Zobacz podgałęzie
Protokół z
XXIII sesji Rady Gminy w Dzierzążni
odbytej w
dniu 17 września 2013 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy
w
Dzierzążni pod przewodnictwem Pani Agnieszki Harazińskiej – Przewodniczącej
Rady Gminy w Dzierzążni
1.
Otwarcie
XXIII Sesji Rady Gminy.
2.
Przyjęcie
protokołu z XXII Sesji Rady Gminy.
3.
Interpelacje
i zapytania.
4.
Informacja
Wójta Gminy z działalności międzysesyjnej.
5.
Podjęcie
Uchwały Nr 159/XXIII/2013 w sprawie przyjęcia „Gminnego programu poprawy
bezpieczeństwa na drogach w gminie Dzierzążnia na lata 2013 – 2018.
6.
Podjęcie
Uchwały Nr 160/XXIII/2013 w sprawie wyrażenia woli pomocy finansowej Gminie
Baboszewo z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa
spójności komunikacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gminie Baboszewo
realizowana poprzez przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych” planowanego do
realizacji w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy
program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność –
Rozwój” w partnerstwie z Gminą Baboszewo.
7.
Podjęcie
Uchwały Nr 161/XXIII/2013 w sprawie
przystąpienia i zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Dzierzążnia
na rok 2014 na realizację zadania inwestycyjnego pn.:„Poprawa infrastruktury
drogowej i bezpieczeństwa na drogach Gminy Dzierzążnia poprzez przebudowę
wybranych odcinków dróg gminnych” współfinansowanego ze środków budżetu Państwa
w ramach Programu Wieloletniego pod
nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo –
Dostępność – Rozwój” w partnerstwie z Gminą Baboszewo.
8.
Podjęcie
Uchwały Nr 162/XXIII/2013 w sprawie wyrażenia
zgody na zawarcie umowy na wynajem
lokalu użytkowego.
9.
Podjęcie
Uchwały Nr 163/XXIII/2013 w sprawie
wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie
zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników
bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
10.
Podjęcie
Uchwały Nr 164/XXIII/2013 w sprawie
zmiany w „Planie Odnowy Miejscowości
Dzierzążnia na lata 2012 -2020”.
11.
Podjęcie
Uchwały Nr 165/XXIII/2013 w sprawie
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dzierzążnia.
12.
Podjęcie
Uchwały Nr 166/XXIII/2013 w sprawie
zmiany uchwały budżetowej.
13.
Wolne
wnioski i zapytania.
14.
Zamknięcie
obrad XXIII Sesji Rady Gminy w
Dzierzążni.
Obrady rozpoczęły się o
godzinie 13.00 a zakończyły o godzinie 15.00
Pani
Przewodnicząca otworzyła obrady XXIII Sesji Rady Gminy, powitała przybyłych na
obrady radnych, Wójta Gminy- Pana Mirosława Opolskiego, Panią Skarbnik Grażynę
Zawłocką, Sekretarza Adama Sobieckiego, dyrektora Zespołu Szkół w Dzierzążni
Franciszka Goszczyńskiego, Panią dyrektor Szkoły Podstawowej w Nowych Kucicach
Bożenę Nowakowską, Panią kierownik GOPS Reginę Sobczeńską, przedstawiciela
firmy Bioagra oraz osoby zainteresowane
problematyką sesji. Zwróciła się do radnych z prośbą o wprowadzenie do porządku
obrad dwóch punktów- przyjęcie budżetu za I półrocze 2013 roku- sprawozdanie
omówiono na posiedzeniach komisji ale uchwała RIO w tej sprawie na posiedzenie
komisji nie dotarła. Jako punkt 14 w porządku obrad Pani Przewodnicząca
poprosiła o umieszczenie uchwały 167/XXIII/2013 w sprawie uchwalenia programu
gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy w
latach 2013 - 2020.
Na
stan 15 radnych obecnych było 14według listy obecności załączonej do protokołu. Przewodnicząca stwierdziła quorum
władne do podejmowania prawomocnych uchwał i zapytała, czy radni mają uwagi
odnośnie porządku obrad. Uwag nie zgłoszono i przyjęto jednogłośnie nowy
porządek obrad, który odczytała Pani Harazińska.
Ad pkt 2
Przewodnicząca poinformowała radnych,
że zapoznała się z protokołem
z XXII Sesji Rady Gminy , który w
całości odzwierciedla przebieg odbytej sesji
i zapytała czy radni nie mają uwag do niego. Uwag nie zgłoszono i Pani
Przewodnicząca wystąpiła z
wnioskiem o przyjęcie protokołu z XXII
Sesji Rady Gminy bez czytania. Wniosek swój poddała pod głosowanie.
Głosowało 14 radnych obecnych na
sali. Protokół z XXII Sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie
bez odczytywania.
Ad pkt 3
Nie
zgłoszono interpelacji ani zapytań. Głos zabrał przedstawiciel Bioagry, który
przedstawił ofertę skupu kukurydzy i zboża.
Ad pkt 4
W
tym punkcie Pan Wójt przedstawił informacje z działalności międzysesyjnej tj. od 10 lipca 2013 roku do
17 września 2013 roku.
W okresie sprawozdawczym przeprowadzono
dwa przetargi na:
-
budowę drogi gminnej w miejscowości Wierzbica Pańska. Z dwóch zgłoszonych ofert
najkorzystniejszą zgłosiła firma PTH WAPNOPOL
z Glinojecka za kwotę 264 370 zł brutto.Zadanie zostanie wykonane
do końca września br.
-
Zakup samochodu przystosowanego do dowozu dzieci. Ofertę złożyła jedna firma
„MERCUS” z Nadarzyna. Oferta dotyczy samochodu marki Mercedes BUS przystosowany
na dowóz 20 osób z kierowcą. Samochód
zgodnie z umową będzie przygotowany do końca września 2013 roku za kwotę
243 540 zł brutto.Na zakup w/w samochodu zgodnie z przyjętą Uchwałą Rady
Gminy została zaciągnięta pożyczka z BOŚ w Warszawie.
Zostały
zakończone inwestycje:
-
budowa placu przy ZOZ w Dzierzążni za 77 431zł. Inwestycja jest odebrana i
rozliczona.
-
budowa drogi gminnej w Nowych Kucicach 1696 mb za kwotę 509 024 zł.
Inwestycja również jest rozliczona.
-
budowa 118 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków.
Inwestycja jest w trakcie odbioru i po zatwierdzeniu pełnej
dokumentacji przygotowana będzie do rozliczenia.
Łączny
koszt inwestycji zgodnie z umową to
1 684 686 zł.
W
trakcie budowy po przesunięciu terminu odbioru na dzień 31.08.2013 roku jest
droga w Wierzbicy Pańskiej długości 721 mb. Do wykonania pozostała 4 cm
nawierzchnia asfaltowa. Nie wykonanie w terminie przez PRDM w Płońsku wynikło z
kłopotów finansowych w/w firmy. Inwestycja zostanie zakończona po wyłonieniu
zastępczego wykonawcy w drodze
przetargu.
W
trakcie realizacji jest budowa drogi gminnej w Wierzbicy Pańskiej długości 814
mb. Przewidywany termin zakończenia budowy to 30.09.2013 roku.
W
trakcie realizacji jest remont świetlicy wiejskiej w Kadłubowie. Inwestycja
realizowana w ramach zgłoszonego wniosku do LGD „Przyjazne Mazowsze” do
programu „Odnowa i Rozwój Wsi” a dotyczącego poprawy świetlic w Kadłubowie,
Dzierzążni i Wierzbicy Pańskiej.
Z
dniem 1.09.2013 roku został rozpoczęty nowy rok szkolny. Obydwie szkoły
istniejące na terenie Gminy zostały w pełni przygotowane. Dokonano odnowienia
pomieszczeń Gimnazjum w Dzierzążni i część sal lekcyjnych w Szkole Podstawowej
w Nowych Kucicach.
W
dniach 1-14 sierpień 2013 roku - 36
dzieci z obydwu placówek oświatowych przebywało na koloniach w Jastrzębiej
Górze nad morzem. Kolonie zostały sfinansowane przez Gminę. Całkowity koszt
kolonii wyniósł ponad 27 000 zł.
Realizowane
jest zadanie dotyczące zagospodarowania odpadów komunalnych.
W
chwili obecnej nie stwierdza się zbyt
dużych utrudnień ze strony mieszkańców w tym zakresie poza nieterminowymi
wpłatami za usługi.
Urząd
Gminy aktualnie jest na etapie przygotowania wniosku na kilka odcinków dróg do
budowy w ramach NPPD w roku 2014 oraz ewentualnie innych programów
realizowanych przez Gminę w roku 2014.
W
dniu 3.09.2013 roku przeprowadzono przetarg nieograniczony na sprzedaż działek
gminnych.Zostały sprzedane 3 działki o łącznej wartości 24 200 zł.Akt
notarialny zaplanowano na dzień 25.09.2013 roku
Przygotowany
jest wniosek do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych na
zorganizowanie klas przedszkolnych w szkołach w Nowych Kucicach i w Dzierzążni.
Ad pkt 5
W tym punkcie Pan Wójt przedstawił informację
z wykonania budżetu Gminy Dzierzążnia za I
półrocze 2013 roku.
Budżet Gminy Dzierzążnia na rok 2013
przyjęty Uchwałą Rady Gminy
Nr 126/XVIII/2012 z dnia 27 grudnia 2012 roku po stronie dochodów
wynosił
11 721 694zł i po stronie wydatków 12 494 694 zł.
Różnica
między dochodami a wydatkami stanowiła deficyt budżetu w kwocie 773 000zł,
który miał być pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętego kredytu w w/w
kwocie tj. 773 000zł. W ciągu okresu sprawozdawczego dokonano niezbędnych zmian w planie dochodów i
wydatków budżetu. Korekty te spowodowane
były zmianą wysokości subwencji oświatowej, kwot dotacji celowych, dotacji z
budżetu państwa na realizacje zadań zleconych oraz dochodów własnych.
Po
dokonaniu niezbędnych zmian na koniec okresu sprawozdawczego tj. na dzień 30
czerwca 2013 roku budżet po stronie dochodów ukształtował się na poziomie
10 478 800zł a po stronie wydatków na poziomie
12 446 660zł. W stosunku do pierwotnie przyjętego uległ zmniejszeniu
po stronie dochodów o
1 242 893zł a po stronie wydatków o 48 033zł.
Różnica
w planie dochodów i wydatków wynika z wprowadzenia do budżetu nadwyżki oraz wolnych środków z lat ubiegłych a także
zaciągniętego kredytu w łącznej kwocie 1 967 860zł.
Za
okres I półrocza dochody zostały zrealizowane w kwocie 5 703 016 zł, tj. 54,42 % planu budżetu
W rozbiciu na poszczególne składniki
dochodów realizacja przedstawia się następująco:
Plan subwencji ogółem
5 605 977zł zrealizowano w kwocie 3 153 596 zł co stanowi
56,25% planu subwencji a 55,30% wykonania budżetu gminy za 6 miesięcy, w tym:
- subwencja oświatowa w kwocie 1
869 896zł – 32,79%,
- subwencja ogólna + równoważąca 1 148 002zł – 20,13%.
Dotacje
zrealizowano na plan 1 865 172 zł w kwocie 1 148 002 zł tj.
61,55% i stanowią
20,13% wykonanych dochodów.
Dochody
własne na plan 3 007 651zł zrealizowano w kwocie 1 401
417zł tj. 46,60 % dochodów własnych oraz
24,57 % dochodów ogółem.
Nie wykonanie
50% dochodów własnych spowodowane było zerową sprzedażą nieruchomości gminnych
w dziale 700
W I półroczu 2013 roku w dochodach
subwencje stanowią 55,30%, dotacje stanowią 26,13% a dochody własne – 24,57%.
Wydatki w I półroczu 2013 roku na wspomniany plan
12 446 660 zł zostały zrealizowane w kwocie 4 676 921zł co stanowi
37,58 % planu rocznego.
W
tym największą pozycje wydatków stanowi:Oświata i wychowanie - 33,3% planu rocznego, Rolnictwo i
łowiectwo – 17,20 % planu rocznego,
Administracja publiczna – 16,88 % planu
rocznego,Opieka społeczna – 13,34 %
planu rocznego.
Wydatki
bieżące stanowią kwotę 4 618 015zł tj. 97,96% wydatków zrealizowanych
a wydatki majątkowe – 58 907zł na plan 2 889 625zł tj. 2,04%.
Niskie
wykonanie wydatków majątkowych wynika z faktu, że wszelkie inwestycje
realizowane w I i II półroczu są rozliczane w II półroczu.
Realizujemy wykonanie:
-
montaż 118 sztuk oczyszczalni przydomowych
-
utwardzenie placu przy ZOZ w Dzierzążni
-
budowa 3 odcinków dróg asfaltowych w Wierzbicy Pańskiej i Nowych Kucicach o łącznej długości 3 330
mb.
Pozostałe
wydatki w poszczególnych działach są pod kontrolą.
Dochody i wydatki w
poszczególnych działach na stan realizacji budżetu w odniesieniu do całego
okresu sprawozdawczego 2013 roku są pod kontrolą i nie ma zagrożenia realizacji
budżetu.
Na dzień 30 czerwca 2013 roku i do chwili obecnej Gmina
zachowuje płynność finansową.
Środki
pieniężne zgromadzone na lokatach terminowych w Banku Spółdzielczym w Płońsku O/Dzierzążnia w
pełni zabezpieczają funkcjonowanie Gminy.
Stan zobowiązań wg tytułów dłużniczych na koniec okresu
sprawozdawczego wyniósł 532 500zł co stanowi 9,34% ogółu wykonanych
dochodów.
Gmina
aktualnie posiada 3 kredyty:
-
1 275 000 zł zaciągnięty w
2009 roku z przeznaczeniem na budowę przydomowych oczyszczalni
ścieków,
- 400 000zł na budowę drogi gminnej Gumowo-Sarnowo Góry zaciągnięty w 2010 roku,
-
1 500 000 zł na budowę 100 przydomowych oczyszczalni ścieków
zaciągnięty w maju
2013 roku.
Ponadto
Gmina ubiega się o kredyt w kwocie 250 000 zł na zakup busa na dowożenie
dzieci do szkół.
Zgodnie z art. 243
ustawy o finansach publicznych
relacja łącznej kwoty przypadająca w danym roku budżetowym spłat rat
kredytów wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów do planowanych
dochodów budżetu nie przekracza średniej arytmetycznej z obliczonych dla
ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze
sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące do dochodów
ogółem w poszczególnych latach wynosi: w roku 2013 – 4,63%, w roku 2014
– 5,66%, w roku 2015 – 2,25%, do roku 2023 – 0,62%.
Nie
jest naruszona rezerwa finansowa.
Radni
nie mieli pytań do przedstawionej informacji z wykonania budżetu za I półrocze
2013 roku. Głosowania nad informacją nie ma.
Pani
Harazińska odczytała Uchwałę nr Ci.268.2013 Składu Orzekającego Regionalnej
Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 12 września 2013 r. wyrażającą opinię o
przedłożonej przez Wójta Gminy Dzierzążnia informacji o przebiegu wykonania
budżetu za pierwsze półrocze 2013 roku.
Ad
pkt 6, 7, 8
Pan Wójt omówił
trzy uchwały razem gdyż ściśle są ze sobą powiązane: Uchwałę
Nr
159/XXIII/2013 w sprawie przyjęcia „Gminnego programu poprawy
bezpieczeństwa na drogach w gminie Dzierzążnia na lata 2013 – 2018, Uchwałę Nr
160/XXIII/2013 w sprawie wyrażenia woli pomocy finansowej Gminie Baboszewo z
przeznaczeniem na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa spójności
komunikacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gminie Baboszewo realizowana
poprzez przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych” planowanego do
realizacji w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II
Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w partnerstwie z Gminą Baboszewo i Uchwałę
Nr 161/XXIII/2013 w sprawie
przystąpienia i zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Dzierzążnia
na rok 2014 na realizację zadania inwestycyjnego pn.:„Poprawa infrastruktury
drogowej i bezpieczeństwa na drogach Gminy Dzierzążnia poprzez przebudowę
wybranych odcinków dróg gminnych” współfinansowanego ze środków budżetu Państwa
w ramach Programu Wieloletniego pod
nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo –
Dostępność – Rozwój” w partnerstwie z Gminą Baboszewo.
Gminny
program poprawy bezpieczeństwa na drogach w Gminie Dzierzążnia na lata 2013 –
2018 ma na celu przedstawienie głównych problemów związanych z bezpieczeństwem
użytkowników na drogach gminnych. Poprawa bezpieczeństwa użytkowników związana
jest przede wszystkim z naprawą lub przebudową dróg gminnych tworzących sieć
komunikacyjną z drogami powiatowymi i drogą krajową nr 10. W celu osiągnięcia
właściwych standardów bezpieczeństwa konieczne jest pozyskanie środków w ramach
Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych –
Etap II – Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” na inwestycję pn:
,,Poprawa
spójności komunikacyjnej i bezpieczeństwa Gminy Dzierzążnia poprzez przebudowę dróg w miejscowościach: Nowa
Dzierzążnia, Błomino Gumowskie, Wilamowice, Nowe Gumino i Sarnowo – Góry” .
Do
jednego wniosku chcemy włączyć kilka dróg i złożyć go do Urzędu Wojewódzkiego.
Następny
projekt uchwały dotyczy pomocy finansowej dla Gminy Baboszewo. Nasza gmina
wesprze finansowo Gminę Baboszewo a Gmina Baboszewo dofinansuje Gminę
Dzierzążnia. Dzięki podjęciu takiej uchwały możemy uzyskać 5 pkt przy ocenie
złożonego wniosku. Dlatego też musimy zabezpieczyć środki finansowe na ten cel.
Radni
nie mieli uwag do przedstawionych
uchwał.
Pani
Przewodnicząca Rady Gminy odczytała Nr 159/XXIII/2013 w sprawie
przyjęcia „Gminnego programu poprawy bezpieczeństwa na drogach w gminie
Dzierzążnia na lata 2013 – 2018.
Głosowało 15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi
załącznik do protokołu.
Następnie
Pani Harazińska odczytała Uchwałę Nr
160/XXIII/2013 w sprawie wyrażenia woli pomocy finansowej Gminie Baboszewo z
przeznaczeniem na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa spójności
komunikacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gminie Baboszewo realizowana
poprzez przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych” planowanego do
realizacji w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy
program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność –
Rozwój” w partnerstwie z Gminą Baboszewo. Głosowało 15 radnych obecnych na
sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.
Dalej
odczytała Uchwałę Nr 161/XXIII/2013 w
sprawie przystąpienia i zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy
Dzierzążnia na rok 2014 na realizację zadania inwestycyjnego pn.:„Poprawa
infrastruktury drogowej i bezpieczeństwa na drogach Gminy Dzierzążnia poprzez
przebudowę wybranych odcinków dróg gminnych” współfinansowanego ze środków budżetu
Państwa w ramach Programu Wieloletniego
pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo
– Dostępność – Rozwój” w partnerstwie z Gminą Baboszewo.
Głosowało
15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik
do protokołu.
Ad
pkt 9
Pan Wójt
przedstawił Uchwałę Nr 162/XXIII/2013 w
sprawie wyrażenia zgody na
zawarcie umowy na wynajem lokalu
użytkowego.
W dotychczasowej umowie najmu
na lokal użytkowy wymieniony w
powyższej uchwale, dobiegł końca 3 letni okres jej obowiązywania czyli wynajmu.
Lokal ten jest wynajmowany na cel i zadanie ściśle określone działalnością
prowadzenia punktu aptecznego i służy realizacji potrzeb głównie
mieszkańców gminy Dzierzążnia. W świetle przepisów art. 18 ust. 2, pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym, w przypadku, gdy po umowie
dzierżawy/najmu, zawartej na czas oznaczony do 3 lat, strony zawierają kolejne
umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość/lokal użytkowy, konieczne
jest podjęcie uchwały przez Radę Gminy, w sprawie wyrażenia zgody na
wydzierżawienie nieruchomości na kolejny
okres.
Z uwagi na dochody Gminy uzyskiwane za wynajem
lokali użytkowych zasadnym jest, począwszy od 1 września 2013r. zawarcie
kolejnej umowy najmu dotyczącej w/w lokalu użytkowego. Radni nie mieli
zastrzeżeń do tej uchwały.
Pani Przewodnicząca odczytała Uchwałę Nr 162/XXIII/2013 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy na wynajem lokalu użytkowego.
Głosowało
15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik
do protokołu.
Ad
pkt 10
Pan Wójt
przedstawił Uchwałę Nr
163/XXIII/2013 w sprawie wymagań, jakie
powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na
prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i
transportu nieczystości ciekłych. W związku ze zmianą ustawy z dnia 13 września
1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, opracowana została uchwała w sprawie
określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o
uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, uwzględniając
opis wyposażenia technicznego niezbędnego do realizacji działań. Zgodnie z art. 7 ust.1 pkt. 2 ustawy z dnia
13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z
2012r., poz. 391) – Rada Gminy określa w drodze uchwały stanowiącej akt prawa
miejscowego, wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o
uzyskanie w/w zezwolenia.
Uchwała
zawiera warunki jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o
uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i
transportu nieczystości ciekłych dotyczące: opisu wyposażenia technicznego
zawierającego wymagania odnośnie
pojazdów asenizacyjnych przeznaczonych do świadczenia usług oraz bazy
transportowej, zabiegów sanitarnych i porządkowych związanych ze świadczonymi
usługami, miejsca przekazywania nieczystości ciekłych.
Pytań
do przedstawionej uchwały nie zgłoszono. Pani Przewodnicząca odczytała Uchwałę
Nr 163/XXIII/2013 w sprawie wymagań,
jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na
prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i
transportu nieczystości ciekłych. Głosowało 15 radnych obecnych na sali.
Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.
Ad
pkt 11
Pan Wójt omówił
Uchwałę Nr
164/XXIII/2013 w sprawie zmiany w „Planie Odnowy Miejscowości Dzierzążnia na lata 2012 -2020”.W związku z budową placu przy ośrodku zdrowia w
Dzierzążni musimy wprowadzić zmiany w
„Planie Odnowy Miejscowości Dzierzążnia
na lata 2012 -2020”. Zmiana planu musi być przyjęta uchwałą
i taka uchwała musi być podjęta. Uwag nie zgłoszono
i Pani Harazińska odczytała treść Uchwały Nr 164/XXIII/2013 w sprawie zmiany w „Planie Odnowy Miejscowości Dzierzążnia na lata 2012 -2020”.Głosowało
15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik
do protokołu.
Ad
pkt 12, 13
Pani
Skarbnik omówiła dwie uchwały:Uchwałę Nr 165/XXIII/2013 w
sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dzierzążnia oraz Uchwałę Nr 166/XXIII/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej.
W dochodach dokonano zmian:
Rolnictwo i łowiectwo, Pozostała działalność-
wprowadzono do budżetu dochody w wysokości 30 000 zł z tytułu sprzedaży mienia.
Gospodarka
mieszkaniowa, Gospodarka gruntami nieruchomościami – zmniejszono dochody ze
sprzedaży mienia o kwotę 50 000 zł.
Administracja publiczna, Pozostała działalność – zwiększono dochody z
tytułu refundacji pracowników interwencyjnych, uzyskane z Powiatowego Urzędu Pracy o kwotę
20 000 zł.
Dochody od
osób prawnych (wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności
prawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych - zmniejszono o kwotę 1
000 zł, planowane dochody z tytułu wpływów z odsetek od zaległości podatkowych,
od osób prawnych. Dochody z wymienionego tytułu przeniesiono do rozdziału
75616; wpływy z podatku rolnego,
leśnego, podatku od czynności prawnych, podatków i opłat lokalnych od osób
fizycznych – zwiększono o kwotę 1 000 zł. Kwota ta stanowi planowane dochody z
tytułu wpływów z odsetek od nieterminowych wpłat podatków od osób fizycznych; zmniejszono wpływy z
tytułu gospodarki odpadami o kwotę 14 000 zł. Na etapie planowania
wprowadzono dla wszystkich osób odpady mieszane oraz przyjęto wykaz osób
zameldowanych. Po złożonych deklaracjach, okazało się, że wiele osób nie
przebywa na terenie gminy, bądź złożyli deklaracje na odpady selektywne, w
związku z czym dokonano korekty).
Pomoc
społeczna, Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - zmniejszono
dotację o kwotę 7 680 zł na podstawie decyzji MUW Warszawa.
Edukacyjna opieka wychowawcza, Pomoc materialna dla uczniów – wprowadzono do
budżetu dotację celową z budżetu państwa, w wysokości 8 000 zł.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, Biblioteki – wprowadzono dotację celową
otrzymaną z budżetu państwa na zadania bieżące
w wysokości 5 000 zł.
Plan dochodów po zmianach wynosi 10 662 226,11 zł.
W wydatkach : Transport i łączność, Drogi publiczne gminne.
Dokonano zmian w wydatkach inwestycyjnych:(droga Nowe
Kucice - zmniejszono o kwotę 7 500 zł -
wynika to z wartości zakończonej inwestycji - inwestycja jednoroczna.
Opracowanie dokumentacji na drogę Nowe Gumino - Nowe Kucice o dł. ok. 0,965mb.
(inwestycja znajduje się w WPF) –
zwiększono o kwotę 7 500 zł).
Administracja
publiczna – zmniejszono o kwotę 255 400
zł.
Urzędy gmin – dokonano przesunięć w wydatkach bieżących –
zmniejszając te paragrafy na których istnieje możliwość ich ograniczenia,
zwiększono natomiast na brakujących paragrafach, gdzie wydatek jest
niezbędny.
W wydatkach majątkowych planowany zakup autobusu (
250 000 zł) przeniesiono do
rozdziału 80113, zmniejszając jego wartość do kwoty 243 540zł oraz zmniejszono
o kwotę 5 400 zł środki
przeznaczone na zakup programów i
licencji na stanowisko gospodarki odpadami.
Promocja jednostek samorządu terytorialnego – zwiększono o kwotę 6 000 zł.
Pozostała działalność
– płace pracowników interwencyjnych zwiększono o kwotę 1 000 zł.
Bezpieczeństwo publiczne,
Ochotnicze straże pożarne – dokonano zmian na paragrafach: zwiększono
środki dla Ochotniczych Straży Pożarnych
z przeznaczeniem na zakup paliwa do samochodów strażackich, zmniejszając
inne paragrafy.
Oświata i wychowanie –
zwiększono o kwotę 243 540 zł:
- Szkoły podstawowe – dokonano zmian
z przeznaczeniem na zwiększenie odpisu na ZFŚS ,
-Gimnazja zmniejszono odpis na FFŚŚ,
- Dowożenie uczniów do szkół -
wprowadzono wydatki majątkowe –„zakup autobusu do przewozu dzieci z terenu
Dzierzążnia”, w kwocie 243 540 zł. Na wymieniony zakup zaciągnięto kredyt
z BOŚ- 100% zakupu inwestycyjnego.
Stołówki szkolne i przedszkolne-
dokonano zwiększeń na odpisy ZFŚŚ.
Ochrona zdrowia, Przeciwdziałanie alkoholizmowi – zmniejszono
dotację celową dla stowarzyszeń, celem zwiększenia wydatków bieżących.
Pomoc
społeczna. Dokonano zmian między paragrafami, z własnych środków oraz
zmniejszono dotację w rozdziale 85228, z uwagi na rozwiązanie umowy z opiekunką
specjalistyczną.
Edukacyjna
opieka wychowawcza, stypendia dla uczniów – wprowadzona dotacja celowa zostanie
przeznaczona na wyprawkę szkolną.
Gospodarka komunalna i
ochrona środowiska, Gospodarka odpadami
– zmniejszono wydatki z tytułu gospodarki odpadami analogicznie do dochodów o
kwotę 14 000 zł..
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, Biblioteki otrzymaną dotację przekazano do
Gminnej Biblioteki Publicznej z przeznaczeniem na uzupełnienie księgozbioru.
Wydatki po zmianach wynoszą 13 013 626,11 zł.
WPF
dostosowano do uchwały budżetowej.
Pytań
do uchwał nie zgłoszono i Pani Harazińska odczytała Uchwałę Nr
165/XXIII/2013 w sprawie zmiany
Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dzierzążnia.
Głosowało
15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik
do protokołu.
Następnie
odczytała Uchwałę Nr 166/XXIII/2013 w
sprawie zmiany uchwały budżetowej.
Głosowało
15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik
do protokołu.
Ad
pkt 14
W tym punkcie Pan Wójt omówił
Uchwałę Nr
167/XXIII/2013 Rady
Gminy w Dzierzążni z dnia 17 września 2013r. w sprawie uchwalenia programu
gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy w
latach 2013 - 2020.
W czasie kontroli stwierdzono nieaktualny program
gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy. Niezbędnym stało się uchwalenie
aktualnego programu.
Radni nie zgłosili zastrzeżeń. Pani Harazińska odczytała Uchwałę
Nr
167/XXIII/2013 Rady
Gminy w Dzierzążni z dnia 17 września 2013r. w sprawie uchwalenia programu
gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy w
latach 2013 - 2020.
Głosowało
15 radnych obecnych na sali. Uchwałę przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik
do protokołu.
Ad
pkt 15
W wolnych wnioskach i zapytaniach
Pani Przewodnicząca RG poinformowała, że do Rady Gminy nie wpłynęły żadne pisma
w okresie międzysesyjnym.
Pan Wójt poinformował, że Komendant
KPP w Płońsku Dariusz Sady poprosił
o
zorganizowanie spotkania ,, Parasol bezpieczeństwa” wspólnie z
dyrektorami szkół, radnymi, sołtysami i strażakami. Ustalimy termin takiego
spotkania.
Ad
pkt 16
Innych uwag nie zgłoszono. Pani
Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała
za przybycie i zamknęła obrady XXIII Sesji Rady Gminy w Dzierzążni.
Protokołowała
Jolanta
Gzylewska
- Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
- Data udostępnienia w BIP: 2013-11-25 13:50:53
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-11-25 13:50:53
- Liczba odsłon: 1046
- Historia dokumentu: