Poniżej zamieszczamy informacje dotyczące sposobu załatwiania i przyjmowania spraw na samodzielnym stanowisku inspektora do spraw planowania przestrzennego i mienia komunalnego
Do zadań inspektora należy:
w zakresie inwestycji
- opracowanie rocznych i wieloletnich planów inwestycji,
- współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie modernizacji i remontów obiektów zabytkowych,
- organizowanie zamówień publicznych na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowych oraz na wykonawstwo robót budowlanych w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych, w tym:
- przygotowanie dokumentacji do ogłoszenia zamówienia publicznego,
- opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- przygotowanie propozycji składów komisji przetargowych i obsługa administracyjna komisji,
- przygotowanie dokumentacji do ogłoszenia zamówienia publicznego,
- określenie danych wyjściowych do projektowania i kosztorysowania,
- przygotowanie umów dla planowanych do realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji i pozwoleń na budowę,
- przekazywanie placu budowy dla wykonawców robót inwestycyjnych lub remontowych,
- koordynacja wykonawstwa robót budowlanych w zakresie ich zgodności z harmonogramem finansowo – rzeczowym,
- zgłaszanie, zawiadamianie o rozpoczęciu i zakończeniu zadań inwestycyjnych i remontowych właściwym organom,
- koordynacja prac inspektorów nadzoru w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjnych lub remontowych,
- organizowanie i uczestnictwo w odbiorach oddawanych do użytku obiektów budowlanych zrealizowanych w procesie inwestycyjnym oraz robót remontowych,
- przeglądy gwarancyjne, rozliczenie zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy,
- rozliczenie kosztu realizowanych zadań obejmujących:
- zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych,
- zadania inwestycyjne i remontowe realizowane jako zadania wspólne z innymi podmiotami,
- przekazywanie dowodem PT na majątek użytkownika zrealizowanego zadania
- zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych,
- współpraca z innymi podmiotami w zakresie uzbrojenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe, usługowe, przemysłowe,
- przyjmowanie wniosków dotyczących inwestycji i remontów od osób fizycznych, instytucji i radnych,
- przygotowywanie materiałów do budżetu inwestycyjnego,
- przyjmowanie wniosków dotyczących remontów w budynkach stanowiących Mieszkaniowy Zasób Gminy:
-
- przeprowadzanie wizji lokalnych, analiza przedłożonych wycen remontów,
- zgłaszanie propozycji rzeczowo – finansowych remontów,
- przeprowadzanie wizji lokalnych, analiza przedłożonych wycen remontów,
-
- sprawozdawczość,
- aktualizacja BIP w ramach kompetencji samodzielnego stanowiska.
w zakresie planowania przestrzennego
w zakresie gospodarki komunalnej
-
- dokonywanie analizy i wyboru obszarów terenu gminy przeznaczonych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- dokonywanie analizy zmian w zagospodarowaniu gminy w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych,
- organizowanie zamówień publicznych na wykonywanie planów oraz zmian studium a także na sporządzanie projektów decyzji o warunkach zabudowy,
- koordynacja i obsługa działań związanych ze sporządzeniem planów miejscowych oraz zmian studium,
- prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy ,
- wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium,
- prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
- komunalizacja dróg gminnych,
- prowadzenie wszystkich spraw dotyczących zarządzania drogami gminnymi, projektowania przebiegu dróg, budowy, modernizacji, remontów i ochrony dróg,
- koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych,
- administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem lokalowym,
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych i użytkowych,
- przyznawanie lokali mieszkalnych (w tym socjalnych),
- prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych,
- naliczanie stawek czynszów i opłat za lokale mieszkalne i użytkowe,
- opiniowanie przebiegu przyłączy wodociągowych oraz pobieranie opłaty administracyjnej,
- prowadzenie spraw dotyczących cmentarzy, w tym cmentarzy i grobów wojennych,
- przejęcie i prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji porządkowej nieruchomości ( wniosek)
- dokonywanie analizy i wyboru obszarów terenu gminy przeznaczonych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-12-02 14:43:17
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-04 10:13:22
- Liczba odsłon: 1283
- Historia dokumentu: