kwocie 22 000, 00 zł. Łączna kwota realizacji inwestycji wynosi 1 100 000,00 zł.
Po udzieleniu dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Pankracego
w Nowym Guminie na prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytku wpisanym do gminnej ewidencji zabytków Gmina ma za zadanie pilnować inwestycji, sprawdzać wydatkowanie pieniędzy przeznaczonych na remont.
Pytań nie zgłoszono. Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława – jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad - jestem za
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - jestem za
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 15 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz braku głosów „wstrzymujący się” Rada Gminy podjęła uchwałę 350/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Pankracego w Nowym Guminie na prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytku wpisanym do gminnej ewidencji zabytków
Wydruk z głosowania elektronicznego stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 10. Podjęcie Uchwały 351/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc rzeczową w postaci węgla dla osób i rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w roku 2023
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Pani Katarzyna Najechalska poinformowała zebranych, że zgodnie z Ustawą z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych sprzedaż węgla przez gminy odbywała się do 31 lipca 2023 r. Po tym dniu pozostały węgiel stał się mieniem komunalnym gminy i do niej należy decyzja jak go zagospodarować. Pozostało 25 ton węgla. Jednym ze sposobów na jego zagospodarowanie jest rozdzielenie go przez ośrodki pomocy społecznej dla osób wymagających wsparcia. W ten sposób gmina nie będzie udzielała pomocy finansowej na zakup opału, tylko przekaże węgiel bezpośrednio do potrzebujących po przeprowadzeniu wywiadów mrowiskowych.
Obecnie w Gminie Dzierzążnia rodzin/osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej zakwalifikowanych do otrzymania pomocy rzeczowej w formie węgla jest około 26 osób. Są to osoby i rodziny, które wykorzystują węgiel do opalania swojego domu lub mieszkania.
Procedura rozdysponowania węgla dla osób kwalifikujących się rozpocznie się po podjęciu ww. uchwały i opublikowaniu jej.
Pytań nie zgłoszono. Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława – jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad - jestem za
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - jestem za
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 15 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz braku głosów „wstrzymujący się” Rada Gminy podjęła uchwałę 351/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc rzeczową w postaci węgla dla osób i rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w roku 2023
Ad. 11. Podjęcie Uchwały 352/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dzierzążnia
Wójt Gminy – Pan Adam Sobiecki pod nieobecność Skarbnik Gminy – Pani Beaty Łukasiewicz poinformował, że wprowadzając zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej uwzględniono zmiany uchwały budżetowej na 2023 rok dokonane:
- zarządzeniem nr 65/2023 Wójta Gminy Dzierzążnia z dnia 21 września 2023 r.
- zarządzeniem nr 69/2023 Wójta Gminy Dzierzążnia z dnia 6 października 2023 r.
- zarządzeniem nr 71/2023 Wójta Gminy Dzierzążnia z dnia 12 października 2023 r.
- Uchwałą nr 353/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 20 października 2023 roku.
W związku z powyższym zmianie ulegają pozycje WPF, zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały:
Dochody - po zmianach ustalono w kwocie 24 383 617,36 zł
w tym dochody bieżące stanowią 18 477 516,36 zł, w tym;
- udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych – 1 619 693,00 zł
- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych – 15 668,00 zł
- pozostałe dochody bieżące – 4 825 121,81 zł, w tym podatek od nieruchomości – 1 705 000,00 zł
- subwencja ogólna – 8 390 324,05,00 zł
- dotacje i środki przeznaczone na cele bieżące – 3 626 709,50 zł
w tym dochody majątkowe stanowią 5 906 101,00 zł w tym:
- ze sprzedaży majątku – 113 092,00 zł
- z tytułu dotacji oraz środki przeznaczone na inwestycje – 5 792 899,00 zł
Wydatki - po zmianach ustalono w kwocie 29 866 305,36 zł, z tego:
Wydatki bieżące – 19 614 928,36 zł przeznacza się na realizację zadań statutowych jednostek w tym na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń przeznacza się kwotę 9 543 624,68 zł, na obsługę długu 90 000,00 zł
Wydatki majątkowe stanowią 10 251 377,00 zł, wydatki o charakterze dotacyjnym na inwestycje
i zakupy inwestycyjne – 17 265,00 zł.
W 2024 roku na podstawie dwóch wstępnych promes dotyczących dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Nr RPOZ/2022/4427/PolskiLad i Nr Edycja2RPOZ/2023/4730/PolskiLad zwiększa się planowane dochody majątkowe o kwotę 1 274 000,00 zł oraz w latach 2024-2025 zwiększa się pozostałe dochody bieżące z przeznaczeniem na zabezpieczenia wkładu własnego dla ww. inwestycji i nadzoru inwestorskiego.
W związku ze zmianami w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2023-2033 w załączniku nr 2 - wykazie przedsięwzięć wprowadzono nowe zadania:
- Remont i konserwacja budynku kościoła parafialnego z XVI w. w Nowym Guminie. Etap I – rok 2024 – 1 100 000,00 zł;
- Remont zabytkowego kościoła pw. św. Achacjusza w Skołatowie – etap I – rok 2024 – 200 000,00 zł
Powyższe zadania dotacyjne zostały wprowadzone w związku z otrzymaniem wstępnej promesy z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków z przeznaczeniem na realizację w/w inwestycji. Pierwsza inwestycja z kwotą dofinansowania 1 078 000,00 zł i udziałem własnym 22 000,00 zł – tj. 2% - udział własny Gminy zgodnie z wymogami programu. Druga inwestycja z kwotą dofinansowania 196 000,00 zł i udziałem własnym 4 000,00 zł – tj. 2% - udział własny Gminy zgodnie z wymogami programu.
Dla zadanie pn. „Budowa świetlicy wiejskiej z garażem i zapleczem dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kucicach wraz z zagospodarowaniem terenu” zwiększono wydatki na nadzór inwestorski na lata 2023-2025 o kwotę 13 800,00 zł, po zmianie koszty nadzoru inwestorskiego stanowią 73 800,00 zł
( w 2023 roku- 7 380,00 zł, w 2024 roku -36 900,00 zł, w 2025 roku -29 520,00 zł). Po zmianach ustalono łączny limit inwestycji na 2023 rok – 105 380,00 zł, limit na 2024 rok – 1 889 492,00 zł, limit na 2025 rok – 1 882 112,00 zł.
Dla zadania ”Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej – dodatkowa promesa zabezpieczono w wydatkach na pełnienie nadzoru inwestorskiego 10 000 zł w 2023 roku i 5 000,00 zł w 2024 r.
Pytań nie zgłoszono. Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława – jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad - jestem za
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - jestem za
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 15 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz braku głosów „wstrzymujący się” Rada Gminy podjęła uchwałę Nr 352/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dzierzążnia
Wydruk z głosowania elektronicznego stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 12. Podjęcie Uchwały 353/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie zmiany uchwały budżetowej
Wójt Gminy – Pan Adam Sobiecki pod nieobecność Skarbnik Gminy – Pani Beaty Łukasiewicz przedstawił uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej. W celu prowadzenia prawidłowej gospodarki budżetowej dokonuje się następujących zmian:
Dochody bieżące
W dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz zmniejszono plan dochodów dotyczący sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych o 220 000,00 zł ;
W dziale 756 – zmniejsza się wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym o kwotę 5 205,76 zł i zwiększa się wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o 8 762,41 zł
W dziale 758 Różne rozliczenia, rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe §2100 wprowadza się środki (pismo nr ST3.4752.12.2023.g.z dnia 13 października 2023 r.) z Funduszu Pomocy z tytułu wsparcia jst w realizacji dodatkowych zadań oświatowych związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką nad dziećmi i uczniami będącymi obywatelami Ukrainy w kwocie 6 334,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna – zwiększa się dochody z tytułu pozostałych odsetek -581,37 zł, wpływy z usług – 6 655,50 zł i wpływy z różnych opłat – 225,44 zł.
W dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz zmniejszono plan wydatków dotyczący sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych o 220 000,00 zł ;
W dziale 600 Transport i łączność, rozdział 60016 przeniesienie kwoty 30 000,00 zł z zakupu usług remontowych na wydatki majątkowe na realizację zadania jednorocznego.
W dziale 710 Działalność usługowa – w związku z niedoborem zwiększa się planowane wydatki
o kwotę 5 000,00 zł na opłaty za projekty decyzji o warunkach zabudowy;
W dziale 750 Administracja publiczna zmniejszono planowane wydatki na zakup energii o 5 000,00 zł i zwiększono planowane wydatki zakup materiałów i wyposażenia – o kwotę 12 620,00 zł,
W dziale 754 Bezpieczeństwo Publiczne i ochrona przeciwpożarowa - rozdział 75412 zmniejsza się dotację celową z przeznaczeniem na wykonanie paneli fotowoltaicznych na budynkach OSP o kwotę 11 735,00 zł i zwiększa składki na ubezpieczenie społeczne o 1 735 ,00 zł
W dziale 801 Oświata i wychowanie – wprowadza się środki z Funduszu Pomocy na realizację dodatkowych zadań oświatowych związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką nad dziećmi
i uczniami będącymi obywatelami Ukrainy w kwocie 6 334,00 zł;
W dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększa się wydatki na wydatki na zakup materiałów i wyposażenia oraz na zakup usług pozostałych w łącznej kwocie 3 556, 65 zł;
W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej – zwiększa się planowane wydatki o 7 462,31 zł.
Wydatki majątkowe
W dziale 600 Transport i łączność, rozdział 60016 zwiększenie wydatków na zadanie jednoroczne pn.” Modernizacja dróg gminnych w miejscowościach: Podmarszczyn, Nowa Dzierzążnia i Starczewo Wielkie” o kwotę 30 000,00 zł (na podatek VAT i koszty pośrednie);
W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005 wprowadzono środki na nadzór inwestorski na dodatkowe zadania realizowane w ramach promesy dodatkowej na zadanie ”Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej” - 10 000,00 zł (przeniesienie z działu 754)
W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zmniejsza się środki na nadzór inwestorski w 2023 roku na zadanie pn. „Budowa świetlicy wiejskiej z garażem i zapleczem dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kucicach wraz z zagospodarowaniem terenu” o kwotę 12 620,00 zł i przenosi do roku 2024.
Planowane wydatki po zmianach stanowią kwotę 29 866 305,36 zł w tym wydatki bieżące stanowią 19 614 928,36 zł, natomiast wydatki majątkowe stanowią 10 251 377,00 zł.
Pytań nie zgłoszono. Prowadzący obrady przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały.
- Bartold Krzysztof - jestem za
- Gołębiewski Ryszard - jestem za
- Jankowska Wiesława – jestem za
- Kawecka Iwona - jestem za
- Kokosińska Iwona - jestem za
- Machnacki Andrzej - jestem za
- Maliszewski Konrad - jestem za
- Pawlak Radosław - jestem za
- Piórkowski Ryszard - jestem za
- Rydzewska Ewa - jestem za
- Siedlecka Janina - jestem za
- Sepetowski Dariusz - jestem za
- Turkowska Teresa - jestem za
- Wróblewski Mariusz - jestem za
- Zimny Krzysztof - jestem za
Przy 15 głosach „za”, braku głosów „przeciwnych” oraz braku głosów „wstrzymujący się” Rada Gminy podjęła uchwałę Nr 353/XLVIII/2023 Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie zmiany uchwały budżetowej.
Wydruk z głosowania elektronicznego stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 12. Przedstawienie informacji o wykonaniu planów finansowych za 2022 rok
z wydzielonych rachunków dla środków pochodzących z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19
Wójt Gminy – Pan Adam Sobiecki pod nieobecność Skarbnik Gminy – Pani Beaty Łukasiewicz przedstawił informację o wykonaniu planów finansowych za 2022 rok
z wydzielonych rachunków dla środków pochodzących z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19
Przychody z 2021 r. §905 Przychody jednostek samorządu terytorialnego
z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających
z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach plan zakładał dochody
w kwocie 13 000,00 zł. Wykonanie wyniosło 13 000,00 zł.
W dziale 801, rozdział 80101 §4240 Zakup środków dydaktycznych i książek plan zakładał wydatki w kwocie 13 000,00 zł. Wykonanie wyniosło 13 000,00 zł.
Łącznie na realizację Programu "Laboratoria Przyszłości", wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci
i młodzieży w szkołach podstawowych plan dochodów i jego wykonanie wyniosło 13 000,00 zł. Plan wydatków oraz jego wykonanie również wyniosło 13 000,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §0920 Wpływy z pozostałych odsetek plan zakładał dochody
w kwocie 643,07 zł. Wykonanie wyniosło 643,07 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §2180 Środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 plan zakładał dochody w kwocie 2 683 620,00 zł Wykonanie wyniosło 2 683 620,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §3110 Świadczenia społeczne plan zakładał wydatki w kwocie 2 631 000,00 zł. Wykonanie wyniosło 2 631 000,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników plan zakładał wydatki w kwocie 20 900,00 zł. Wykonanie wyniosło 20 900,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4110 Składki na ubezpieczenia społeczne plan zakładał wydatki w kwocie 4 360,86 zł. Wykonanie wyniosło 4 360,86 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4120 Składki na Fundusz Pracy oraz Fundusz Solidarnościowy plan zakładał wydatki w kwocie 409,15 zł. Wykonanie wyniosło 409,15 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4170 Wynagrodzenia bezosobowe plan zakładał wydatki
w kwocie 4 200,00 zł. Wykonanie wyniosło 4 200,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4210 Zakup materiałów i wyposażenia plan zakładał wydatki
w kwocie 15 989,06 zł. Wykonanie wyniosło 15 989,06 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4300 Zakup usług pozostałych plan zakładał wydatki
w kwocie 6 615,00 zł. Wykonanie wyniosło 6 615,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej pozostałych plan zakładał wydatki w kwocie 789,00 zł. Wykonanie wyniosło 789,00 zł.
Łącznie na realizację wypłat dodatku węglowego, który przysługuje osobie w gospodarstwie domowym w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, pieco -kuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (877 wniosków) plan dochodów
i jego wykonanie wyniosło 2 684 263,07 zł. Plan wydatków oraz jego wykonanie również wyniosło 2 684 263,07 zł.
W dziale 400, rozdział 40095 §2180 Środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 plan zakładał dochody w kwocie 10 994,77 zł. Wykonanie wyniosło 10 994,77 zł.
W dziale 400, rozdział 40095 §2970 Różne przelewy plan zakładał wydatki
w kwocie 3 157,55 zł. Wykonanie wyniosło 3 157,55 zł.
W dziale 400, rozdział 40095 §4210 Zakup materiałów i wyposażenia plan zakładał
wydatki w kwocie 215,58 zł. Wykonanie wyniosło 215,58 zł.
W dziale 801, rozdział 80101 §4210 Zakup materiałów i wyposażenia plan zakładał
wydatki w kwocie 7 621,64 zł. Wykonanie wyniosło 7 621,64 zł.
Łącznie na realizację wypłat dodatku węglowego, dodatku dla gospodarstw domowych, podmiotów wrażliwych (2 wnioski) plan dochodów i jego wykonanie wyniosło 10 994,77 zł. Plan wydatków oraz jego wykonanie również wyniosło 10 994,77 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §2180 Środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 plan zakładał dochody w kwocie 146 880,00 zł. Wykonanie wyniosło 146 880,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §3110 Świadczenia społeczne plan zakładał
wydatki w kwocie 144 000,00 zł. Wykonanie wyniosło 144 000,00 zł.
W dziale 853, rozdział 85395 §4210 Zakup materiałów i wyposażenia plan zakładał wydatki w kwocie 2880,00 zł. Wykonanie wyniosło 2880,00 zł.
Łącznie na realizację wypłat dodatku dla gospodarstw domowych, który przysługuje osobie
w gospodarstwie domowym w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy, albo kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG, albo kocioł olejowy zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków (118 wniosków) plan dochodów i jego wykonanie wyniosło 146 880,00 zł. Plan wydatków oraz jego wykonanie również wyniosło 146 880,00 zł.
Planowana kwota dochodów wyniosła 2 855 137,84 zł. Wykonanie również wyniosło 2 855 137,84 zł.
Planowana kwota wydatków wyniosła 2 855 137,84 zł. Wykonanie również wyniosło 2 855 137,84 zł.
Radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag co do przedstawionej informacji. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 13. Przedstawienie informacji o wykonaniu planu finansowego wydzielonego rachunku na cele związane z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa o nazwie „Fundusz Pomocy-Ukraina” za 2022 rok
Wójt Gminy – Pan Adam Sobiecki pod nieobecność Skarbnik Gminy – Pani Beaty Łukasiewicz przedstawił informację o wykonaniu planu finansowego wydzielonego rachunku na cele związane z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa o nazwie „Fundusz Pomocy-Ukraina” za 2022 rok
W zakresie dochodów:
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75495 Pozostała działalność §2100 Środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy plan zakładał dochód w kwocie 492 712,54 zł. Wykonanie wyniosło 492 712,54 zł.
W dziale 758 Różne rozliczenia, rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe §2100 Środki
z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy plan zakładał dochód w kwocie 44 308,00 zł. Wykonanie wyniosło 44 308,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85295 Pozostała działalność §2100 Środki
z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy plan zakładał dochód w kwocie 27 531,00 zł. Wykonanie wyniosło 27 531,00 zł.
W dziale 855 Rodzina, rozdział 85595 Pozostała działalność §2100 Środki
z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy plan zakładał dochód w kwocie 7 112,00 zł. Wykonanie wyniosło 7 112,00 zł.
Planowana kwota dochodów wyniosła 571 663,54 zł. Wykonanie również wyniosło 571 663,54 zł.
W zakresie wydatków:
W dziale 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność §4740 Wynagrodzenia
i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 3000,00 zł. Wykonanie wyniosło 3000,00 zł.
W dziale 750 Administracja publiczna, rozdział 75095 Pozostała działalność §4850 Składki
i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 562,00 zł. Wykonanie wyniosło 562,00 zł.
Łącznie w dziale 750 Administracja publiczna planowana kwota wydatków na wsparcie jednostki samorządu terytorialnego w realizacji dodatkowych zadań oświatowych związanych
z kształceniem, wychowaniem i opieką nad dziećmi i uczniami będącymi obywatelami Ukrainy – obsługa zadania realizowana przez Urząd Gminy w Dzierzążni zakładała 3 562,00 zł. Wykonanie wyniosło 3 562,00 zł.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne, rozdział 75495 Pozostała działalność §3280 Świadczenia związane z udzielaniem pomocy obywatelom Ukrainy - świadczenie 40 zł (22 rodziny/parafia udzieliło zakwaterowania dla obywateli Ukrainy) plan zakładał wydatki
w kwocie 488 120,00 zł. Wykonanie wyniosło 488 120,00 zł.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne, rozdział 75495 Pozostała działalność §4350 Zakup towarów (w szczególności materiałów, leków, żywności) w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 1 010,25 zł. Wykonanie wyniosło 1 010,25 zł.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne, rozdział 75495 Pozostała działalność §4740 Wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy - nadanie nr PESEL - 250 osób plan zakładał wydatki w kwocie 3 031,00 zł. Wykonanie wyniosło
3 031,00 zł.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne, rozdział 75495 Pozostała działalność §4850 Składki
i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 551,29 zł. Wykonanie wyniosło 551,29 zł.
Łącznie w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa planowana kwota wydatków na nadanie nr Pesel na wniosek obywatela Ukrainy – zadanie realizowane przez Urząd Gminy w Dzierzążni, wypłatę świadczeń pieniężnych z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywateli Ukrainy i obsługę zadania – realizacja przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzierzążni zakładała 492 712,54 zł. Wykonanie wyniosło 492 712,54 zł.
W dziale 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80195 Pozostała działalność §4350 Zakup towarów (w szczególności materiałów, leków, żywności) w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 16 238,80 zł. Wykonanie wyniosło 16 238,80 zł.
W dziale 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80195 Pozostała działalność §4750 Wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 21 131,42 zł. Wykonanie wyniosło 21 131,42 zł.
W dziale 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80195 Pozostała działalność §4850 Składki
i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 3 375,78 zł. Wykonanie wyniosło 3 378,78 zł.
Łącznie w dziale 801 Oświata i wychowanie planowana kwota wydatków na wsparcie jednostki samorządu terytorialnego w realizacji dodatkowych zadań oświatowych związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką nad dziećmi i uczniami będącymi obywatelami Ukrainy - zadanie realizowane przez szkoły podstawowe w Dzierzążni i Nowych Kucicach zakładała 40 746,00 zł. Wykonanie wyniosło 40 746,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85295 Pozostała działalność §3290 Świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP (świadczenie 300+ wypłacono dla 87 osób, dożywianie - 5 osób) plan zakładał wydatki w kwocie 27 009,00 zł. Wykonanie wyniosło 27 009,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85295 Pozostała działalność §4350 Zakup towarów (w szczególności materiałów, leków, żywności) w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 42,38 zł. Wykonanie wyniosło 42,38 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85295 Pozostała działalność §4740 Wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki
w kwocie 402,00 zł. Wykonanie wyniosło 402,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, rozdział 85295 Pozostała działalność §4850 Składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 77,42 zł. Wykonanie wyniosło 77,42 zł.
Łącznie w dziale 852 Pomoc społeczna planowana kwota wydatków na wypłatę jednorazowego świadczenia pieniężnego 300 zł i obsługę zadania oraz zapewnienie posiłku dla dzieci i młodzieży – zadanie realizowane przez GOPS w Dzierzążni zakładała 27 531,00 zł. Wykonanie wyniosło 27 531,00 zł.
W dziale 855, rozdział 85595 Pozostała działalność §3290 Świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP (świadczenia rodzinne- 10 dzieci plan zakładał wydatki w kwocie 6 905,00 zł. Wykonanie wyniosło 6 905,00 zł.
W dziale 855, rozdział 85595 Pozostała działalność §4350 Zakup towarów (w szczególności materiałów, leków, żywności) w związku z pomocą obywatelom Ukrainy plan zakładał wydatki w kwocie 207,00 zł. Wykonanie wyniosło 207,00 zł.
Łącznie w dziale 855 Rodzina planowana kwota wydatków na Wypłatę świadczenia rodzinnego i obsługę zadania – zadanie realizowane przez GOPS w Dzierzążni zakładała 7 112,00 zł. Wykonanie wyniosło 7 112,00 zł.
Planowana kwota wydatków wyniosła 571 663,54 zł. Wykonanie również wyniosło 571 663,54 zł.
Radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag co do przedstawionej informacji.
Ad. 14. Wolne wnioski i informacje
Radny – Pan Radosław Pawlak zadał pytanie Wójtowi Gminy Dzierzążnia, czy klub sportowy ,,Progres” dostanie wsparcie rzeczowe w postaci strojów?
Wójt Gminy Dzierzążnia – Pan Adam Sobiecki odpowiedział, że wpłynęło pismo o wsparcie rzeczowe oraz że na następnym posiedzeniu Komisji Rady Gminy temat ten zostanie poruszony. Pan Wójt wspomniał również, że z Urzędu Marszałkowskiego otwierają się nowe programy, dalej działa program ,,Mazowiecki Instrument Aktywizacji Sołectw”.
Głos ponownie zabrał Radny – Pan Radosław Pawlak, który przestawił prośbę mieszkańców wsi Dzierzążnia. Wnoszą oni o położenie żwiru przez wykonawcę drogi Gumowo – Rakowo na odcinku drogi odchodzącej do pól.
Wójt Gminy Dzierzążnia – Pan Adam Sobiecki odpowiedział nie jest to proste rozwiązanie. Jeśli firma zawarła umowę na konkretne zadanie to nie podejmie się dodatkowych kosztów. Jest to droga, którą rolnicy dojeżdżają do pól, co za tym idzie jej przebieg nie jest ustalony. Dodatkowo wysypanie tłucznia na drogę która użytkowana jest przez ciągniki nie ma przyszłości.
Ad. 11. Zamknięcie obrad XLVIII Sesji Rady Gminy w Dzierzążni
Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy- Pan Krzysztof Zimny podziękował wszystkim za udział w sesji oraz zamknął obrady XLVIII sesji Rady Gminy
w Dzierzążni o godz. 12:00.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Transmisja z sesji Rady Gminy w Dzierzążni dostępna jest w serwisie YouTube.
Protokołowała:
Emila Traczyk
- Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
- Data udostępnienia w BIP: 2023-10-27 14:49:07
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-11-29 15:55:07
- Liczba odsłon: 313
- Historia dokumentu: