Ogłoszenie nr 544376-N-2020 z dnia 2020-05-27 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Gmina Dzierzążnia: „Świadczenie usługi w zakresie odbierania i
zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
z terenu Gminy Dzierzążnia w okresie 1 lipca 2020 r.- 31 grudnia 2020r.
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe: Nie
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Dzierzążnia, krajowy numer identyfikacyjny 53903500000000, ul. 28 ,
09-164 Dzierzążnia, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 023 6615904
lub 02, e-mail ug.inwest.dzierz@interia.pl, faks 236 615 902.
Adres strony internetowej (URL): https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
nie dotyczy
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
Tak https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Nie
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Tak. Pisemnie za pośrednictwenm operatora pocztowego, osobiście lub za
pośrednictwem posłańca
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Świadczenie usługi w
zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dzierzążnia w okresie 1 lipca 2020
r.- 31 grudnia 2020r.
Numer referencyjny: PFŚ.271.2.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.
Przedmiotem zamówienia jest: 1) Odbieranie, transport i zagospodarowanie
odpadów komunalnych z terenu gminy Dzierzążnia z nieruchomości, na których
zamieszkują mieszkańcy: a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne –
odbierane w każdej ilości raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do
października dwa razy w miesiącu; b) Segregowane odpady komunalne – odbierane w
każdej ilości raz w miesiącu. 2) Odbieranie, transport i zagospodarowanie
segregowanych odpadów komunalnych zbieranych selektywnie z 3 pojemników (tzw.
dzwony) zlokalizowanych w miejscu użytku publicznego znajdujących się w
Dzierzążni pry remizie OSP. 3 pojemniki typu dzwon o poj. 1,5 m3 (papier,
szkło, tworzywa sztuczne) – odbierane na żądanie Zamawiającego po całkowitym
zapełnieniu. Wykonanie w ciągu 72 godzin od momentu zgłoszenia. 3) Odbieranie
odpadów komunalnych, sprzed posesji w którym będą zbierane następujące rodzaje
odpadów – 1 raz na pół roku: a) Wielkogabarytowych i mebli (kod 20 03 07) b)
Rozbiórkowych i budowlanych (kod 17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07; 17 01
80; 17 01 82; 17 02 01; 17 02 02; 17 02 03; 17 02 04*), c) Resztek farb,
lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowań
po nich (kod 20 01 27*; 20 01 28; 15 01 10*; 15 01 11*) d) Rozpuszczalniki,
środki czyszczące i opakowania po nich; (kod 20 01 13*; 20 01 14*; 20 01 15*;
20 01 29*; 20 01 30; 15 01 10*; 15 01 11*) e) Zbiorniki po aerozolach,
pozostałości po środkach dezynfekcji i dezynsekcji oraz domowych opakowań po
nich (kod 15 01 10*; 15 01 11*) f) Baterie i akumulatory (kod 20 01 33*; 20 01
34*) g) Przepracowane oleje (kod 20 01 26*) h) Przeterminowane leki (kod 20 01
31*; 20 01 32) i) Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (kod 20
01 21*) j) Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod 20 01 23*; 20
01 35*; 20 01 36) k) Zużytych opon (kod 16 01 03) l) Zużyte kartridże i tonery
Odbiór w/w odpadów następował będzie bezpośrednio sprzed nieruchomości
zamieszkałej. 4) Do dnia 30 czerwca 2020 roku Wykonawca zobowiązany jest do
wykonania innych czynności wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia (Zał. Nr
1 do SIWZ), tj. wyposażenia w pojemniki, worki i kontenery odpowiednio
nieruchomości zamieszkałe, jak również przedstawienia Zamawiającemu do
akceptacji harmonogram odbioru odpadów komunalnych - w sposób zapewniający
osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia
i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.
z 2019 r. poz. 2010), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z
2020 r. poz. 797), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013
r. w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), Planu gospodarki
odpadami dla Województwa Mazowieckiego 2024, przyjętego uchwałą Sejmiku
Województwa Mazowieckiego Nr 3/19 z dnia 22 stycznia 2019 r. w sprawie
uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 (PGO WM
2024), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dzierzążnia,
przyjęty Uchwałą nr 126/XV/2020 z dnia 15 maja 2020r., oraz innymi przepisami
prawa ustawowego i prawa miejscowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia –
został określony w załączniku nr 1 do SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
90514000-3 |
90511000-2 |
90512000-9 |
90513100-7 |
90533000-2 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: 6 lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2021-07-01 lub zakończenia: 2020-12-31
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
2020-07-01 |
2020-12-31 |
II.9)
Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca wykaże dokumenty potwierdzające posiadanie
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania w szczególności: a) Aktualny wpis do rejestru
działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września
1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz.
2010) prowadzonego przez Wójta Gminy Dzierzążnia w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości; b) Aktualne zezwolenie na zbieranie
odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z
dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r., poz. 797) lub aktualne
zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania
odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 232 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14
grudnia 2012r. o odpadach lub promesę zawarcia umowy potwierdzającą
zobowiązanie przyjmowania odpadów komunalnych od Wykonawcy przez przedsiębiorcę
posiadającego ww. zezwolenie, wraz z tym zezwoleniem. Miejsca przetwarzania lub
unieszkodliwiania odpadów, określone w zezwoleniach, o których mowa powyżej
powinny spełniać warunki określone w obowiązujących przepisach; c) Wpis do
rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
(Dz.U. z 2020r. poz. 797); d) Aktualne pozwolenie na wytwarzanie odpadów z
uwzględnieniem ich odzysku dla instalacji sortowni odpadów komunalnych
zbieranych selektywnie, które powstają w związku z eksploatacją instalacji w
związku z art. 231 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z
2020r. poz. 797) lub pozwolenie na wytwarzanie odpadów, o którym mowa w
aktualnie obowiązujących przepisach lub promesę zawarcia umowy pomiędzy Wykonawcą
a podmiotem posiadającym ww. pozwolenie (na podstawie, której Wykonawca będzie
przekazywał do odzysku lub unieszkodliwiania odpady) wraz z tym pozwoleniem
wystawionym na ww. podmiot. Zezwolenie musi obejmować co najmniej odzysk
odpadów, dla których wymagane jest uzyskanie poziomów odzysku określonych w
art. 3b ustawy z dnia 13 wrześnie 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010). Pozwolenie z uwzględnieniem zezwolenia na
odzysk musi również obejmować wytwarzanie odpadów, które powstaną w wyniku
prowadzenia odzysku np.: frakcja posortownicza.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Warunek ten
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia
400 000,00 zł (czterysta tysięcy złotych 00/100), b) posiada środki finansowe
lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150 000,00 zł (słownie: sto
pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). [ ] Wymagane jest posiadanie przez
Wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej -opis wymagań
w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Dot. zdolności zawodowej Warunek zostanie uznany za
spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w
tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonuje, co najmniej dwie główne usługi odbioru odpadów komunalnych o łącznej
masie nie mniejszej niż 800 Mg każda (Załącznik Nr 6 do SIWZ), wraz z podaniem
ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi
zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie. Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jedną umowę /
jeden kontrakt. Dot. zdolności technicznej: Warunek ten zostanie uznany za
spełniony, jeżeli: 1) Wykonawca udokumentuje dysponowanie co najmniej: a) dwoma
pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych b)
dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów
komunalnych, c) jednym pojazdem specjalnym przystosowanym do odbioru odpadów
komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości od 2,4 m do 3,0 m
i masie własnej do 5t., d) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji
kompaktującej. 2) Wykonawca wykaże, że dysponuje bazą magazynowo - transportową
usytuowaną w gminie Dzierzążnia, lub w odległości nie większej niż 60 km od
granicy gminy - na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Pojazdy,
o których mowa w punktach od a) do d) oraz baza magazynowo - transportowa muszą
spełniać wymagania określone przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z
2020r. poz. 110) oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11
stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). UWAGA:
Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do
parametrów dróg, tj. ich szerokości oraz gęstości zabudowy. Zaleca się
sprawdzenie lokalizacji i warunków miejscowych terenu gminy przed złożeniem
oferty.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt
1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 4) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c
ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) prowadzonego przez Wójta Gminy Dzierzążnia w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; b)
Aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z
2020 r., poz. 797) lub aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w
zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, o którym mowa w
art. 232 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach lub promesę
zawarcia umowy potwierdzającą zobowiązanie przyjmowania odpadów komunalnych od
Wykonawcy przez przedsiębiorcę posiadającego ww. zezwolenie, wraz z tym
zezwoleniem. Miejsca przetwarzania lub unieszkodliwiania odpadów, określone w
zezwoleniach, o których mowa powyżej powinny spełniać warunki określone w
obowiązujących przepisach; c) Wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020r. poz. 797); d) Aktualne
pozwolenie na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem ich odzysku dla instalacji
sortowni odpadów komunalnych zbieranych selektywnie, które powstają w związku z
eksploatacją instalacji w związku z art. 231 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia
2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020r. poz. 797) lub pozwolenie na wytwarzanie
odpadów, o którym mowa w aktualnie obowiązujących przepisach lub promesę
zawarcia umowy pomiędzy Wykonawcą a podmiotem posiadającym ww. pozwolenie (na
podstawie, której Wykonawca będzie przekazywał do odzysku lub unieszkodliwiania
odpady) wraz z tym pozwoleniem wystawionym na ww. podmiot. Zezwolenie musi
obejmować co najmniej odzysk odpadów, dla których wymagane jest uzyskanie poziomów
odzysku określonych w art. 3b ustawy z dnia 13 wrześnie 1996 roku o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010). Pozwolenie z
uwzględnieniem zezwolenia na odzysk musi również obejmować wytwarzanie odpadów,
które powstaną w wyniku prowadzenia odzysku np.: frakcja posortownicza. e)
Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na sumę gwarancyjną minimum 400 000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych
00/100). f) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
wykonawcy (w wysokości nie mniejszej niż 150.000,00 zł (słownie: sto
pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiąc
przed upływem terminu składania ofert. g) Wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i odbiorców; oraz załączeniem dowodów określających
czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy
czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna warunek za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że realizuje lub realizował w tym czasie co
najmniej dwie usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych o łącznej masie nie
mniejszej niż 800 Mg każda usługa (wykaz wykonanych/wykonywanych usług stanowi
załącznik nr 6 do SIWZ); h) Oświadczenie potwierdzające potencjał techniczny
niezbędny do wykonania zamówienia - wg formularza nr 7A i 7B do SIWZ W terminie
do 2 dni przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowody
rejestracyjne posiadanych w dyspozycji samochodów wymienionych w załączniku nr
7A do SIWZ oraz aktualne dokumenty potwierdzające normy emisji spalin.
III.5.2) W
ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Na ofertę składaną w terminie wyznaczonym na jej złożenie i otwarcie - składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę (formularz nr 2) 2) Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez Wykonawcę, które stanowić będą wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. (Propozycje treści oświadczeń zostały zamieszczone w załącznikach do SIWZ (formularze nr 3 i 4). 3) Dokument o którym mowa w pkt. V.3. ppkt. 2) jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów (jeśli dotyczy) (formularz nr 8). 4) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie (w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii – jeśli dotyczy (w przypadku gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie - konsorcjum/ spółka cywilna) 5) Pełnomocnictwo /oryginał lub kopia poświadczona notarialnie / osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów; 6) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca posiada wdrożony system zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego – jeśli dotyczy – w sytuacji gdy Wykonawca zaznaczy powyższe w ofercie. 7) Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 8) Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych - formularz nr 10
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2.Ustala się wadium dla całości
przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy
złotych) 3.Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej,
formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy
jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach
ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz. 299) 4. Wadium
wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Płońsk
o/Dzierzążnia 50 8230 0007 5000 0941 2037 0211 z adnotacją „Wadium -
„Świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy
Dzierzążnia w okresie 1 lipca 2020 r. – 31 grudnia 2020 r.”, 5. Wadium
wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium
wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby
wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania
ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za
termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na
rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w formie innej niż
pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie 8.
Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno
zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy
dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego. Dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za
wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5
ustawy Pzp. 9. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w
niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w
sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 10.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze
najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 11.
Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający
zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 12. Zamawiający zwróci
niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem
terminu składania ofert. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w
przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
14. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych
zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6)
Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w
postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8)
Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena łączna |
60,00 |
Wdrożony system zarządzania jakością lub zarządzania środowiskowego |
20,00 |
Czas realizacji reklamacji dot. odbioru odpadów |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji
istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
nie dotyczy
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy zgodnie z art. 144
ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zmiany mogą obejmować każde
postanowienie umowne, o ile nie spowodują wykroczenia poza określenie
przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ. 3. Strony dopuszczają możliwość zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 1) zmiany podmiotowe po stronie
Zamawiającego i Wykonawcy, 2) wystąpienie okoliczności niezależnych od
Wykonawcy (przy zachowaniu przez niego należytej staranności) skutkujących
niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia, 3)
wstrzymania przez Zamawiającego wykonania usług z przyczyn nie leżących po
stronie Wykonawcy, 4) zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie
obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 5) zmiany podmiotu
trzeciego (podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia), a nowy podwykonawca
wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie
postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, 6) jeżeli
konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można
było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ 7) zamawiający przewiduje
możliwość dokonania zmiany w postanowieniach umowy w stosunku do treści oferty
w okoliczności gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia
umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron
nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego
wykonania umowy zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2020-06-04, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
- Data udostępnienia w BIP: 2020-05-27
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-05-27 17:36:33
- Liczba odsłon: 118