Inspektor do spraw  gospodarki gruntami, działalności gospodarczej i rolnictwa

 

Aldona Kowalska

tel. (0-23)  661 - 59 - 04  

                    wewn. 48

 

Do zadań samodzielnego stanowiska ds. rolnictwa, gospodarki gruntami i działalności gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z:

1. W sprawach z zakresu geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami:

  1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy:
    1. prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
    2. sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie nieruchomości stanowiących własność Gminy osobom fizycznym i prawnym,
    3. publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,
    4. ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji,
    5. prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości,
    6. sprzedaż mieszkań komunalnych,
  2. Wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów,
  3. Opracowywanie wniosków o dokonanie zmian w księgach wieczystych,
  4. Oddawanie w zarząd nieruchomości komunalnych jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej oraz orzekanie o wygaśnięciu zarządu,
  5. Ustalanie i zmiana opłat z tytułu zarządu,
  6. Prowadzenie spraw związanych z rozwiązaniem umów wieczystego użytkowania,
  7. Współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów, budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
  8. Dokonywanie zamiany nieruchomości między Skarbem Państwa i Gminą oraz między Gminą i osobami fizycznymi i prawnymi,
  9. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji Wojewody Mazowieckiego, będącej podstawą do ujawnienia w księdze wieczystej przejścia na własność gminy nieruchomości zajętych pod drogi, które w dniu 31 grudnia 1998r. nie stanowiły własności Gminy,
  10. Przejmowanie na własność Gminy, za odszkodowaniem, gruntów wydzielonych pod drogi, w wyniku podziału nieruchomości oraz negocjowanie wysokości odszkodowania i warunków nabycia nieruchomości,

1 1) Aktualizacja cen gruntu,

12) organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność Gminy;

1 3) nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań Gminy;

14) komunalizacja gruntów;

  1. Prowadzenie spraw z zakresu scalania i podziału nieruchomości przeznaczonych w planach miejscowych na cele inne niż rolne i leśne,
  2. Opiniowanie proponowanego wstępnego podziału w formie postanowienia,
  3. Sporządzanie decyzji administracyjnych zatwierdzających projekt podziału,
  4. Opracowywanie postanowień i decyzji oraz prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.
  5. Przeprowadzanie scalania i wymian gruntów rolnych i leśnych na koszt
  6. Skarbu Państwa jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej,
  7. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków od osób fizycznych o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w odniesieniu do nieruchomości stanowiącej własność Gminy, a nabytych w użytkowanie przed dniem 31 października 1998r.,
  8. Sporządzanie wniosków w sprawie wydawania przez Wojewodę decyzji komunalizacyjnej (nabycie przez Gminę z mocy prawa nieodpłatnie, na własność, nieruchomości Skarbu Państwa),
  9. Wywłaszczanie nieruchomości na rzecz gminy,
  10. Zlecanie przygotowywania dla utworzonych zasobów gruntów, przed przystąpieniem do ich zabudowy, opracowania geodezyjnego i projektowego oraz projektów podziałów nieruchomości,
  11. Przyjmowanie zawiadomień o zniszczeniu znaków geodezyjnych,
  12. Prowadzenie spraw dotyczących wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości,
  13. Nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy,
  14. Ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gminne, 29) Ustalanie osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz obszarów gospodarstw przez niech posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,

30) Wnioskowanie o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.

2. W sprawach z zakresu działalności gospodarczej:

  1. Udzielanie pomocy dla przedsiębiorców z terenu gminy związanych z centralną ewidencją i informacją o działalności gospodarczej;
  2. Prowadzenie całości spraw w zakresie wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych — w tym działalność kontrolna;
  3. Udzielanie i odmowa udzielenia zezwolenia na wykonanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi,
  4. Prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych i zgromadzeń,

3. Prowadzanie całości spraw dotyczących rolnictwa i prawa wodnego, w szczególności:

1 ) Realizacja przepisów wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii w zakresie uprawy maku i konopi;

  1. Wykonywanie zadań związanych z ochroną roślin uprawnych;
  2. Wykonywanie zadań związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych;
  3. Realizacja zadań z zakresu spisu rolnego,
  4. Prowadzenie spraw z zakresu zwalczania skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie;
  5. Współdziałanie z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
  6. Prowadzenie rejestru kół łowieckich, obwodów łowieckich położonych na terenie Gminy, prowadzenie ewidencji strażników łowieckich,
  7. Opiniowanie rocznych planów łowieckich,
  8. Współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny oraz zniszczenia upraw i plonów rolnych przez zwierzynę łowną,
  9. Przeprowadzanie kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolników i umowy ubezpieczenia budynków rolniczych;

1 1) Sporządzanie projektów ugód zatwierdzanych przez Wójta — w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach,

12) Rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego,

1 3) Rozstrzyganie sporów o przynależność do spółki wodnej oraz wysokość składek i innych świadczeń członków spółki,

14) Udział w okresowych przeglądach stanu technicznego urządzeń melioracyjnych,

1 5) gospodarowanie zasobami wodnymi służącymi zaspokojeniu potrzeb ludności, gospodarki, ochronie wód i środowiska związanego z zasobami gminnymi;

  1. nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
  2. zatwierdzanie ugody w sprawach zmian stanu wody na gruntach na wniosek właścicieli,

1 8) utrzymanie urządzeń wodnych będących własnością Gminy;

  1. współdziałanie z samodzielnym stanowiskiem ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i kadr w przygotowaniu planów ochrony przed powodzią i suszą;
  2. opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej spółkom wodnym, zgodnie z przepisami o finansach publicznych dotyczących dotacji przedmiotowych na wykonanie urządzeń melioracji wodnych na warunkach określonych w prawie wodnym;
  1. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta i Sekretarza.
  2. Stanowisko przy znakowaniu spraw używa symbolu - DG.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-12 12:02:07
  • Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-29 13:59:47
  • Liczba odsłon: 1704
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2474764]

przewiń do góry