Do zadań Referatu Organizacyjnego i Sprawa Obywatelskich, w szczeqólności należy:
1. W zakresie spraw kadrowych:
- Prowadzenie spraw kadrowych Urzędu oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- Załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników oraz praktykantów i stażystów przyjmowanych do odbycia praktyk i stażów w Urzędzie, współudział i organizacja rekrutacji (naboru) na stanowiska urzędnicze,
- Prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, wychowawczych, bezpłatnych oraz szkoleniowych,
- Ewidencjonowanie czasu pracy pracowników Urzędu i kierowników jednostek podległych,
- Wydawanie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących pracy,
- Prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy, wyróżnianiem, nagradzaniem, odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną,
- Współpraca przy sporządzaniu zakresów czynności i odpowiedzialności dla poszczególnych stanowisk pracy z wyjątkiem pracowników Referatów,
- Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami, kształceniem, dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,
- Prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień,
1 1) Przygotowywanie list obecności zatrudnionych pracowników,
- Prowadzenie całości spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w szczególności:
- organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkoleń dla pracowników oraz osób nowo zatrudnionych,
- opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących BHP,
- prowadzenie spraw związanych z wypadkami przy pracy,
- 14prowadzenie spraw w zakresie dokonywania oceny ryzyka zawodowego;
1 5) Wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska,
16) Wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska zleconych przez Wójta i Sekretarza,
2. W zakresie obsługi Rady Gminy:
- Nadzór nad przygotowaniem, kompletowaniem i przekazywaniem projektów uchwał Rady Gminy oraz innych materiałów na sesje Rady Gminy,
- Współdziałanie z komisjami Rady Gminy,
- Realizacji zadań wynikających z uchwał Rady Gminy
- Nadzór nad opracowaniem projektów planów pracy Rady i komisji, a w tym programu działania Rady na okres kadencji, informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających z uchwalonych programów i planów.
- Obsługa kancelaryjno-biurowa i merytoryczna Rady Gminy i jej komisji, w tym organizacyjne przygotowanie posiedzeń tych organów i opracowywanie materiałów z obrad, projektów uchwał, wniosków, opinii oraz przekazywanie ich odpowiednim stanowiskom pracy i czuwanie nad ich realizacją przez właściwe organy i jednostki organizacyjne, zapewnienie właściwego, prawidłowego przygotowania materiałów na sesje Rady, posiedzenia komisji, zbieranie materiałów będących przedmiotem obrad i przedstawianie ich odpowiednim komisjom,
- Prowadzenie oddzielnych rejestrów: uchwał Rady Gminy, skarg, wniosków i petycji, opinii komisji oraz interpelacji i wniosków radnych,
- Czuwanie nad terminowym załatwianiem wniosków komisji oraz interpelacji i wniosków radnych przez organy państwowe, instytucje i jednostki gospodarcze,
- Terminowe przesyłanie uchwał Rady Gminy Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, 9) Przesyłanie do publikacji aktów prawa miejscowego,
10) Obsługa Biuletynu Informacji Publicznej - zamieszczanie informacji i uaktualnianie,
1 1 ) Współdziałanie z przewodniczącymi właściwych komisji Rady, w szczególności w zakresie zapewnienia udziału komisji w przygotowywaniu projektów uchwał, projektów aktów zawierających przepisy prawa gminnego,
12) Opracowywanie w zakresie zleconym przez Wójta informacji, ocen i wniosków dla potrzeb Rady,
1 3) Organizowanie szkoleń radnych, udzielanie pomocy radnym w działaniach związanych z wykonywaniem mandatu,
14) Zapewnienie dla potrzeb Rady w niezbędnym zakresie pomocy merytorycznej i organizacyjnej związanej z nadzorem nad działalnością organów samorządu mieszkańców wsi,
1 5) Obsługa dyżurów przewodniczącego Rady Gminy,
16) Wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska zleconych przez Wójta i Sekretarza,
3. W zakresie spraw organizacyjnych:
- obsługa techniczno-administracyjna sekretariatu Wójta,
- organizowanie interesantom kontaktów z Wójtem w sprawach skarg, wniosków i petycji lub kierowanie ich do właściwych pracowników Urzędu,
- obsługa interesantów,
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- prowadzeniu ewidencji korespondencji wpływającej do Urzędu i udzielanych odpowiedzi oraz rozdzielanie korespondencji na poszczególne stanowiska pracy po ich dekretacji,
- obsługa systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- organizowanie załatwiania skarg, wniosków i petycji obywateli,
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Urzędu i udzielanych odpowiedzi,
- prowadzeniu stałych rejestrów wynikających z przepisów, w tym zarządzeń Wójta, 1 0) obsługa poczty elektronicznej Urzędu,
1 1 ) Zaopatrzenia Urzędu w odpowiednie pieczęcie i ich likwidacji,
12) Nadzór nad oflagowaniem budynku Urzędu w dni świąt państwowych i narodowych oraz lokalnych uroczystości,
13) Sprawy związane z prenumeratą czasopism,
14)sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem oraz wdrażanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
1 5) koordynowanie spraw związanych ze stwierdzeniem własnoręczności podpisu przez Wójta Gminy, 16) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych,
1 7) Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, spisami i referendum,
1 8) Wykonywanie całości zadań związanych z wyborami Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, rad gmin, powiatów i sejmików województw oraz innych organów stosownie do obowiązujących przepisów (ławników do sądów powszechnych), w zakresie spraw dot. wyborów,
1 9) wykonywanie zadań związanych z wyborami sołtysów oraz udzielanie wszelkiej pomocy sołectwom w realizacji ich zadań, w tym przygotowywanie materiałów na zebrania wiejskie,
20) Dokonywanie zakupów materiałów biurowych i środków czystości dla potrzeb Urzędu i ich ewidencjonowanie,
21 ) Zapewnienie w Urzędzie warunków socjalnych dla pracowników.
- Dbanie o czystość w pomieszczeniach Urzędu i wokół budynku,
- Prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem przez skazanych kary ograniczenia wolności i pracy społecznie użytecznej, współpraca w tym zakresie z kuratorem i Sądem.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska zleconych przez Wójta i Sekretarza,
- W zakresie obsługi archiwum zakładowego:
- ) Prowadzenie spraw związanych z archiwum zakładowym i przekazywaniem akt do archiwum państwowego,
- Przyjmowanie dokumentów ze stanowisk pracy do archiwum zakładowego,
- Dbanie o zgodne z prawem i instrukcją kancelaryjną oznakowanie akt przekazywanych do archiwum zakładowego,
- Udzielanie instrukcji pracownikom Urzędu, co do zasad stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwizacji akt,
- Terminowe przekazywanie akt do archiwum państwowego,
- Współpraca z archiwum państwowym w celu prawidłowej archiwizacji akt,
- Dbałość o odpowiednie warunki przechowywania akt w archiwum zakładowym.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska zleconych przez Wójta i Sekretarza,
- W zakresie ewidencji spraw obywatelskich i ochrony przeciwpożarowej:
- ) Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności,
- Dokonywanie czynności zameldowania i wymeldowania oraz wprowadzanie tych zmian do rejestru PESEL,
- Sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru, rejestracji przedpoborowych,
- Sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty,
- Prowadzenie rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru,
- Sporządzanie spisu wyborców w związku z wyborami, referendami,
- Współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
- Współdziałanie w zakresie realizacji zadań związanych ze spisami powszechnymi,
- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych,
1 0) Udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
1 1 ) Przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
1 2) Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o repatriacji w zakresie kompetencji organów gminy.
1 3) prowadzenie archiwum ewidencji ludności,
14) koordynowanie spraw określonych w przepisach o kombatantach,
15) Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, spisami i referendum,
- prowadzenie spraw w zakresie stowarzyszeń zwykłych,
- prowadzenie całości spraw związanych ze współpracą Gminy z organizacjami pozarządowymi, w szczególności: przygotowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na dany
rok.
- Organizowanie, zapewnianie techniczno- biurowej obsługi funkcjonowania jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej na terenie Gminy, zapewnienie i koordynacja współpracy z Zarządami OSP wyższego szczebla, organizacja i obsługa walnych zebrań jednostek OSP,
- Wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska zleconych przez Wójta i Sekretarza.
- W zakresie zadań związanych z promocia i wizerunkiem gminy
- Koordynacja przygotowania strategii promocji Gminy, projektów i kampanii reklamowych w szczególności w zakresie promocji gospodarczej, inwestycyjnej,
- Gromadzenie materiałów o gminie przeznaczonych na użytek wydawniczy/ulotki, foldery, informatory/,
- Prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie planowania i przygotowania materiałów do promocji gminy,
- Przygotowywanie aktualnych informacji o działaniach gminy dla mieszkańców gminy, do strony internetowej gminy i informatora gminnego;
- Gromadzenie informacji prasowych dotyczących gminy;
- Współdziałanie z instytucjami kultury na terenie gminy w zakresie promocji gminy,
- Podejmowanie działań promocyjnych skierowanych do mieszkańców Gminy polegających na upowszechnianiu wiedzy o Gminie, jej historii, kulturze, zasobach i kierunkach rozwoju,
- Inicjowanie udziału w konkursach zewnętrznych, w których uczestnicŃd0 może być elementem promocji Gminy, udzielanie odpowiedzi na zapytania ankietowe służące promocji gminy,
- Utrzymywanie i rozwijanie kontaktów, współpracę z innymi gminami, samorządem powiatowym i wojewódzkim, organami administracji rządowej, organizacjami krajowymi i zagranicznymi, instytucjami kulturalnymi i organizacjami społecznymi w celu realizacji zadań służących promocji Gminy,
- Archiwizowanie działalności promocyjnej i informacyjnej Gminy,
- Obsługa strony internetowej Urzędu — zamieszczanie informacji i uaktualnianie;
- Nadzór nad organizacją uroczystości i imprez gminnych oraz zabezpieczenie ich oprawy medialnej.
- W zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu:
- Prowadzenie rejestru placówek upowszechniania kultury na terenie Gminy,
- Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, przekształcaniem placówek upowszechniania kultury,
- Inicjowanie działań jednostek organizacyjnych, stowarzyszeń, KGW w zakresie upowszechniania kultury i sportu
- Prowadzenie rejestru klubów sportowych i osób zarządzających tymi obiektami (boiska sportowe, place zabaw),
- współpraca z opiekunami świetlic wiejskich.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-08-19 15:41:53
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-29 13:59:27
- Liczba odsłon: 1636
- Historia dokumentu: