I N F O R M A CJ A
dot. załatwiania indywidulanych spraw obywateli
z zakresu EWIDENCJI LUDNOŚCI
Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 rokuo ewidencji ludności i dowodach osobistych(tekst jednolity Dz.U.nr 87 poz.960 z 2001 roku z późn.zm.)
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Osoba zgłaszająca się w celu zameldowania się na pobyt stały winna przedstawić
następujące dokumenty:
1.Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
2.Dowód osobisty
3.Książeczka wojskowa (dot.mężczyzn podlegających obow. wojsk)
4.Wypełniony druk " ZGŁOSZENIA POBYTU STAŁEGO ".- potwierdzony podpisem najemcy lub właściciela lokalu ,stwierdzając ,że dana osoba przebywa pod wskazanym adresem. ( Załącznik nr 1 )
Zameldowanie osoby niepełnoletniej dokonuje przedstawiciel ustawowy lub
inna osoba sprawujaca opiekę na podstawie odpisu aktu urodzenia
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymują potwierdzenie
zameldowania ,ważne przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia.
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY TRWAJĄCY PONAD 2 MIESIĄCE
Zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące osoba przedstawia
następujące dokumenty:
1.Dowód osobisty
2.Książeczka wojskowa (dot.mężczyzn podlegających obowiązkowi wojsk).
3.Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO
PONAD 2 MIESIĄCE "potwierdzony podpisem właściciela lub najemcy lokalu stwierdzając,że dana osoba przebywa pod wskazanym adresem.- ( załącznik nr 2 )
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt czasowy otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne do czasu upływu terminu zameldowania.
Zameldowania na pobyt czasowy do 2 miesięcy dokonuje się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu zgłaszając dane :
- nazwisko i imiona,
- data i miejsce urodzenia,
- adres i data zameldowania na pobyt stały ,
oraz przedstawia dowód osobisty stwierdzający tożsamość .
Zgłoszone dane wpisuje się do książki meldunkowej pobytów czasowych do 2-óch miesięcy.
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO
Osoba ,która dokonuje obowiązku wymeldowania się z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące przedstawia następujące dokumenty:
1.dowód osobisty
2.książeczka wojskowa (dot.osób podlegających obow.wojsk.)
3.wypełniony i podpisany osobiście przez osobę wymeldowującą się formularz
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego( załącznik nr 3 i 4 )
Osoba która dokonała wymeldowania się z miejsca pobytu stałego wydaje się zaświadczenie o wymeldowaniu .
Prowadzenie Rejestru Wyborców
W Urzędzie Gminy prowadzony jest Stały Rejestr Wyborców. Wyborca ujęty w rejestrze ma możliwość brania udziału wyborach.
-Stały rejestr wyborców obejmuje obywateli polskich stale zamieszkujących na
obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
· Wyborcy zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały, są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu.
· Wyborcy, którzy stale zamieszkują na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały, jeśli chcą być ujęci w rejestrze wyborców tej gminy muszą złożyć stosowny wniosek do Wójta Gminy o wpisanie do rejestru wyborców ze wskazaniem adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu ostatniego zameldowania na pobyt stały oraz adresu zamieszkania na obszarze gminy.(Wzór wniosku - Zał.nr 1 )
· Wyborcy nigdzie niezamieszkali, przebywający stale na obszarze gminy mogą również złożyć stosowny wniosek do Wójta Gminy o wpisanie do rejestru wyborców ze wskazaniem ostatniego zameldowania na pobyt stały oraz adresu umożliwiającego kontakt z nim.
· Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały w tej gminie ,mogą być wpisani do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania jeżeli złożą stosowny wniosek.
Ujęcie wyborcy w rejestrze wyborców w danej gminie na własny wniosek karta zielona) powoduje jego wykreślenie z rejestru wyborców w tej gminie, w której jest zameldowany na pobyt stały (karta różowa).
- Systematyczne wprowadzanie oraz bieżąca aktualizacja danych w systemie informatycznym Platforma Wyborcza - Centralne rozliczanie kart zielonych i różowych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
- Data udostępnienia w BIP: 2003-10-23 14:02:23
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-04 10:11:07
- Liczba odsłon: 1270
- Historia dokumentu: