S p r a w o z d a n i e
z wykonania budżetu gminy za 2002 rok
Budżet Gminy w Dzierzążni na rok 2002 wynosił po stronie dochodów 4.485.506 zł , a po stronie wydatków 4.397.506 zł zatwierdzony dnia 01 marca 2002 rok Uchwałą Rady Gminy w Dzierzążni Nr 166/XXVI/ 2002 .
Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego .
W roku 2002 podjęto następujące uchwały w sprawie zmian w budżecie :
1. Uchwała Rady Gminy Nr 172/XXVII/2002 z dnia 26 kwietnia 2002r w sprawie zmian w budżecie / zwiększenia dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 4.488.606
Po stronie wydatków - 4.400.606
2. Uchwała Rady Gminy Nr 174/XXVII/2002 z dnia 26 kwietnia 2002r w sprawie zmian w budżecie / wprowadzenie nadwyżki budżetowej/
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 4.488.606
Po stronie wydatków - 4.652.349
3. Uchwała Rady Gminy Nr 175/XXVIII/2002 z dnia 19 czerwca 2002r w sprawie zmian w budżecie / zwiększenie i zmniejszenie dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 4.694.437
Po stronie wydatków - 4.858.180
4. Uchwała Rady Gminy Nr 178/XXIX/2002z dnia 23 lipca 2002 r w sprawie zmian w budżecie / zwiększenie i zmniejszenie dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 4.772.551
Po stronie wydatków - 4.936.294
5. Uchwała Rady Gminy Nr 182/XXXI/2002 z dnia 9 października 2002 w sprawie zmian w budżecie / zwiększenie i zmniejszenie dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 4.981.883
Po stronie wydatków - 5.145.626
6. Uchwała Rady Gminy Nr 6/II/2002 z dnia 19 grudnia 2002r w sprawie zmian w budżecie / zwiększenie i zmniejszenie dochodów i wydatków /
Budżet po zmianach :
Po stronie dochodów - 5.036.081
Po stronie wydatków - 5.199.824
Plan dochodów za rok 2002 został zrealizowany w 99,58% co stanowi sumę 5.014.947 .
Wykonanie procentowe dochodów w poszczególnych działach :
Dział |
Treść |
Plan |
Wykonanie |
% |
010 |
Rolnictwo |
89.000 |
54.959 |
61.75 |
020 |
Leśnictwo |
1.000 |
734 |
73.40 |
400 |
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną , gaz i wodę |
48.000 |
35.447 |
73.85 |
600 |
Transport i łączność |
98.000 |
98.000 |
100.00 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
61.200 |
61.969 |
101.25 |
750 |
Administracja publiczna |
56.152 |
56.752 |
101.06 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli ochro ny prawa oraz sądownictwa |
18.804 |
10.507 |
55.87 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochro na przeciwpożarowa |
350 |
350 |
100.00 |
756 |
Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jedno- stek nie posiadających osób praw |
1.051.543 |
1.070.048 |
101.76 |
758 |
Różne rozliczenia |
3.080.425 |
3.100.495 |
100.65 |
801 |
Oświata i wychowanie |
45.088 |
44.258 |
98.16 |
853 |
Opieka społeczna |
447.019 |
446.457 |
99.87 |
900 |
Gospodarska komunalna |
39.500 |
34.971 |
88.53 |
Ogółem : |
5.036.081 |
5.014.947 |
99.58 |
Dochody gminy składają się z subwencji podstawowej i oświatowej i rekompensującej oraz dotacji celowych i dochodów własnych .
Plan subwencji został wykonany w 100 % i stanowi kwotę 3.075.425 w tym subwencja oświatowa kwota – 2.032.347 subwencja ogólna kwota - 789.941 subwencja rekompensująca ulgi ustawowe i utratą dochodów w podatku od środków transportowych kwota - 253.137
Ogółem subwencje stanowią 61,32 % ogólnych dochodów .
Dotacje celowe , które zrealizowano w kwocie 699.886.to stanowi 98.81% planu rocznego w tym :
- dotacja na administrację państwową - 32.652
- aktualizacja Nr Pesel - 587
- obrona cywilna - 350
- dotacja na drogi gminne - 50.000
- dotacja na drogi powiatowe - 48.000
- zasiłki i zapomogi - 262.000
- zasiłki rodzinne - 47.000
- składki ZUS - 13.500
- utrzymanie GOPS - 71.000
- dotacja na opiekę specjalistyczną - 14.000
- dożywianie uczniów - 25.800
- oświetlenie dróg - 34.971
- f-sz socjalny dla emerytowanych nauczycieli - 20.739
- dotacja na dokształcania rolników - 15.000
- dotacja na spis powszechny - 20.476
- na wybory do samorządów - 9.920
- dotacja dla osób najuboższych - 9.189
- dotacja na zakup książek - 1.875
- dotacja na zakup plecaków z wyposażeniem - 1.530
- dotacja na podwyżki dla nauczycieli - 21.297
Ogółem dotacje : 699.886
Dotacje stanowią 13,77 % ogólnych dochodów .
Kwota 1.239.636 – są to dochody własne stanowią 24.91% dochodów ogółem :
Dochody własne to :
Dochody własne |
Plan |
Wykonanie |
% |
Sprzedaż świadectw poch. zwierząt |
4.000 |
4.812 |
120.30 |
Odpłatność za przyłącza |
70.000 |
35.150 |
50.21 |
Dzierżawa terenów łowieckich |
1.000 |
734 |
73.40 |
Sprzedaż wody |
48.000 |
35.447 |
73.84 |
Wieczyste użytkowe |
3.000 |
1.679 |
55.97 |
Czynsz |
4.0000 |
42.090 |
105.22 |
Pozwolenie na sprzedaż alkoholu |
40.000 |
38.378 |
95.94 |
Podatek od dział. gospodarczej |
9.000 |
6.958 |
77.31 |
Podatek od nieruchomości j.g.u. |
260.000 |
211.906 |
81.50 |
Podatek rolny RSP |
15.000 |
12.698 |
84.65 |
Podatek leśny |
1.000 |
1.246 |
124.60 |
Opłata skarbowa |
3.000 |
2.215 |
73.83 |
Podatek transportowy j.g.u. |
1.000 |
8.025 |
802.50 |
Podatek od czynności cywilnoprawnej |
12.500 |
27.910 |
223.28 |
Za wynajem autobusu |
1.000 |
347 |
34,70 |
Podatek od nieruchomości osób fiz . |
40.000 |
66.738 |
166.84 |
Podatek rolny |
400.000 |
438.049 |
109.51 |
Podatek transportowy |
8.000 |
12.457 |
155.71 |
Podatek dochodowy od o.f. |
256.043 |
236.825 |
92.49 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
2.000 |
983 |
49.15 |
Odpłatność podopiecznych |
3.000 |
2.438 |
81.27 |
Za sprzedaż działek |
18.200 |
18.200 |
100.00 |
Sporządzenie zeznań świadków |
3.000 |
3.624 |
120.80 |
Od spadków i darowizn |
4.000 |
4.635 |
115.87 |
Odsetki |
5.000 |
26.092 |
521.84 |
1.247.743 |
1.239.636 |
99.35 |
Plan dochodów własnych został wykonany w 99.35% .
Największym dochodem własnym są zobowiązania pieniężne rolników indywidualnych . Wykonane zostały w 109.51% planu rocznego. Mimo tak wysokiego procentu wykonania są jeszcze wysokie zaległości w kwocie 269.260,76 zł. W stosunku do roku 2001 wzrosły o 5,07%.
Zaległości z lat ubiegłych to kwota 200.275,40 zł , zmniejszyła się o 21.90% w stosunku do roku ubiegłego. Kwota 68.985,36 są to przesunięcia terminu płatności oraz zaległości za 2002r. stanowi to 14,20% wymiaru rocznego . Największe zaległości są w sołectwach :
Nowe Gumino - 27845,30
Gumino - 24410,10
Dzierzążnia 23504,06
Kucice - 22679,07
Kadłubowo 21641,90
Siekluki 19720,39
Starczewo Wielkie 10246,30
Sarnowo 3947,10
Pomianowo 15979,70
Gumowo 16032,20
W wymienionych sołectwach w stosunku do roku ubiegłego wzrosły zaległości np. w Kucicach o 25.50 %, Nowe Gumino 22,50% Starczewo Wielkie 0 13.30%, Kadłubowo o 13.50% oraz w Dzierzążni o 9,50% . Rolnicy wsi Rakowo już od kilku lat są wzorem dla innych sołectw wywiązują się w 100% ze zobowiązań podatkowych. W ślad za tym sołectwem w roku sprawozdawczym dołączyło Przemkowo i Korytowo .
Do osób zalegających w zobowiązaniu podatkowym wysłano upomnienia i częściowo wystawiono tytuły wykonawcze , które przekazano do Urzędu Skarbowego w Płońsku . Zaległość w podatku od nieruchomości j.g.u. to kwota - 90.975 w tym z lat ubiegłych 73.629 zalegają zakłady : SKR Dzierzążnia - 57.118 , ZPOW Dzierzążnia - 13.068 i GS Dzierzążnia - 3443 . Z roku 2002 suma zaległości 17346 jest to 5,60% wymiaru . Podatek od nieruchomości od rolników został wykonany w 166,84% planu rocznego .
Zaległości stanowią 64,59% wymiaru rocznego w tym 34.982 zł z lat ubiegłych to jest 40.20% wymiaru. Podatek transportowy wynosi 20.482 zł zaległości zmniejszyły się w stosunku do 2001 r. o 25,00% i wynoszą 15.359zł.
Zaległość czynszu wynoszą 15.385,41 zł .
Podatek rolny od Skarbu Państwa - 3703.72
Ogółem należności wynoszą 453.006 zł w tym zaległości – 325.843 zł nadpłaty - 5.681 zł.
Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych to kwota 194.938 zł.
Skutki udzielania przez Gminę ulg i odroczeń to kwota 58.460 zł.
Ulgi ustawowe wynoszą 46.572 zł w tym : z nabycia gruntów 34.518 zł.
ulgi inwestycyjne - 10.596 zł oraz ulgi żołnierskie – 1458zł. Ulgi ustawowe w 50% zostały z refundowane .
Wykonanie procentowe wydatków w poszczególnych działach :
Dział |
Treść |
Plan |
Wykonanie |
% |
010 |
Rolnictwo |
341.736 |
326.501 |
95,55 |
020 |
Leśnictwo |
900 |
515 |
58.00 |
400 |
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energie elektryczną wodę i gaz |
108.450 |
93.510 |
86.23 |
600 |
Transport i łączność |
596.857 |
577.110 |
96.70 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
23.000 |
22.402 |
97.40 |
750 |
Administracja publiczna |
940.649 |
841.740 |
89.49 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i urzędy prawo oraz sądownictw |
18.804 |
10.507 |
55.88 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
72.615 |
67.887 |
93.49 |
757 |
Obsługa długu publicznego |
9.400 |
8.501 |
90.44 |
854 |
Świetlice szkolne |
80.350 |
69.010 |
85.89 |
801 |
Oświata i wychowanie |
2.298.999 |
2.182.475 |
94.94 |
851 |
Ochrona zdrowia |
40.000 |
25.883 |
64.71 |
853 |
Opieka społeczna |
565.264 |
540.867 |
95.69 |
900 |
Gospodarka komunalna ochrona środowiska |
39.500 |
34.971 |
88.54 |
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa naturalnego |
53.300 |
53.300 |
100.00 |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
10.000 |
8.636 |
86.36 |
Ogółem : |
5.199.824 |
4.863.815 |
93,54 |
Plan wydatków na rok 2002 to kwota 5.199.824 został zrealizowany w 93.54% co stanowi kwotę 4.863.815.
Dział 010 – suma wydatków - 326.501 jest to 95.50% planu rocznego wydatków są to wydatki na dokończenie wodociągu w gminie wieś Korytowo , Kadłubowo oraz studnia głębinowa w Kucicach na kwotę 298.802 . składka 2% od podatku rolnego na Izby Rolnicze w kwocie 8736 prowizja za sprzedane świadectwa 992 zł , oraz 18.000 na dokształcanie rolników
Dział 020 - zakup paszy na dożywianie dzikiej zwierzyny na kwotę 515 zł
Dział 400 - Koszty związane z utrzymaniem hydroforni Kucice , Nowe Sarnowo kwota - 93.510zł tj 86,23% planowanych wydatków . Głównym wydatkiem stanowiącym 48,19% ogólnych kosztów utrzymania hydroforni jest energia stanowi to kwota 45055.
Usuwanie awarii na sieci i przyłączach przed wodomierzem łącznie z materiałami kwota 17.777 zł co stanowi 19,10% utrzymania hydroforni .
Ryczałt konserwatora za 11 m-cy 1943, f-sz socjalny 658 zł,
Wynagrodzenie roczne - 1752 zł płaca z narzutami - 26.325 tj. 28,16% kosztów utrzymania dwóch hydroforni.
Dział 600 Utrzymanie i remont drogi powiatowej i gminnej to 577.110 w tym : położenie nawierzchni asfaltowej na drodze powiatowej do Wierzbicy Pańskiej - Gumino - 307.860 położenie nawierzchni asfaltowej na drodze gminnej do Podmarszczyna - 220.873 Zakup żużlu i żwiru , transport , odśnieżanie oraz profilowanie dróg jesienią i wiosną to kwota - 39.055
Dział 700 Kwota 2408 są to koszty wyceny nieruchomości
Dział 750 Na sumę 841740 składają się koszty administracji państwowej samorządowej , Rady Gminy oraz dofinansowanie zatrudnianych osób kierowanych przez Biuro Pracy .
Plan administracji państwowej został zrealizowany w 88,28% planu rocznego i wynosi 82.594 zł w tym : wynagrodzenie z narzutami kierownika USC oraz osoby prowadzącej meldunki 72447 co stanowi 88.1% kosztów .
Delegacje i szkolenia oraz f-sz socjalny - 1576 zł , zakup druków materiałów biurowych oraz zorganizowana uroczystość 50-lecia pożycia małżeńskiego to koszt 3471 .
Konserwacja komputerów 5.100zł.
Ryczałt dla Pani Przewodniczącej , diety radnych oraz zakup słodyczy i kawy na Sesję to kwota - 21898.
Dofinansowanie zatrudnionych osób kierowanych przez Biuro Pracy to kwota - 9562 .
Koszty utrzymania administracji samorządowej to kwota 707210 tj. 89.73% planowanych wydatków w tym :
- ryczałt dla członków Zarządu - 10.032
- wynagrodzenie dodatkowe ,wynagrodzenie roczne oraz narzuty 95.38% planu rocznego kwota - 476.117
- prowizja za zebrany podatek - 17.268
- energia - 5.089
- f-sz socjalny - 8.335
- ubezpieczenie budynku i sprzętu - 3.553
- wyjazdy służbowe oraz utrzymanie samochodu służbowego - 5.371
- zakup komputerów - 9.938
- szkolenia pracowników , druki i materiały biurowe zakup okien , środki czystości , rozmowy telefoniczne , obsługa prawna , konserwacja sprzętu komputerowego , naprawa maszyn i kserokopiarek , wywóz nieczystości , elewacja zewnętrzna budynku , oprawa dzienników i monitorów, znaczki pocztowe , olej opałowy internet to łączna kwota - 171.507
Dział 751 – kwota 9920 są to koszty związane z wyborami do Rady Gminy, Wójtów, Rad Powiatu za aktualizację Nr Pesel kwota 587
Dział 754 – dział ten gromadzi koszty związane z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych w kwocie 67.537 oraz na obronę cywilną kwota 350
Koszt energii we wszystkich strażnicach wynosi 1.718
Ubezpieczenie mienia OSP 4.974
Składka ZUS od wynagrodzeń kierowców 1.046
Zakup paliwa , wynagrodzenie kierowców za udział strażaków przy pożarach , zakup części naprawa sprzętu strażackiego to kwota 59.799
Dział 751 - Odsetki od pożyczki z WFOS suma 8.501
Dział 801 - Plan wydatków na oświatę zastał wykonany w 94,95% i stanowi kwotę 2.182.475
Szczegółowe sprawozdanie z wydatków załącznik Nr 3
Dział 854 - Plan wydatków na stołówkę szkolną został zrealizowany w 85,89% planu rocznego . Szczegółowe sprawozdanie z wydatków w załączniku Nr 3
Dział 851 - Koszty rozwiązywania problemów alkoholowych to suma 25.883 zł tj. 64,71% planowanych wydatków .Szczegółowe sprawozdanie z wydatków załącznik Nr 4
Dział 853 - Wydatki związane z pomocą osobom najuboższym oraz koszty utrzymania GOPS to suma 540.868
Jest to 95,69% planowanych wydatków na 2002r. Szczegółowe sprawozdanie z wydatków załącznik Nr 1 i Nr 2 .
Dział 900 - Oświetlenie dróg powiatowych i konserwacja oświetlenia kwota 34.971
Dział 921 - Koszty związane z wynagrodzeniem Biblioteki Gminnej w Dzierzążni są to wynagrodzenia z narzutami oraz zakupy książek , wyjazdy służbowe .
Dział 926 - Zakup ubioru sportowego - 2930 . Wyjazdy na zawody, rejestracja klubu oraz opłaty sędziów to kwota 5706
Rok 2002 zakończył wiele inwestycji tj. oświatowe oraz wodociągowanie Gminy a rozpoczął dużą inwestycję czyli asfaltowanie dróg powiatowych i gminnych. Dzięki oszczędnemu gospodarowaniu nie mamy żadnych zobowiązań wszystkie prace wykonane są sfinansowane .
Pozostało 125220 zł pożyczka do spłaty w następnych latach .
Wypracowano nadwyżkę budżetową wysokości 402.875 zł, która w roku następnym będzie podzielona przez Radę w zależności od potrzeb w naszej Gminie .
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-07-29 10:08:22
- Informacja zaktualizowana przez: Alina Bielewicz
- Data ostatniej aktualizacji: 2003-07-29 10:08:22
- Liczba odsłon: 1176
- Historia dokumentu: