§ 9. Do zadań Referatu Finansowego, w szczególności należy:

  1. Zapewnienie bilansowe finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi subwencjami z budżetu państwa i dotacjami celowymi,
  2. Bieżąca analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowania w sprawach zmian w budżecie w ciągu roku w celu racjonalnego dysponowania środkami,
  3. Przygotowanie projektów uchwał dotyczących zmian budżetu gminy na Sesję Rady Gminy,
  4. Przygotowywanie projektów uchwał na sesję Rady w zakresie spraw finansowych oraz dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych, prowadzenie kontroli i egzekwowanie podatków i opłat, prowadzenie egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  5. Prowadzenie ewidencji osób i podmiotów gospodarczych zobowiązanych do usuwania odpadów komunalnych oraz rozliczanie należności w tym zakresie,
  6. Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem funduszy celowych,
  7. Prowadzenie nadzoru nad działalnością finansową podległych gminie jednostek i zakładów budżetowych oraz innych podmiotów gospodarczych,
  8. Prowadzenie obsługi księgowej jednostek organizacyjnych gminy,
  9. Opracowywanie sprawozdań z wykonania planu budżetu gminy oraz współpraca w tym zakresie z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym, 10) Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach.

1 1) Opracowywanie bieżących i okresowych ocen, analiz programu rozwoju społeczno- gospodarczego gminy,

  1. Przygotowanie propozycji i określenie zasad prowadzenia polityki inwestycyjnej, sposobu finansowania przy ścisłej współpracy z właściwymi samodzielnymi stanowiskami pracy,
  2. Prowadzenie ewidencji i księgowości budżetu gminy oraz podległych jednostek organizacyjnych,
  3. Prowadzenie ewidencji księgowej podatków oraz dokumentacji związanej z windykacją należności podatkowych,
  4. Prowadzenie zgodnie z ustawą o rachunkowości ewidencji księgowej w zakresie wydatków oraz dochodów budżetu gminy i funduszy pozabudżetowych Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, sumy depozytowe oraz ewidencji księgowej Gminnej Biblioteki Publicznej,
  5. Przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych budżetu gminy, placówek oświatowych, GOPS, GBP, OSP,
  6. Prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych,
  7. Prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
  8. Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, bilans,
  9. Prowadzenie rozliczeń z dostawcami i odbiorcami, z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z pracownikami,
  10. Wykonywanie planów finansowych ze szczególnym uwzględnieniem wydatków,
  11. Rozliczanie wpływów dotyczących budżetu Państwa w zakresie funduszu alimentacyjnego,
  12. Prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego,
  13. Realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek,
  14. Prowadzenie analityki Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  15. Prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku VAT,
  16. Prowadzenie rozliczeń z PFRON,
  17. Prowadzenie dokumentacji związanej z funduszem sołeckim,
  18. Współpraca w zakresie sporządzania informacji i sprawozdań w Systemie Informacji Oświatowej, poprzez nadzór i kontrolę nad poprawnością danych przekazywanych w tym systemie przez placówki oświatowe,
  19. Prowadzenie spraw związanych z wspieraniem doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  20. Realizacja programów rządowych w zakresie oświaty;

I l

  1. Realizacja programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w tym z UE w zakresie finansowo — księgowym oraz rozliczeń;
  2. Zakładanie i prowadzenie urządzeń księgowo ewidencyjnych służących do ewidencji podatków przy użyciu komputera,
  3. Prowadzenie spraw w zakresie podań i odwołań dotyczących podatków objętych nakazami płatniczymi oraz przygotowywanie decyzji w przedmiotowych sprawach w zakresie umorzeń, odroczeń i rozłożenia na raty;
  4. Ustalanie w nakazie płatniczym zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
  5. Zakładanie i prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów,
  6. Prowadzenie dokumentacji oraz zbieranie informacji stanowiącej podstawę do ustalenia wymiaru zobowiązania pieniężnego podatnika oraz innych podatków i opłat (w tym opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi),
  7. Prowadzenie spraw w zakresie podań i odwołań dotyczących podatków i opłat objętych nakazami płatniczymi, składanymi deklaracjami oraz przygotowywanie decyzji w przedmiotowych sprawach,
  8. Prowadzenie rejestrów podań o udzielenie odroczeń terminu płatności lub rozłożenia na raty zobowiązań pieniężnych podatku od środków transportowych, oraz przygotowywanie decyzji w tych sprawach,
  9. Przeprowadzanie czynności kontrolnych w zakresie prawidłowości złożonej deklaracji,
  10. Przygotowywanie decyzji określającej wysokość podatku od nieruchomości na podstawie protokołu kontroli dokonanej u podatnika,
  11. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego dla rolników,
  12. Współpraca z KRUS w zakresie uzgadniania powierzchni gospodarstwa rolnego oraz zadań wynikających z przepisów prawa,
  13. Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań,
  14. Wydawanie zaświadczeń o dochodach mieszkańców i stanie majątkowym,
  15. Prowadzenie ewidencji księgowej podatku od środków transportowych,
  16. Kontrola terminowej spłaty należności od podatników,
  17. Prowadzenie ewidencji księgowej podatku od środków transportowych,
  18. Prowadzenie i rozliczenie inkasa zobowiązań pieniężnych podatników,
  19. Przeprowadzanie kontroli rachunkowej inkasentów (sołtysów),
  20. Obliczanie wynagrodzenia sołtysów za inkaso,
  21. Rozliczanie należności od umów najmu lokali i dzierżaw gruntów,
  22. Pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
  23. Prowadzenie ewidencji dochodów Gminy (centralne ogrzewanie, czynsze mieszkaniowe, najem, zwroty za energię),
  24. Prowadzenie kasy i obsługi kasowej jednostek organizacyjnych gminy,
  25. Ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
  26. Rozliczanie należności od umów najmu lokali i dzierżaw gruntów,
  27. Prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną,
  28. Prowadzenie całości spraw związanych z centralizacją rozliczeń podatku VAT.
  29. Sporządzanie list wypłat wynagrodzeń pracowników Urzędu oraz jednostek podległych (placówki oświatowe, GOPS, GBP),
  30. Prowadzenie kart wynagrodzeń,
  31. Kompletowanie dokumentacji do wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
  32. Dokonywanie potrąceń podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie rozliczeń z tego tytułu z Urzędem Skarbowym,
  33. Sporządzanie między innymi deklaracji PIT 4AR, PIT 8AR, PIT 8C, PIT -R, PIT-1 1,
  34. Sporządzanie sprawozdania ze średniej wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
  35. Dokonywanie naliczeń oraz prowadzenie rozliczeń w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy,
  36. Prowadzenie rozliczeń: z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie płac, składek ZUS i Funduszu Pracy, z Urzędem Skarbowym, z pracownikami,
  37. Prowadzenie rozliczeń z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie wynikającym z odpowiednich przepisów prawa,
  38. Sporządzanie sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
  39. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem, sporządzaniem informacji i sprawozdań w Systemie Informacji Oświatowej, oraz nadzór i kontrola nad poprawnością danych przekazywanych w tym systemie przez placówki oświatowe w zakresie właściwości stanowiska,
  40. Ewidencjonowanie zwolnień lekarskich pracowników Urzędu, a także okresowa ich analiza,
  41. 72) Współpraca z komornikami,
  1. Prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia emerytalno-rentowego pracowników,
  2. Współdziałanie z organami rentowymi w sprawach świadczeń przewidzianych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
  3. Rozliczanie zryczałtowanego podatku dochodowego,
  4. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń za umowy zlecenia i umowy o dzieło,
  5. Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracowników UG,
  6. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracownikom kosztów kształcenia i przygotowania zawodowego młodocianych pracowników
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-08-19 15:38:06
  • Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-29 13:42:17
  • Liczba odsłon: 1598
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2473789]

przewiń do góry