Na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Dzierzążni zatwierdzonego przez Wójta Gminy Zarządzeniem Nr 9/2010 z dnia 1 kwietnia 2010 roku - do zadań Referatu Finansowego należy:
1. Do zadań Referatu Finansowego należy:
1) przygotowania materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
3) zapewnianie obsługi finansowo – księgowej i kasy Urzędu,
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9) rozliczanie inwentaryzacji,
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
11) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13) wytwarzanie i przetwarzanie informacji dla potrzeb Biuletynu Informacji Publicznej przez pracowników referatu w ściśle określonym terminie.
2. Do zadań stanowisk ds. podatków i opłat w Referacie Finansowym należy:
1) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego, podatku od nieruchomości i podatku od środków oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
2) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
3) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
4) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
5) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
6) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
7) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat
8) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-08-19 15:38:06
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-07-05 13:10:45
- Liczba odsłon: 1225
- Historia dokumentu: