stanowisko do spraw planowania przestrzennego i mienia komunalnego:
mgr inż. Wioleta Krygier-Szulińska
tel. (0-23) 661 - 59 - 04
wewn. 48
e-mail: planowanie@dzierzaznia.pl
§ 24. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. planowania przestrzennego i mienia komunalnego, w szczególności należy:
1. W sprawach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego:
1 ) Przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzenia projektów lub zmian planów zagospodarowania przestrzennego,
- Koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzaniem zadań rządowych lub wojewódzkich i powiatowych do planów zagospodarowania przestrzennego,
- Zawiadamianie o terminie wyłożenia projektu planu oraz wykładanie projektu planu i prognozy do publicznego wglądu,
- Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków do planu i uwag wniesionych do projektu planu,
- Przestrzeganie zasad i terminów związanych z uchwaleniem projektu planu,
- Przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
- Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach zmian przeznaczenia terenów,
- Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
- 10) Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach zmian przeznaczenia terenów,
1 1 ) Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
1 2) Dokonywanie analiz aktów notarialnych w przypadku zwiększenia wartości nieruchomości po zmianie plany zagospodarowania przestrzennego i zbyciu nieruchomości oraz dokonywanie naliczeń opłat z tytułu tzw. „renty planistycznej”,
- Prowadzenie spraw związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, przygotowywanie materiałów do sporządzania projektu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, oraz prowadzenie rejestru decyzji w tych sprawach,
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- Ustalanie opłat adiacenckich w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym budową urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków publicznych albo scalaniem i podziałem gruntów,
- Prowadzenie spraw z zakresu numeracji porządkowej nieruchomości oraz nazewnictwa ulic i placów:
- opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie nadania nazw ulicom,
- przygotowywanie i wydawanie zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego oraz prowadzenie mapy przeglądowej w tym zakresie,
- oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi, umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów,
- prowadzenie i utrzymywanie w stałej aktualności ewidencji ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
- Wydawanie warunków technicznych na przyłączenie do sieci wodociągowej,
- Wydawanie zgód na przyłączenie do sieci wodociągowej,
- Przygotowywanie zaświadczeń w sprawie przydatności wody z wodociągu gminnego,
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny;
- dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym:
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz stwierdzenie ich wygaśnięcia,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu;
- opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego zagospodarowania oraz przepisami szczególnymi;
- prowadzenie negocjacji warunków wprowadzania zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
2. W sprawach z zakresu mienia komunalnego:
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi lokalami mieszkalnymi, w tym:
- opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
- opracowywanie projektów umów najmu,
- wypowiadanie umów najmu,
- ustalanie propozycji stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz za najem mieszkalnych lokali socjalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowania egzekucyjnego o eksmisję oraz realizacja wyroków sądowych w tych sprawach,
- prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania samowoli lokalowej,
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Gminy,
- Prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym, ustalaniem nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych oraz podziałem Gminy na sołectwa,
- prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zabudowania, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie dzierżawę, najem, użyczenie, trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne;
- przygotowanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp i ppoż;
- dokonywanie wymaganych przepisami prawa okresowych przeglądów i kontroli w obiektach zarządzanych przez Gminę;
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania obiektów zarządzanych przez Gminę;
- współpraca z zakładem usług wodnych zaopatrującym mieszkańców Gminy w wodę;
- udzielanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków
3. W sprawach z zakresu wydawania decyzji środowiskowych:
1) przeprowadzanie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przed wydaniem decyzji w sprawie planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
4. W sprawach z zakresu dróg:
- Planowanie i prowadzenie ewidencji dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych,
- Zaliczanie drogi do kategorii dróg gminnych i ustalanie jej przebiegu
- Prowadzenie spraw w zakresie budowy i modernizacji dróg gminnych,
- Opracowywanie decyzji - zezwoleń za zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,
- Prowadzenie spraw związanych z lokalizowaniem w pasie drogowym dróg gminnych obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową,
- Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
- Nadzór nad bieżącym utrzymaniem dróg i obiektów komunalnych,
- Oznakowanie dróg gminnych i koordynacja robót w pasie drogowym, prowadzenie spraw w zakresie utrzymania i ochrony dróg gminnych,
- Współpraca z Zakładem Energetycznym lub innym przedsiębiorcą w zakresie budowy i modernizacji oświetlenia ulicznego,
- Współdziałanie z organami policji i innymi organizacjami w zakresie utrzymania bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
1 1) Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania i ochrony dróg gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw placów i ulic oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości;
- wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych, takich jak:
- opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
- opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
- utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
- koordynacja robót drogowych,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
- wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
- sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
- współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustalaniu zasad organizacji ruchu;
- orzekanie o przywróceniu do stanu pierwotnego pasa drogowego drogi gminnej lub zarezerwowanego terenu w razie jego naruszenia;
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Gminy;
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-12 11:57:54
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-29 14:00:18
- Liczba odsłon: 2078
- Historia dokumentu: