Rady Gminy w Dzierzążni
z dnia 28 grudnia 2007 roku.
w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dzierzążni.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / TJ Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z póżn.zm/ oraz § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego / Dz. U. z 2005 r, Nr 146, poz. 1222 z późn. zm./ Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się najniższe wynagrodzenie w I kategorii zaszeregowania dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dzierzązni określone w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia w wysokości 1.000 zł miesięcznie.
§ 2
Traci moc Uchwała Nr 86/ XIII / 2004 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 25 maja 2004 roku w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dzierzążni.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy i Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierzążni.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 01.01.2008 roku.
Przewodnicząca Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
Rady Gminy w Dzierzążni
z dnia 28 grudnia 2007 roku
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomani na 2008r. stanowiącego część Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie gminy Dzierzążnia .
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. ) oraz art. 2, ust. 1 ust. 2, ust. 3, art. 5 ust. 1, ust. 2, pkt. 7, art. 10 ust. 1, ust. 2, ust. 3, ust. 4, ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. Nr 179, poz. 1485, oraz z 2006r. Dz. U. Nr 66 poz. 469, Nr 120 poz. 826, z 2007r. Nr 7 poz. 48, Nr 82 poz. 558 ) Rada Gminy w Dzierzążni uchwala co następuje:
§ 1
Przyjmuje się Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2008 stanowiący część Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie gminy Dzierzążnia w brzmieniu załącznika Nr 1 do uchwały.
§ 2
Na realizację Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2008 rok wykorzystuje się środki budżetu gminy pochodzące z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
§ 3
Odpowiedzialnym za wykonanie uchwały czyni się Wójta Gminy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01.01.2008 roku.
Przewodnicząca Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
Rady Gminy w Dzierzążni
z dnia 28 grudnia 2007 roku.
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych na rok 2008 rok jako część Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie gminy Dzierzążnia.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 i art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / t j. Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001r.z późn. zm. / oraz art. 4¹ ust.1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 pażdziernika 1982 roku o wychowaniu w trzeżwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi / tj. Dz. U. Nr 113 poz. 732 z 1997 roku z póżn. zm. / Rada Gminy w Dzierzążni uchwala, co następuje :
§ 1
Przyjąć do realizacji Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie gminy Dzierzążnia na 2008 rok w brzmieniu załącznika Nr 1 do uchwały.
§ 2
Na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wykorzystuje się w całości dochody z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
§ 3
Zobowiązuje się Wójta Gminy i Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych do składania corocznych sprawozdań z wykonania zadań programu.
§ 4
Odpowiedzialnym za wykonanie uchwały czyni się Wójta Gminy.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01.01.2008 roku .
Przewodnicząca Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz odpłatności za posiłki
przygotowane w tej stołówce.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.) oraz art. 67a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572), Rada Gminy w Dzierzążni u c h w a l a, co następuje:
§1.
W celu wspierania prawidłowego rozwoju uczniów szkoły, w ramach posiadanej bazy, prowadzona jest stołówka szkolna w Zespole Szkół w Dzierzążni.
§2.
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez kuchnie szkolną dla uczniów, nauczycieli i pracowników Zespołu Szkół w Dzierzążni.
- Obiady wydawane są:
1) uczniom wnoszącym opłaty indywidualne,
2) nauczycielom i pracownikom Zespołu Szkół w Dzierzążni wnoszącym opłaty indywidualnie.
§3.
Posiłki wydawane w stołówce szkolnej są odpłatne, przy czym finansowane mogą być z następujących źródeł:
1) wpłat rodziców(opiekunów prawnych) stołujących się uczniów,
2) wpłat stołujących się nauczycieli i pracowników.
§4.
- Stołujący się uczniowie uczęszczający do Zespołu Szkół w Dzierzążni pokrywają jedynie koszt produktów zużytych do przygotowania posiłków, pozostałe koszty, związane z przygotowaniem posiłków, finansowane są z budżetu gminy.
- Osoby określone w § 2 ust. 2 pkt 2 pokrywają pełny koszt przygotowania posiłku.
§5.
Ustala się wysokość opłat za posiłki przygotowywane w stołówce szkolnej według następujących zasad:
1) dla uczniów opłata w koszcie surowca( tzw. wsad do kotła), stanowiąca iloczy opłaty za jeden obiad tj. 2,50 zł i ilości dni, w których wydawane są posiłki w danym miesiącu,
2) dla nauczycieli i pracowników cena w pełnych kosztach posiłku, stanowiąca iloczyn opłaty za jeden obiad tj. 5,00 zł i ilości dni, w których wydawane są posiłki w danym miesiącu,
§6.
Dopuszcza się, za zgodą Dyrektora Zespołu Szkół i pod warunkiem zgłoszenia tego faktu
z wyprzedzeniem, kupowanie pojedynczych posiłków, przy czym koszt tego posiłku oblicza się jak w § 5.
§7.
Dopuszcza się, za zgodą Dyrektora Zespołu Szkół w Dzierzążni możliwość wykupu wyłącznie zupy, której koszt stanowi 40% kosztu jednego pełnego posiłku, o którym mowa
w § 5 ust.1 dla uczniów i 40% kosztu jednego pełnego posiłku, dla nauczycieli i pracowników obsługi.
§8.
Korzystający z posiłków wpłacają należności za posiłki za dany miesiąc do 15-go tego miesiąca do intendenta.
§9.
1. W przypadku nieobecności, stołującemu się przysługuje zwrot opłaty, proporcjonalnie do liczby dni nieobecności, pod warunkiem:
1) zgłoszenia tego faktu do intendenta w pierwszym dniu nieobecności a nieobecność będzie trwała nie krócej niż trzy dni
2) zwrotu niewykorzystanego bonu obiadowego
2. W przypadku planowanej nieobecności w szkole /wycieczki/ należy zgłosić ten fakt przynajmniej jeden dzień wcześniej.
3. Rezygnacje z obiadów należy zgłosić do intendenta najpóźniej do ostatniego dnia poprzedniego miesiąca.
4. Należna kwota zwrotu, o której mowa w ust. 1 stanowi iloczyn opłaty lub ceny jednego posiłku i liczby dni nieobecności stołującego się.
5. Zwrot opłat, o których mowa w ust. 1 dokonuje się na wniosek rodziców ( prawnych opiekunów) lub innych stołujących się, na koniec miesiąca, w którym przypadały dni nieobecności, w formie odpisu z należności za obiady w następnym miesiącu.
§ 10.
Odpowiedzialnym za wykonanie uchwały czyni się Wójta Gminy Dzierzążnia.
§ 11.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od dnia 1 stycznia 2008 roku.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
Uchwała Nr 65/XI/2007
Rady Gminy w Dzierzążni
w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego.
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 54 ust. 1, 3, 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (tj. z 2006 r. Dz. U. Nr 97, poz.674 z późn. zm.) Rada Gminy w Dzierzążni uchwala co następuje:
§ 1.
Ustala się Regulamin w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego w brzmieniu załącznika do uchwały.
§ 2.
Odpowiedzialnym za wykonanie Uchwały czyni się Wójta Gminy Dzierzążnia.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2008 roku.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
Rady Gminy w Dzierzążni
z dnia 28 grudnia 2007 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dzierzążnia.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt.8 i art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. –Karta Nauczyciela ( tj. z 2006 r. Dz. U. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagradzania zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2007 Nr 56 poz. 372) - Rada Gminy w Dzierzążni uchwala co następuje:
§ 1.
Ustala się regulamin wynagrodzenia określający wysokość stawek i warunki przyznawania dodatków: za wysługę lat, funkcyjnego motywacyjnego, za warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz przyznawania i wypłacania nagród w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§ 2.
Traci moc Uchwała Nr 19/III/2006 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 28 grudnia 2006 w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dzierzążnia.
§ 3.
Odpowiedzialnym za wykonanie Uchwały czyni się Wójta Gminy Dzierzążnia
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2008 roku.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
Uchwała Nr 63/XI./2007
Rady Gminy w Dzierzążni
z dnia 28 grudnia 2007 r.
w sprawie zmian w budżecie na 2007 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art. 198 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) oraz § 10 pkt 3 Uchwały Nr 18/III/2006 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 28 grudnia 2006 roku, Rada Gminy w Dzierzążni uchwala, co następuje:
§ 1
Zwiększenie i zmniejszenie dochodów budżetu gminy zgodnie z załącznikiem Nr 1 .
§ 2
Zwiększenie i zmniejszenie wydatków budżetu gminy zgodnie z załącznikiem Nr 2 .
§ 3
Budżet po zmianach:
- po stronie dochodów - 7 944 379,00
- po stronie wydatków - 8 486 834,00
§ 4
Dochody ustalone w § 3 obejmują dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami w wysokości zgodnie z załącznikiem Nr 3 .
§ 5
Wydatki ustalone w § 3 obejmują wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami w wysokości zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 6
Ustala się wydatki inwestycyjne nie objęte wieloletnim programem inwestycyjnym wg załącznika Nr 5.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, obowiązuje w roku budżetowym 2007, podlega ogłoszeniu.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
Rady Gminy w Dzierzążni
z dnia 28 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dzierzążnia na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 7 710 581,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 7 710 581,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3, w wysokości 525 917,00 ( 2008 rok).
3. Wydatki na zadania inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 574 309,00 zgodnie z załącznikiem 3a.
§ 3
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 20 000,00 zł,
2) rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie 1 000,00 zł,
§ 4
1. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2. Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 5.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
1. Ustala się dochody w kwocie 55 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
2. Ustala się wydatki w kwocie 50 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 5 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 6
Ustala się dotacje podmiotowe dla gminnej instytucji kultury na łączną kwotę 37 000,00 zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 7
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 3 000,00 zł,
2) wydatki - 4 450,00. zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 10, stanowiącym zestawienie.
§ 8
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500 000,00 zł.
§ 9
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie
występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 500 000,00 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne i wydatki inwestycyjne w 2008 roku, do wysokości określonej w załącznikach Nr 3 i 3a,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku, na łączną kwotę 1 000 000,00 zł.
3) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin upływa w 2009 roku, w ramach kwoty, o której mowa w pkt. 2 lit. b,
4) określania zasad wykonywania budżetu, w tym zakresie udzielania zaliczek przez kierowników jednostek dla pracowników,
5) dokonywania zmian w planie wydatków w rozdziałach i paragrafach, z wyłączeniem przeniesień między działami,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 10
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Agnieszka Harazińska
- Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
- Data udostępnienia w BIP: 2008-01-04 12:32:59
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-01-04 13:48:25
- Liczba odsłon: 1320
- Historia dokumentu: