SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY DZIERZĄŻNIA ZA

PIERWSZE PÓŁROCZE 2005 ROKU

Budżet Gminy Dzierzążnia na rok 2005 wynosił po stronie dochodów i wydatków 6 789 499 zł., został zatwierdzony dnia 28 grudnia 2004r. Uchwałą Rady Gminy w Dzierzążni Nr 111/XVIII/2004. Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego.

  1. Uchwała Rady Gminy Nr 17/XIX/2005 z dnia 23 lutego 2005 w sprawie zmian w budżecie na rok 2005 (zwiększenie dochodów i wydatków).

      Budżet po zmianach:

      • po stronie dochodów - 6 862 979
      • po stronie wydatków - 6 862 979

  2. Uchwała Rady Gminy Nr 129/XX/2005 z dnia 29 kwietnia 2005r. w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok (zwiększenie dochodów i wydatków).

Budżet po zmianach:

- po stronie dochodów - 6 919 609

- po stronie wydatków - 6 919 609

3. Uchwała Rady Gminy Nr 132/XXI/2005z dnia 29 czerwca 2005r. w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok (zwiększenie dochodów i wydatków).

Budżet po zmianach:

- po stronie dochodów - 6 923 415

- po stronie wydatków - 6 923 415

Wykonanie procentowe dochodów w poszczególnych działach:

    Dział

    Treść

    Plan

    Wykonano

    %

    010

    020

    600

    700

    750

    751

     

     

    754

    756

     

     

    758

    801

    852

    854

    Rolnictwo

    Leśnictwo

    Transport i łączność

    Gospodarka mieszkaniowa

    Administracja publiczna

    Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa.

    Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.

    Dochody od osób prywatnych, od osób fizycznych, od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnych.

    Różne rozliczenia

    Oświata i wychowanie

    Opieka społeczna

    Edukacyjna opieka wychowawcza

    -

    1 000

    934 280

    52 100

    37 386

    624

     

     

    400

    1 263 908

     

     

    3 769 881

    101 806

    727 900

    33 130

    792

    -

    -

    23 331

    21 047

    312

     

     

    400

    652 443

     

     

    1 981 796

    101 127

    319 032

    19 878

    -

    -

    -

    43,93

    56,29

    50,00

     

     

    100,00

    51,62

     

     

    52,56

    99,33

    43,83

    60,00

    Ogółem

    6 923 415

    3 120 158

    45,07

     

    Dochody Gminy składają się z subwencji podstawowej, oświatowej, dotacji celowej oraz dochodów własnych.

    Plan subwencji został wykonany w 52,54 % co stanowi kwotę 1 970 227.

      • subwencja podstawowa – 707 496
      • subwencja oświatowa – 1 262 731

    Subwencja stanowi 63,14 % ogólnych dochodów.

    Dotacje celowe, które zrealizowano w kwocie 456 657 zł. co stanowi 14,64 % ogólnych dochodów a 50,89 % planu dotacji:

      • dotacja na administrację państwową 19 397
      • aktualizacja Nr PESEL 312
      • obrona cywilna 400
      • zasiłki i zapomogi 54 580
      • świadczenia rodzinne 186 600
      • składka ZUS 2 812
      • utrzymanie GOPS 49 384
      • dotacja na opiekę specjalistyczną 8 988
      • dożywianie uczniów 13 500
      • stypendia 19 878
      • zakup książek 806
      • dofinansowanie budowy sali gimnast. w Kucicach 100 000

    Ogółem: 456 657

     

    Kwota 693 274 – są to dochody własne stanowią 22,22 % dochodów ogółem oraz 51,99 % dochodów własnych.

    Podatek dochodowy od osób fizycznych 136 230 zł., tj. 42,79 % planu rocznego . Największymi dochodami własnymi są zobowiązania pieniężne rolników indywidualnych. Zostały wykonane w 52,66 % planu rocznego. Mimo dużego wykonania są jeszcze wysokie zaległości z lat ubiegłych, wynoszą 246 793 zł. Skutki obniżek górnych stawek za I półrocze to kwota 47 645 zł. Przesunięcie terminów płatności i umorzenia to kwota 38 839 zł. Do rolników zalęgających w zobowiązaniach podatkowych wysłano upomnienia. Podatek od nieruchomości od gospodarstw indywidualnych to kwota 38 839 zł., zaległości za rok poprzedni 71 242 zł. Podatek od nieruchomości od jgu. stanowi 178 697 zł., zaległości z lat ubiegłych 28 035 zł. Podatek od środków transportowych wykonanie 12 590 zł., czynsz 19 662 zł., zaległości 20 728 zł. Inne dochody to za świadectwa pochodz. zwierząt 792 zł., wieczysta dzierżawa 1 069 zł., podatek leśny 595 zł., od psów 240 zł., opłata skarbowa 2 181 zł., odsetki od lokat 11 569 zł., opłata administracyjna 1 650 zł.

     

    Wykonanie procentowe wydatków w poszczególnych działach

    Dział

    Treść

    Plan

    Wykonanie

    %

    010

    020

    600

    700

    750

    751

     

    754

    758

    801

    851

    852

    853

    854

    900

    921

    926

    Rolnictwo

    Leśnictwo

    Transport i łączność

    Gospodarka mieszkaniowa

    Administracja publiczna

    Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli

    ochrony prawa oraz sądownictwa .

    Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

    Różne rozliczenia

    Oświata i wychowanie

    Ochrona zdrowia

    Opieka społeczna

    Edukacyjna opieka wychowawcza

    Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

    Kultura i ochrona dziedzictwa narodu

    Kultura i sport

    8 200

    100

    1 703 103

    43 000

    1 106 982

    624

     

    60 000

    30 000

    2 810 274

    50 000

    920 604

    2 118

    117 010

    35 000

    25 500

    10 000

    2 797

    -

    77 060

    13 585

    576 930

    311

     

    30 136

    -

    1 494 109

    15 651

    374 782

    -

    59349

    28 394

    20 000

    7 618

    34,10

    -

    4,52

    31,60

    52,12

    50,00

     

    50,22

    -

    53,16

    31,30

    40,71

    -

    50,72

    81,12

    78,43

    Ogółem

    6 923 415

    2 700 722

    39,00

     

    Dział 010 – suma wydatków 2 797 zł., jest to 2 % od podatku rolnego Izby

    Rolnicze.

    Dział 600 - Koszty remontu dróg na terenie naszej gminy, kwota 77 060 zł., w tym wydatki inwestycyjne 52 213 zł., są to projekty na remonty dróg Gumowo – Rakowo, Siekluki – Wilamowice, Cumino – Skarszyn. Za żużel, żwir, mapy kwota – 77 060 zł.

    Transport żwiru, odśnieżanie oraz praca równiarki i koparki to kwota 16 0884 zł. Niskie wykonanie wydatków w tym dziale wynika z faktu, że główne inwestycje drogowe dotyczące budowy dróg asfaltowych: Sadkowo - Wierzbica Pańska , Siekluki – Wilamowice, Nowa Dzierzążnia – Skołatowo. Roz. dotyczące dróg żwirowych realizowane będą w II półroczu 2005r.

    Dział 700 - Plan wydatków na gospodarkę mieszkaniową został wykonany w 31,60 %, jest to suma 13 585 zł. Na kwotę tą składają się wydatki za wyrysy z rejestru gruntów 417 zł. Olej opałowy bud. w Kucicach oraz drabina remontowa 2 418 zł., za gaz i energię w budynkach gminnych 10 696 zł.

    Dział 750 - są to wydatki administracji samorządowej, Rady Gminy oraz dofinansowanie zatrudnionych osób przez Biuro Pracy.

    Administracja państwowa – są to koszty związane z utrzymaniem meldunków i USC, wynoszą 50 370 zł., jest to 51,87 % planu rocznego, w tym:

    • wynagrodzenie z narzutami 38 181zł.

    • wynagrodzenie roczne 4 812 zł.

    • zorganizowanie uroczystości 50 – lecia 2 520 zł.

    pożycia małżeńskiego.

    • konserwacja sprzętu, szkolenia 3 055 zł.

    • fundusz socjalny 1 420 zł.

    • delegacje 382 zł.

     

    Koszty administracji samorządowej to suma 440 358 zł., w tym:

    • wynagrodzenia z narzutami 293 020 zł.

    • dodatkowe wynagrodzenia roczne 28 131 zł.

    • fundusz socjalny 8 916 zł.

    • zakup komputerów 5 951 zł.

    • ubezpieczenia 8 578 zł.

    • energia 3 238 zł.

    • założenie alarmów w UG 10 545 zł.
    • oraz zakupy materiałów biurowych, rozmowy telefoniczne, obsługa prawna, decyzje do planu zagospodarowania przestrzennego, wywóz nieczystości, delegacje i szkolenia pracowników.

    Diety Radnych i Sołtysów to kwota 16 870 zł. oraz zakup słodyczy i napojów to kwota 1 234 zł.

    Dofinansowanie do osób zatrudnionych na pracach interwencyjnych to kwota 29 138 zł., są to płace i narzuty do płac tj. ZUS i Fundusz Pracy.

    Dział 751 –Wydatki dotyczące aktualizacji numerów PESEL

    Dział 754 –Dział ten gromadzi wydatki związane z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych w kwocie 30 136 zł. Paliwo, sygnał, oświetlenie oraz materiał do remontu strażnic to kwota 17 711 zł., energia 871 zł., badania techniczne i wynagrodzenia konserwatorów 8 081 zł., ubezpieczenia 2 800 zł., składki ZUS 671 zł.

    Dział 801- Plan wydatków na oświatę za I półrocze 2005 r. został wykonany w 53,16 % i stanowi kwotę 1 494 109 zł.

    Szczegółowe sprawozdanie z wykonania załącznik Nr 1.

    Dział 851- Koszty rozwiązywania problemów alkoholowych 15 651 zł., tj. 31,30 % planu rocznego.

    Szczegółowe sprawozdanie z wydatków załącznik Nr 2 .

    Dział 852- Wydatki związane z pomocą rodzinom najuboższym oraz koszty utrzymania GOPS to kwota 374 782 zł., jest to 40,71 % planowanych wydatków na 2005 rok

    W załączeniu sprawozdanie szczegółowe załącznik Nr 3.

    Dział 854- Koszty związane z utrzymaniem stołówki oraz wypłata stypendium to kwota 59 349 zł., jest to 50,72 % planu rocznego

    Szczegółowe sprawozdanie załącznik Nr 1.

    Dział 900- Oświetlenie dróg wojewódzkich i konserwacja oświetlenia to kwota 28 394 zł.

    Dział 921- Koszty związane z utrzymaniem Biblioteki Gminnej w Dzierzążni jest to wynagrodzenie z narzutami oraz zakupu książek.

    Dział 926- Zakup ubioru sportowego, nagrody, opłata sędziów i rejestracja klubu suma 7 618 zł.

    Reasumując wykonanie dochodów gminy za I półrocze 2005 roku stwierdzam, że wykonanie tych dochodów jest niezagrożone

    Niedobór tych dochodów w I półroczu jest wynikiem realizacji inwestycji drogowych ujętych w Dziale 600, które będą realizowane w II półroczu a będą dotowane ze środków ZPORR i budżetu państwa w/g planu kwotą 934 280 zł., po zrealizowaniu inwestycji. Chodzi o budowę drogi gminnej Sadkowo – Wierzbica pańska dł. 3261 mb .

    Podobna sytuacja powstała po stronie wydatków , które w I półroczu zostały zrealizowane w 39 % planu rocznego. Analogicznie jak po stronie dochodów dotyczy to Działu 600. Wydatki na odbudowe dróg asfaltowych i żwirowych zostaną zrealizowane w II półroczu 2005 roku.

    Z zestawienia dochodów i wydatków za I półrocze 2005 roku z uwzględnieniem zaistniałej sytuacji w Dziale 600 wynika, że budżet gminy w roku 2005 będzie zrealizowany bez zakłóceń.

    Wójt Gminy

    mgr inż. Mirosław Opolski

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Alina Bielewicz
  • Data udostępnienia w BIP: 2005-09-02 10:39:09
  • Informacja zaktualizowana przez: Alina Bielewicz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2005-09-02 10:39:09
  • Liczba odsłon: 1064
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2449918]

przewiń do góry