Do zadań insp.d/s rolnych, gospodarki gruntami i działalności gospodarczej - P. ALDONY KOWALSKIEJ należy :
1.Sprawy dotyczące rolnictwa:
- zajmowanie się sprawami bieżącymi związanymi z rolnictwem, produkcją roślinną
oraz zwierzęcą:
- współpraca oraz współdziałanie z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa
- współudział w przeprowadzaniu wyjazdów , szkoleń, rolników dot. m .in .produkcji roślinnej, zwierzęcej ,stosowania środków ochrony roślin i t p.
- współpraca z Agencją Rynku Rolnego polegająca na informowaniu rolników, m.in. w sprawach dot. skupu produkcji roślinnej oraz zwierzęcej z dopłatami ARR; informacja dot. wykazu przedsiębiorców którzy podpisali umowy na skup zbóż z dopłatami ARR; -udostępnianie wniosków dot. skupu zbóż ; oraz wniosków dot .ubiegania się o dopłaty do produkcji mleka, informacje dot. interwencyjnego skupu żywca wieprzowego.
-współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
-współpraca z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Roślin w sprawie zwalczania chorób i szkodników oraz chwastów zagrażających roślinom uprawnym.
- nadzór nad przebiegiem wapnowania i zasobności gleb.
-współpraca ze Stacją Chemiczno Rolniczą dot. organizacji badań agrochemicznych.
-współpraca przy realizacji ustawowych zadań Izby Rolniczej.
- pomoc , współpraca z gospodarstwami rolnymi dotkniętymi klęskami żywiołowymi ; wymarznięcia ,suszy ,ulewnego deszczu, gradobicia i. t. p .
-nadzór nad produkcją zwierzęcą m.in. dot. kolczykowania zwierząt.
- współpraca z Centrum Hodowli i Rozrodu Zwierząt w sprawie organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich.
-współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych .
2. STATYSTYKA
-sprawozdania o użytkowaniu gruntów w gminie
-rozliczenie gruntów w gminie /ogółem rolnictwo, gospodarstwa indywidualne/
-szacunek plonów i zbiorów głównych ziemiopłodów w indywidualnych gospodarstwach rolnych.
-szacunek powierzchni , plonów i zbiorów z łąk trwałych w indywidualnych gospodarstwach rolnych
-szacunek powierzchni plonów i zbiorów roślin pastewnych w/g użytkowania w gospodarstwach indywidualnych
- przekazywanie informacji o stanie upraw rolnych w gospodarstwach indywidualnych w/g oceny wiosennej
-badanie głównych ziemiopłodów rolnych w wylosowanych indywidualnych gospodarstwach rolnych.
-badanie pogłowia trzody chlewnej w indywidualnych gospodarstwach rolnych ,oraz produkcji żywca wieprzowego/ wylosowane gospodarstwa /
-badanie pogłowia bydła , owiec i drobiu oraz produkcji zwierzęcej / wylosowane gospodarstwa
3. GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI
Zgodnie z ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. Nr 115, poz. 741 ze zmianami) Wójt Gminy opiniuje wstępny projekt podziału nieruchomości.
W celu otrzymania postanowienia wymagane jest złożenie następujących dokumentów:
1) akt własności ziemi,
2) mapa z wstępnym projektem podziału,
3) wypis z rejestru gruntów
4) podanie o wydanie postanowienia dotyczące zatwierdzenia wstępnego projektu podziału nieruchomości
Po uprawomocnieniu postanowienia dotyczącego zaopiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości po złożeniu podania o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości wydawana jest decyzja w aspekcie ustaleń zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Dzierzążnia.
4. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
Ustawa dnia 19 listopada 1999 roku Praw działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101 poz. 1178) określa zasady podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy jest zarobkowa działalność wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa, oraz poszukiwanie, rozpoznanie i eksploatacja zasobów naturalnych wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.
Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po uzyskaniu wpisu do rejestru działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 88 b ust 1 Wójt Gminy dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Zgłoszenie o dokonanie wpisu powinno zawierać:
- oznaczenie przedsiębiorcy,
- oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale dokonuje działalność poza miejscem zamieszkania, również wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału, lub innego miejsca o którym mowa w art. 11 ust. 1.,
- określenie przedmiotu działalności gospodarczej,
- wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 88 a ust. 4 wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej podlega opłacie stałej w kwocie 100 zł, a jeżeli wniosek dotyczy zmiany wpisu, opłata wynosi 50 zł.
Organ ewidencyjny doręcza o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej podlega wykreśleniu w przypadku:
- zawiadomienia o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej,
- gdy organ ewidencyjny dokonał go z naruszeniem prawa stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego dotyczące wznowienia postępowania i stwierdzenia nieważności decyzji,
- decyzji administracyjnej.
Wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej jest wolne od opłaty.
5. ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 147 poz. 1231 z 2002 roku z późniejszymi zmianami) oraz z uchwałą Rady Gminy 24/3/2003 z dnia 21 stycznia 2003 roku w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy Dzierzążnia miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz uchwałą Rady Gminy nr 25/3/2003 z dnia 21 stycznia 2003 roku w sprawie zmiany uchwały nr 16/3/93 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 15 lipca 1993 roku w sprawie ustalenia dla terenu gminy Dzierzążnia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych sprzedaż napojów alkoholowych wymaga uzyskania odpowiedniego zezwolenia, które wydaje się na czas oznaczony.
Zgodnie z art. 9 1 ust. 1 pkt. 1, 2, 3 zezwolenia na sprzedaż, podawanie napojów alkoholowych wydawane są na wniosek który zawiera określone w art. 18 ust. 5 wyżej cytowanej ustawy:
- oznaczenie rodzaju zezwolenia,
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres,
- numer w rejestrze przedsiębiorców lub ewidencji działalności gospodarczej,
- przedmiot działalności gospodarczej,
- adres punktu sprzedaży,
- adres punktu składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego).
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć następujące dokumenty:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych lub pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
- decyzję właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży.
Warunkiem otrzymania zezwolenia jest:
- uzyskanie pozytywnej opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy,
- wniesienie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, którą wnosi się na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia w wysokości określonej w art. 11 1 ust. 2 pkt. 1, 2, 3.
Zezwolenie wygasa w przypadku:
- likwidacji punktu sprzedaży,
- upływu terminu ważności zezwolenia
- zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży
- zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej
- niezłożenie oświadczenia lub nie dokonanie opłaty w wysokości określonej w ustawie w określonych terminach o których mowa w art.11 ust 7
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-09-26 13:54:58
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-07-05 13:24:21
- Liczba odsłon: 1193
- Historia dokumentu: