OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY DZIERZĄŻNIA
Numer ogłoszenia: 406242 - 2014; data zamieszczenia: 11.12.2014

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzierzążnia , 28, 09-164 Dzierzążnia, woj. mazowieckie, tel. 023 6615904 lub 02, faks 023 6615902.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugdzierzążnia.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY DZIERZĄŻNIA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Dzierzążnia. 1. Ogólne dane ilościowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Dzierzążnia - 3 824 osób (wg stanu na dzień 30 listopada 2014 r.) b) Liczba złożonych deklaracji - 993 z możliwością zmniejszenia lub zwiększenia w okresie realizacji umowy +/- 5%. c) Przewidywana ilość zmieszanych odpadów komunalnych do odbioru w okresie trwania umowy 600 Mg, a ilość odpadów segregowanych - 80 Mg z możliwością zmniejszenia lub zwiększenia w okresie realizacji umowy +/- 5%. Szczegółowy wykazy nieruchomości wraz z liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość będą przekazywane Wykonawcy w toku realizacji zamówienia. 2. Zamówienie obejmuje: 1) Odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz punktów na terenie Gminy Dzierzążnia, w tym: odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), odpadów zebranych w sposób selektywny. odbioru od właścicieli nieruchomości odpadów odbieranych na indywidualne zlecenie, 2) Prowadzenia Mobilnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (zbiórka dwa razy w roku), w którym będą zbierane następujące rodzaje odpadów: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, przeterminowane leki, resztki farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowania po nich, rozpuszczalniki, środki czyszczące i opakowania po nich, zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach dezynfekcji i dezynsekcji oraz opakowań po nich, lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, w tym świetlówki, termometry, przełączniki, baterie i akumulatory, zużyte kartridże i tonery, przepracowane oleje. 3) Wyposażenie nieruchomości w pojemniki : a) wyposażenie oraz wymiana pojemników w obsługiwanych nieruchomości pojemnik/pojemniki na odpady zmieszane lub w pojemnik-pojemniki i worek/worki z tworzyw sztucznych, do selektywnej zbiórki odpadów, b) dodatkowe wyposażenie przez Wykonawcę w pojemniki na odpady podlegające selektywnej zbiórce (tzw. dzwonów) , jednego wyznaczonego punktu na terenie gminy Dzierzążnia. 3. Wykonawca zobowiązany jest: a) do wykonywania usług stanowiących przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności: z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.1399), z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, b) przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r poz. 645) z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122) Uchwała Nr 122/XVII/2012 Rady Gminy w Dzierzążni z dnia 04.12.2012 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dzierzążnia (dostępna na stronie internetowej https://ugdzierzaznia.bip.org.pl ) c) odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U z 2012 r. poz. 676). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Dzierzążnia, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku z załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dzierzążnia i uchwałą Rady Gminy w Dzierzążni w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dzierzążnia, zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 1. Zakres prac obejmuje: 1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki ( o poj. 120L oraz o poj. 240l.) na odpady niesegregowane (zamieszane) oraz wymiana pojemników z terenu nieruchomości zaopatrzonych w pojemniki wg wykazu dostarczonego przez Zamawiającego. 2) wyposażenie obsługiwanych nieruchomości worek/worki z tworzyw sztucznych, do selektywnej zbiórki odpadów, 3) odbiór od właścicieli nieruchomości zebranych odpadów, z zachowaniem harmonogramu i sposobu selektywnej zbiórki, 4) prowadzenie Mobilnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, w którym będą zbierane następujące rodzaje odpadów zgodnie z harmonogramem: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, przeterminowane leki, resztki farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowania po nich, rozpuszczalniki, środki czyszczące i opakowania po nich, zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach dezynfekcji i dezynsekcji oraz opakowań po nich, lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, w tym świetlówki, termometry, przełączniki, baterie i akumulatory, zużyte kartridże i tonery, przepracowane oleje. Częstotliwość odbioru odpadów w formie zbiórki objazdowej - dwa razy w roku, w dniach ustalonych w harmonogramie. Lokalizacja 4 punktów zbiórki (postoju MPSZOK): Remiza Nowe Sarnowo Remiza Starczewo Remiza Dzierzążnia Nowe Kucice (dawny SKR) Czas zbiórki (postoju MPSZOK) w jednej lokalizacji w danym dniu harmonogramu: 2 godziny. 2. Obowiązki Wykonawcy będzie: zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do Regionalnej Instalacji funkcjonującej w ramach regionu Płockiego, oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów, posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie, dostawionych worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (ww. właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie 1 miesiąca będzie niewystarczająca), przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) informacji z miejsc odbioru odpadów gromadzonych w workach (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków) potrzebnej do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. odbieranie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych mycie i dezynfekcja pojemników ustawionych na nieruchomościach raz w roku, w okresie trwania umowy. Odbiór odpadów segregowanych z pojemników typu-dzwon o poj. 1,5 m3 zlokalizowanych przy remizie OSP w Dzierzążni Pojemniki typu -dzwon o poj. 1,5m3 będą odbierane na żądanie zamawiającego po całkowitym zapełnieniu. Wykonanie w ciągu 24 godz. Od momentu zgłoszenia. 3. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 1) Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem, w dniu podpisania umowy. Zamawiający będzie aktualizował ww. wykaz raz na miesiąc i przekazywał go Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego. 2) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700-1600. Pojemniki i worki z odpadami powinny zostać wystawione do godziny 700 w dniu wyznaczonym w harmonogramie do drogi publicznej, wtedy, gdy odległość posesji od tej drogi jest mniejsza bądź równa 100 m. Gdy ta odległość jest większa niż 100 m odpady zostaną odebrane sprzed posesji. 3) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca sporządzi harmonogramy odbioru w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, które Zamawiający po akceptacji opublikuje na swojej stronie internetowej, a Wykonawca w formie wydruków, zobowiązany jest przekazać właścicielom nieruchomości przed pierwszym odbiorem odpadów. Informację o spełnieniu tego wymogu oraz z doposażenia nieruchomości w pojemniki. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w formie raportu z wykonanej czynności do dnia 31 stycznia 2015 r. 4) Mycie i dezynfekcja pojemników na odpady niesegregowane (zmieszane) z częstotliwością 1 raz do roku. 5) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 6) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów, o których mowa w art. 3b) i 3c) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2013r., poz. 1399). 7) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 8) Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania prawidłowości prowadzonej segregacji. 9) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów oraz wykazu nieruchomości zobowiązanych do zbiórki odpadów w sposób selektywny, a nieprzeprowadzających jej. Przekazywanie wykazów z miejsc odbioru worków z odpadami niesegregowanymi (zmieszanymi) dostawianych do pojemników przeznaczonych na tego rodzaju odpady (adres i ilości dostawionych worków). W ww. sytuacjach Wykonawca sporządzi również dokumentację fotograficzną. 10) Zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U z 2013 r., poz. 1399 ze zm.) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 11) Za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie wykonywania usługi odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 12) Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 13) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej (odpadów poprodukcyjnych). 4. Procedura reklamacyjna Zamawiającemu, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez Wykonawcę, przysługuje reklamacja. Zamawiający zgłasza Wykonawcy reklamację faksem lub e-mailem. Realizacja reklamacji odbędzie się do godziny 10 następnego dnia po dniu odbioru planowanego w harmonogramie. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub e-mailem. Reklamacja dotyczyć może nieodebrania odpadów w wyznaczonym w harmonogramie terminie. Każdy właściciel nieruchomości ma możliwość zgłoszenia reklamacji do Zamawiającego. Zamawiający niezwłocznie wezwie Wykonawcę do prawidłowego wykonania reklamowanej usługi. Reklamacja zostanie uznana za bezzasadną, jeżeli Wykonawca udowodni, że wykonał prawidłowo usługę lub nie wykonał jej z przyczyn leżących po stronie właściciela nieruchomości lub Zamawiającego. 5. Dane charakteryzujące zamówienie. a) Powierzchnia gminy wynosi 162 km2 b) Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Dzierzążnia wg. stanu na dzień 30.11.2014 r. 3824 osób c) Liczba sołectw na terenie Gminy Dzierzążnia: 29 d) Zamawiający przewiduje, że w okresie trwania umowy ilość zmieszanych odpadów komunalnych nie przekroczy 600 Mg, a ilość odpadów segregowanych nie przekroczy 80 Mg z możliwością zmniejszenia lub zwiększenia w okresie realizacji umowy + - 5%..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 34.92.84.80-6, 90.53.30.00-2, 90.50.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium - 10 000,00 zł (słownie: - dziesięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Wymóg ten nakłada na Wykonawców art.9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Warunek ten zostanie spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują cyklicznie co najmniej Trzy usługi odbioru i zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych od mieszkańców nieruchomości w ilości co najmniej 1000 Mg rok każda. Załącznik nr II.3 do SIWZ Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości określonej w § 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Ze względu na ograniczoną szerokość dróg dojazdowych Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gruntowe o szerokości do 3 m. b) Wykonawca musi posiadać bazę magazynowo -transportowej zgodną z wymogami określonymi § 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122). Wykaz pojazdów - Załącznik Nr II.4 lub na druku opracowanym przez Wykonawcę) Oświadczenie dotyczące posiadanej bazy magazynowo - transportowej - Załącznik Nr II.5 lub na druku opracowanym przez Wykonawcę) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie konkretyzuje warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. Suma gwarancyjna min. 500 000,00 zł Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zaakceptowany formularz projektu umowy 2. Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy za wyjątkiem zmian, których możliwość dokonania Zamawiający przewidział w ogłoszeniu o zamówieniu oraz rozdziale 16 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz określił warunki takiej zamiany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia określonego w §3 umowy tylko w przypadku zmiany stawki podatku VAT. a) Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy będzie naliczana z uwzględnienie aktualnej stawki podatku VAT. b) Zmiana wynagrodzenia nie dotyczy usług zrealizowanych przed dniem obowiązywania nowej stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dzierzążni Dzierzążnia 28 09-164 Dzierzążnia.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Dzierzążni Dzierzążnia 28 09-164 Dzierzążnia pok. nr 15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


załączniki:

1. SIWZ - siwz_odpady_komunalne_2014poprawione.......doc

2. strona tytułowa SIWZ - zatwierdzenie_siwz.odt


UWAGA!!!!  PYTANIA I WYJAŚNIENIA wyjasnienie_tresci_siwz_nr__1-odpady_kom..doc


                                                                                                                                              Wójt Gminy

                                                                                                                                  mgr inż. Witold Pająk

                                                               

        Nr ERO.271.1.2014                                                            Dzierzążnia,  dnia 15 grudnia 2014r.

                                                    

 

                                                                                    Strona internetowa 

                                                                                    https://ugdzierzaznia.bip.org.pl

 

 

 

W Y J A Ś N I E N I E    Nr 1

TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

             Na podstawie art. 38  ust. 1  i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r.  poz. 907 ze zmianami ) przekazuję treść zapytania wraz z wyjaśnieniem dotyczącym przetargu nieograniczonego ERO.271.1.2014 na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych                      z terenu Gminy Dzierzążnia”

 

Pytanie 1:

Prosimy o wykreślenie z:

·         rozdziału 3 pkt 4 siwz,

·         załącznika nr I do siwz ust. 3 pkt 6),

·         projektu umowy § 5 ust. 4,

zapisu dotyczącego obowiązku osiągnięcia wymaganych poziomów odzysku odpadów komunalnych.                      

Zgodnie z art. 9 g ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do osiągnięcia takich poziomów obowiązany jest podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, który nie działa na podstawie umowy, o której mowa w art. 6f ust. 1, i nie świadczy takiej usługi                    w trybie zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 6f ust. 2. W przypadku, gdy podmiot będzie działał w oparciu o umowę zawartą w konsekwencji postepowania przetargowego (art. 6f ust. 1 ustawy), podmiot taki nie ma obowiązku osiągania ww. poziomów. Jest to obowiązek Gminy (zgodnie z art. 3b ww. ustawy).

Odpowiedź 1:

Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie z SIWZ i projektu umowy punktów  dotyczących obowiązku osiągnięcia poziomów odzysku odpadów komunalnych

·         rozdziału 3 pkt 4 siwz,

·         załącznika nr I do siwz ust. 3 pkt 6),

projektu umowy § 5 ust. 4,

 

 

Pytanie 2 :

Prosimy o wykreślenie z projektu umowy § 8 ust. 1 pkt b) zapisu dotyczącego kary umownej                         za niewywiązanie się z poziomów, o których mowa w art. 3b) i 3c) ustawy o utrzymaniu czystości                          i porządku w gminach.

Odpowiedź 2 :

Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie z projektu umowy  § 8 ust. 1 pkt b) zapis dotyczący kary umownej za niewywiązanie się z poziomów, o których mowa w art. 3b) i 3c) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Pytanie 3

Prosimy o doprecyzowanie w jakiej wysokości zamawiający naliczy kary umowne w sytuacji opisanej w § 8 pkt e) drugi odnośnik, ponieważ zapis liczbowy ze słownym są niespójne.

Odpowiedź 3

Zamawiający informuje, że nastąpiła pomyłka w opisie słownym kwoty. Kwota 1500zł nie ulega zmianie winno być:

„e) z tytułu zwłoki w realizacji reklamacji tj. braku odbioru odpadów Wykonawca zapłaci karę                     za  każdy dzień zwłoki w wysokości:

- dla nieruchomości o zabudowie jednorodzinnej w wysokości 500 zł (słownie: pięćset złotych)                    za nieruchomość, której dotyczy zwłoka lub reklamacja,

- dla nieruchomości o zabudowie wielolokalowej w wysokości 1500zł (słownie: jeden tysiąc  pięćset złotych) za nieruchomość, której dotyczy zwłoka lub reklamacja;”

Pytanie 4

Prosimy o doprecyzowanie, czy zamawiający dopuszcza zmiany w treści umowy, ponieważ                           w rozdziale 16 ust. 4 siwz takiej możliwości nie ma, natomiast w § 12 ust. 2 projektu umowy zostały określone okoliczności wpływające na zmianę umowy.

Odpowiedź 4

Zamawiający dokonuje zmiany w zapisie w SIWZ w rozdziale 16 ust. 4, który powinien brzmieć:

-Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem  zmiany wynagrodzenia                w przypadku zmiany stawki podatku VAT.

- § 12 ust. 2 projektu umowy  pozostaje bez zmian.

Pytanie 5

Prosimy o doprecyzowanie warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego posiadania wiedzy                     i doświadczenia, określonego w rozdziale 5 ust. 1 pkt 2) siwz. W tym miejscu zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się realizacją co najmniej trzech usług odbioru i zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, natomiast w rozdziale 6 ust. 6 pkt 1 a) siwz wykonawca składający ofertę w konsorcjum ma wykazać się realizacją odbioru odpadów komunalnych                         od minimum 2000 właścicieli nieruchomości lub od minimum 8000 osób o czasie świadczenia                      nie krótszym niż 12 kolejnych miesięcy, o wartości nie mniejszej jak 500 000 zł każda.

Odpowiedź 5

Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu wykonawcy w następującym zakresie:

Spełnienie Warunku posiadania doświadczenia przez członków konsorcjum łącznie  oznacza, że zamawiający uzna, że warunek został spełniony także w przypadku, gdy żaden z wykonawców (członków konsorcjum) nie wykonał trzech usług odbioru i zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych od mieszkańców nieruchomości w ilości co najmniej 1000 Mg/rok każda. Załącznik nr II.3 do SIWZ, ale co najmniej 2 Wykonawców Składających wspólnie ofertę (członków konsorcjum) łącznie spełniło warunek wzięcia udziału w postępowaniu określony w rozdziale 5 ust. 2. poprzez zrealizowanie usługi w wymaganym zakresie.

Pytanie 6

Prosimy o określenie ilości i rodzajów pojemników typu „dzwon”, o których mowa w rozdziale 3 pkt 3 b) siwz i pkt 2 kropka siódma załącznika nr I do siwz.

Prosimy o doprecyzowanie z jaką częstotliwością będą odbierane „dzwony”.

Prosimy o przedłużenie terminu realizacji odbioru „dzwonów” z 24 na 72 godziny.

Odpowiedź 6 

Zamawiający określa, że:

wykonawca ma obowiązek wyposażyć zamawiającego w 3 pojemniki na odpady podlegające selektywnej zbiórce (tzw. dzwonów). Pojemniki mają być w trzech kolorach, do odbioru trzech rodzajów odpadów;

·         papieru,

·         plastiku,

·         szkła.

Lokalizacja:

·         pojemniki znajdować się będą w jednym punkcie na terenie gminy Dzierzążnia.

·         Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu realizacji odbioru zawartości „dzwonów”z 24 godzin do 72 godziny.

Pytanie 7

Prosimy o określenie jakiego rodzaju worków (kolor, pojemność, oznakowanie) wymaga zamawiający do realizacji zadania opisanego w załączniku nr I pkt 1 2) oraz w rozdziale 3 ust. 1 pkt 3) a). Prosimy o poprawienie w załączniku nr II.8 do siwz zapisu dotyczącego publikacji ogłoszenia                 o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10 grudnia 2014 roku, ponieważ ogłoszenia datowane jest na 11 grudnia 2014 roku.

Odpowiedź 7        

- Zamawiający określa dwa rodzaje worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,                       w które wykonawca ma obowiązek wyposażyć nieruchomość, których mieszkańcy deklarują selektywną zbiórkę odpadów :

     zielony –  na odpady ze szkła - o poj. 120l

     żółty– na odpady z tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, papieru i tektury - o poj. 120L

Lista osób segregujących zostanie dostarczona wykonawcy po podpisaniu umowy. 

- Zamawiający  poprawia datę w załączniku do siwz nr II.8 dotyczącą  zapisu publikacji ogłoszenia                 o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, która pomyłkowo została  wpisana jako data                10 grudnia 2014 roku, ponieważ ogłoszenia datowane jest na 11 grudnia 2014 roku.

Pytanie 8

Prosimy o poprawienie w rozdziale 12 ust. 1 zapisu z:

„Przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 roku               o cenach (Dz. U. Nr 97, po. 1050 ze zm)” na:

„Przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 maja 2014 roku                    o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2014 roku, poz. 915)”.

Odpowiedź 8

Zamawiający poprawia zapis w SIWZ w  rozdziale 12 ust. 1 na następującą treść:

„Przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 maja 2014 roku                  o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2014 roku, poz. 915)”.

Pytanie 9

Prosimy o określenie, z jaką częstotliwością będą odbierane pojemniki z odpadami zmieszanymi oraz worki z odpadami posegregowanymi.

Odpowiedź 9                     

 Zamawiający określa zgodnie z zapisem zał. nr 1 do SIWZ pkt 1 ppkt 3 z dopiskiem „raz                                w miesiącu”, mianowicie:

„3) odbiór od właścicieli nieruchomości zebranych odpadów, z zachowaniem harmonogramu                              i sposoby selektywnej zbiórki –  jeden raz w miesiącu.”

 

                                                                                               Wójt Gminy Dzierzążnia

 

                                                                                                  mgr inż. Witold Pająk

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
  • Data udostępnienia w BIP: 2014-12-15
  • Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
  • Data ostatniej aktualizacji: 2014-12-15 15:14:00
  • Liczba odsłon: 83
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2232928]

przewiń do góry