Sprawozdanie
z wykonania budżetu za I półrocze 2003 roku.
Budżet Gminy Dzierzążnia na rok 2003 wynosił po stronie dochodów 4.982.905 zł po stronie wydatków 4.932.905 zł zatwierdzony Uchwałą Rady Gminy w Dzierzążni Nr 28/IV/ 2003 z dnia 25 lutego 2003r.
Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego.
W I półroczu podjęto następujące uchwały w sprawie zmiany w budżecie :
1. Uchwała Rady Gminy Nr 35/V/2003 z dnia 24 kwietnia 2003r. w sprawie zmian w budżecie / zwiększenie dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 5.034.425
Po stronie wydatków - 4.984.425
2. Uchwała Rady Gminy Nr 37/VI/2003 z dnia 30 czerwca 2003r. w sprawie zmian w budżecie / zwiększenie dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 5.091.123
Po stronie wydatków - 5.041.123
3. Uchwała Rady Gminy Nr 38/VI/2003 z dnia 30 czerwca 2003r. w sprawie zmian w budżecie / środki pochodzące z nadwyżki budżetowej za 2002r./
Budżet po zmianach na dzień 30 czerwca 2003 wynosi :
Po stronie dochodów - 5.091.123
Po stronie wydatków - 5.443.998
Plan dochodów za rok 2003 został zrealizowany w 57,05% co stanowi sumę 2.904.706
Wykonanie procentowe dochodów w poszczególnych działach :
dział |
Treść |
Plan |
Wykonanie |
% |
010 |
Rolnictwo |
10.000 |
3.450 |
34,50 |
020 |
Leśnictwo |
1.000 |
- |
- |
400 |
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną gaz i wodę |
55.000 |
55.188 |
100,34 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
49.000 |
21.149 |
43,16 |
750 |
Administracja publiczna |
36.958 |
21.277 |
57.57 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa |
11.990 |
11.691 |
97,50 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
450 |
450 |
100,00 |
756 |
Dochody od osób prawnych od osób fizycznych fizycznych i od osób innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej |
1.021.620 |
510.655 |
49,98 |
758 |
Różne rozliczenia |
3.427.373 |
2.000.172 |
58,35 |
801 |
Oświata i wychowanie |
14.912 |
13.912 |
93,29 |
853 |
Opieka społeczna |
438.820 |
251.789 |
57,37 |
900 |
Gospodarka komunalna |
24.000 |
14.973 |
62,38 |
Ogółem : |
5.091.123 |
.2.904.706 |
57,05 |
Dochody gminy składają się z subwencji podstawowej , oświatowej i rekompensującej oraz dotacji celowych i dochodów własnych .
Plan subwencji wynosi 3.422.373 został zrealizowany w wysokości 58,41% co stanowi 1.999.281 zł , w tym :
Subwencja oświatowa plan 2.394.630 wykonanie 1.473.616 tj. 61,53% planu rocznego Wykonanie subwencji oświatowej za 7 m-cy 2003r.
Subwencja ogólna plan 798.586 wykonanie - 399.294 tj. 50,00% planu rocznego .
Subwencja rekompensują 229.157 wykonanie 126.373 tj. 55,14% planu rocznego .
W w/w kwocie mieści się 23587 zł refundacja ulg ustawowych za II półrocze 2002r.
Subwencja stanowi 68,83% ogólnych dochodów .
Dotacje celowe zrealizowano za I półrocze w kwocie 310.130zł jest to 59,62% planu rocznego oraz 10,68% dochodów ogółem .
Cel dotacji |
Plan |
Wykonanie |
% |
- Dotacja na administrację państwową |
33.958 |
18.284 |
55,84 |
- Aktualizacja Nr PESEL |
599 |
300 |
50,08 |
- Obrona cywilna |
450 |
450 |
100,00 |
- Zasiłki i zapomogi |
237.000 |
136.000 |
57,38 |
- Zasiłki rodzinne |
53.000 |
26.600 |
50,18 |
- składki ZUS |
13.500 |
7.000 |
51,85 |
- utrzymanie GOPS |
85.000 |
46.000 |
54.11 |
- dotacja na opiekę specjalistyczne |
15.000 |
7.700 |
51,33 |
- dożywianie uczniów |
30.700 |
25.900 |
84,36 |
- oświetlenie dróg |
24.000 |
14.973 |
62,38 |
- f-sz socjalny dla emerytowanych nauczycieli |
12.512 |
12.512 |
100,00 |
- dotacja na zakup książek |
1.400 |
1.400 |
100,00 |
- dotacja na zakup plecaków plecaków plecaków wyposażeniem |
1.620 |
1.620 |
100,00 |
- dotacja na referendum |
11.391 |
11.391 |
100,00 |
Ogółem : |
520.130 |
310.130 |
59,62 |
Kwota 595.295 zł są to dochody własne co stanowią 20,49% dochodów ogółem .
Plan dochodów własnych został wykonany w 51,82 % planu rocznego .
Dochody własne to :
Dochody własne |
Plan |
Wykonanie |
% |
Sprzedaż świadectw poch. zwierząt |
5.000 |
1.750 |
35,00 |
Dzierżawa terenów łowieckich |
1.000 |
- |
- |
Za wynajem autokaru |
1.000 |
- |
- |
Za sprzedaż wody i przyłącza |
60.000 |
56.888 |
94,81 |
Wieczyste użytkowanie |
4.000 |
57 |
1,42 |
Czynsz |
45.000 |
21.092 |
46,87 |
Pozwolenie na sprzedaż alkoholu |
40.000 |
25.463 |
63,65 |
Podatek od dział. gospodarczej |
3.000 |
2.677 |
89,23 |
Podatek od nieruchomości j.g.u. |
218.020 |
170.444 |
78,18 |
Podatek rolny RSP |
15.000 |
4.000 |
26,66 |
Podatek leśny |
1.200 |
608 |
50,67 |
Opłata skarbowa |
3.000 |
756 |
25.20 |
Podatek transportowy j.g.u. |
2.000 |
- |
- |
Podatek od czynności cywilnoprawnej |
6.500 |
6.229 |
95,83 |
Podatek od nieruchomości osób fiz. |
45.000 |
19.295 |
42,88 |
Podatek rolny od osób fizycznych |
430.000 |
183.407 |
42,65 |
Podatek transportowy osób fizycznych |
5.000 |
2.673 |
53,46 |
Podatek dochodowy osób fizycznych |
250.900 |
90.236 |
35,96 |
Podatek dochodowy os osób prawnych |
2.000 |
792 |
39,60 |
Odpłatność podopiecznych |
3.000 |
969 |
32,30 |
Za zeznania świadków |
3.000 |
2.993 |
99,77 |
Odsetki |
5.000 |
1.280 |
25,60 |
Od spadków i darowizn |
3.686 |
||
Ogółem : |
1.148.620 |
595.295 |
51,82 |
Największym dochodem własnym są zobowiązania pieniężne rolników indywidualnych .
Plan roczny został wykonany w 42,65% co stanowi 183.407 zł W w/w kwocie są również zaległości , które wpłynęły w I półroczu 2003r. jest to kwota 40.098 zł. Rozliczając tylko rok bieżący to plan 430.000 został za I półrocze wykonany w 33,32 % i stanowi kwotę 143.309zł
Ogółem należności za okres sprawozdawczy wynoszą 552.927 w tym zaległości i odroczenia terminu płatności z 2003 r - 92.993 , zaległości z lat poprzednich 229.163 oraz III i IV rata podatku 232.150. Do osób zalegających w zobowiązaniach podatkowych wysłano upomnienia .
Ogółem należności na koniec I półrocza wynoszą 971.175 zł, w tym :
Podatek rolny należność 568.796 w tym zaległości 229.163
Czynsz należność 39.870 w tym zaległości 13.033
Podatek od dział. gospodarczej należność 1.532 w tym zaległości 1.532
Podatek od nieruchomości jgu należność 214.654 w tym zaległości 86.986
Podatek leśny 608 w tym zaległości -
Podatek transportowy 31.685 w tym zaległości 12.688
Podatek od nieruchomości osób fiz. 113.571 w tym zaległości 54.054
Skutki obniżenia górnych stawek w I półroczu 2003 r. to kwota 49.123 zł.
Umorzenia , ulgi i odroczenia to kwota 51.583 .
Ulgi ustawowe 45.768 zł w tym :
Z gruntów nabytych - 33.798 zł. ulgi inwestycyjne - 10.810 zł. ulgi żołnierskie 1.160 zł
Wykonanie procentowe wydatków wydatków poszczególnych działach :
Dział |
Treść |
Plan |
Wykonanie |
% |
010 |
Rolnictwo |
10.000 |
4.700 |
47.00 |
020 |
Leśnictwo |
1.000 |
- |
- |
400 |
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną gaz i wodę |
124.630 |
40.514 |
32,51 |
600 |
Transport i łączność |
962.761 |
29.504 |
3,06 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
45.000 |
30.183 |
67,07 |
750 |
Administracja publiczna |
908.962 |
448.568 |
49,35 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i urzędy prawa oraz sądownictwo |
11.990 |
6.983 |
95,31 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
72.450 |
26.983 |
37,24 |
757 |
Obsługa długu publicznego |
8.000 |
3.757 |
46,96 |
801 |
Oświata i wychowanie |
2.566.011 |
1.091.886 |
42,55 |
851 |
Ochrona zdrowia |
40.000 |
17.007 |
42,51 |
853 |
Opieka społeczna |
551.064 |
293.994 |
53.35 |
854 |
Świetlice szkolne |
58.130 |
23.188 |
39.89 |
900 |
Gospodarka komunalna |
37.000 |
22.404 |
60,55 |
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa |
35.000 |
5.000 |
14,28 |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
12.000 |
2.886 |
24,05 |
Ogółem : |
5.443.998 |
2.052.002 |
37,69 |
Plan wydatków na 2003 rok to kwota 5.443.998 został zrealizowany w 37,69% co stanowi kwotę - 2.052.002.
Dział 010 - suma wydatków 4.700 jest to 47% planu rocznego . W/w kwota to składka 2%
Dla Izby Rolniczej od podatku rolnego za okres I półrocza 2003r.
Dział 400 - koszty związane z utrzymaniem hydroforni Kucice i Nowe Sarnowo kwota 40.514 co stanowi 32,51%planu rocznego . Głównym wydatkiem stanowiącym 47,01% ogólnych kosztów utrzymania hydroforni jest energia stanowi to kwotę 19.046. Usuwanie awarii na sieci i przyłączach przed wodomierzem łącznie z materiałami to kwota 4.633 jest to 11% ogólnych kosztów . Pozostała suma to f-sz socjalny, ryczałt na samochód prywatny konserwatora oraz płace z narzutami suma 16.835 zł w tym wynagrodzenie 10.407.
Dział 600 - na bieżące utrzymanie dróg gminnych oraz zaplanowane do wykonania inwestycje drogowe takie jak :
a/ budowa chodnika przez wieś Dzierzążnia zadanie I
b/ położenie dywanika asfaltowego we wsi Podmarszczyn długości 1570 mb
c/ remont drogi żwirowej Wierzbina Pańska, Sadkowo dł. 3300 mb
d/ położenie dywanika asfaltowego na drodze gminnej Sarnowo Góry -Gumino długości około 2600mb zaplanowano w budżecie gminy kwotę 962.761 zł.
W okresie sprawozdawczym wykonano prace za kwotę 29.504 zł tj. 3,06% przyjętego budżetu
Koszty te obejmują :
a/ mapy do celów projektowych wraz z dokumentacją projektowo – koszto-rysową na budowę chodnika w Dzierzążni 20.317 zł zakup materiałów budowlanych na remont dróg gminnych - 4.167 transport żużlu - 1.989zł , mapy do celów projektowych na położenie dywanika asfaltowego Gumino – Sarnowo Góry oraz na drodze Kucice – Chrościn - 3.031 zł.
Niskie wykonanie wydatków wydatków dziale 600 wynika z faktu ,że wszystkie inwestycje drogowe prowadzone będą i realizowane w II półroczu 2003 roku
Dział 700 - koszty gospodarki mieszkaniowej zostały wykonane na plan 45.000 zł kwota 30.183 co stanowi 67,07 % planu rocznego .
Za wycenę działek do sprzedaży 850 zł ,ogłoszenie na sprzedaż nieruchomości 610 zł.
Pozostałe koszty to 19.918 za ogrzewanie budynku w Kucicach, ogrzewanie budynku w Dzierzążni - 8.804 , są to budynki w których mieszkają lokatorzy oraz mieści się SG ZOZ w Dzierzążni .
Dział 750 - koszty utrzymania administracji za I półrocze to suma 448.568 wykonano 49,35 % planu rocznego w tym :
Koszty utrzymania USC i meldunków to kwota 43.638 zł w tym płace z narzutami 34.526, wynagrodzenie roczne 4.528 , zakup druków i zbioru przepisów - 555 zł , konserwacja oprogramowania komputerowego 2.503 , wyjazdy służbowe 126, f-sz socjalny - 1.400 .
Plan kosztów utrzymania Rady Gminy wynosi 28.500, został wykonany w 69,76 % w tym 593 zakup słodyczy i napoi na Sesję oraz diety dla P. Przewodniczącej i zastępcy 4.800 zł, diety za posiedzenia komisji i Sesje dla radnych 12.050 oraz diety sołtysów 2.440 . Ogółem plan wydatków na diety został wykonany w 77,16% planu rocznego.
Dofinansowanie do zatrudnionych pracowników w ramach prac interwencyjnych to kwota 11.243 zł, jest to 61,64% planu rocznego .
Pracownicy są zatrudnieni w stołówce szkolnej oraz do prac przy budowie ogrodzenia w szkole w Kucicach oraz remoncie strażnic OSP w Kadłubowie i Wierzbiny Pańskiej .
Koszty administracji samorządowej to kwota 373.804 zostały wykonane w 48,31% planu rocznego w tym :
wynagrodzenie łączne z wypłaconymi jubileuszówkami to kwota 193.984
wynagrodzenie roczne 29.090
prowizja sołtysów 4.074
narzuty do wynagrodzeń 41.462
zakup materiałow 47.782
jest to 53.29% planu rocznego , większe wydatki to :
zakup wyposażenia biurowego / biurka, stół, krzesła / - 6338 zł.
zakup oleju opałowego dla UG – 12.848, materiały biurowe 5.276 zł , ksero 2.989, wertykale 1.482 , szafa do map 2.469, teczka do przenoszenia gotówki z banku 1.6476 zł oraz środki czystości i inne drobne materiały ,
energia - 2.794
f-sz socjalny - 6.600
ubezpieczenie samochodu służbowego - 924
koszty utrzymania samochodu służbowego oraz wyjazdy służbowe - 2.636
zakup zestawu komputerowego komputerowego, drukarki 6.451
koszty usług to suma 38.005 w tym obsługa prawnicza - 11.712 zł, rozmowy telefoniczne i połączenie internetowe - 12.304 zł pozostała kwota to szkolenia pracowników , konserwacja komputerów , wywóz nieczystości, naprawa maszyn, oprawa dzienników ustaw, prowizja bankowa od przekazów ZUS .
Dział 751 - są to koszty w sumie 11.428 na aktualizację nr PESEL - 359 zł. i koszty przeprowadzonego referendum - 11.069
Dział 754 - koszty utrzymania OSP kwota 26.942 w tym zakup paliwa i części do sprzętu strażackiego - 10.551 , ubezpieczenie - 5.718 , energia - 1.017,oraz wynagrodzenie konserwatorów z narzutami - 5.232 wyjazd strażaków strażaków nagrodę do Ciechanowa - 645, przegląd gaśnic 761 , szkolenia 500 oraz inne drobne remonty .
Dział 757- kwota 3.757 są to odsetki od pożyczki z NFOS
Dział 801 - Koszty wynoszą 42,55% planu rocznego i stanowią kwotę 1.091.886
Szczegółowe sprawozdanie załącznik Nr 1.
Dział 851 Koszty wynoszą 17.007 jest to 67,52% planu rocznego .
Szczegółowe sprawozdanie załącznik Nr 2.
Dział 853 Koszty wynoszą 293.994 zł co stanowi 53,37% planu rocznego .
Szczegółowe sprawozdanie załącznik Nr 3 .
Dział 854 Kwota 23.188 jest to 39,89 % planu rocznego .
Szczegółowe sprawozdanie załącznik Nr 1.
Dział 900 Oświetlenie dróg nie będących w zarządzaniu Gminy to kwota 22.404
Dział 921 Wydatki 5.000 zł jest to dofinansowanie częściowe na utrzymanie Biblioteki Gminnej do stanu konta za rok ubiegły .
Koszty wynagrodzenia odprawa emerytalna oraz zakup książek to kwota 19.600 zł.
Dział 926 Kwota 2.886 zł to 24,05% planu rocznego na wydatki związane z osiągnięciami sportowców z terenu naszej gminy , zakup nagród dla młodzieży szkolnej za osiągnięcia w sporcie - 1.547 zł, oraz opłata sędziów i koszty wynajmu autokaru dla drużyny piłkarskiej klubu Błyskawica Gumino 1339zł
Za I półrocze 2003r. nadwyżkę budżetową w wysokości 852.704 zł , nadwyżka budżetowa z roku 2002 w kwocie 402.875 zł została uchwałą Rady Gminy zatwierdzona na budowę dywanika asfaltowego dla ponad 2600 mb w miejscowości Gumino – Sarnowo Góry .
Zadłużenie Gminy wynosi 125.220 zł wobec WFOS w Warszawie . Jest to pożyczka zaciągnięta w roku 2001 na budowę wodociągu grupowego Gumino – Cumino .
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-09-03 13:35:04
- Informacja zaktualizowana przez: Alina Bielewicz
- Data ostatniej aktualizacji: 2003-09-09 11:35:06
- Liczba odsłon: 1135
- Historia dokumentu: