OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

UDZIELENIE  GMINIE  DZIERZĄŻNIA  KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO  W  KWOCIE  553 708 ZŁ, Z PRZEZNACZENIEM NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW W ROKU BUDŻETOWYM 2014
Numer ogłoszenia: 86186 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzierzążnia , 28, 09-164 Dzierzążnia, woj. mazowieckie, tel. 023 6615904 lub 02, faks 023 6615902.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugdzierzaznia.bip.org.pl

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE GMINIE DZIERZĄŻNIA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 553 708 ZŁ, Z PRZEZNACZENIEM NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW W ROKU BUDŻETOWYM 2014.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

    II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: a) udzielenie Gminie Dzierzążnia kredytu długoterminowego w wysokości: 553 708 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt trzy tysiące siedemset osiem 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w roku budżetowym 2014. b) Okres kredytowania: od 27.03.2014r do 30.12. 2019 r. Okres spłaty 5 lat 2015r, 2016r, 2017r, 2018r, 2019 r. na dzień 30.03. 30.06, 30.09 i 30.12. każdego roku w, wg harmonogramu spłat stanowiącym załącznik do składanej oferty. Spłaty w latach: 2015-2018 - 16 rat x 27 500zł = 440 000zł Rok 2019: 4 raty x 28 427zł = 113 708zł c) Waluta kredytu PLN d) Karencja w spłacie kapitału do dnia 30.03.2015 r. Pierwsza spłata nastąpi w dniu 30.03.2015r. e) Oprocentowanie wg stawki zmiennej obowiązującej w okresie naliczania w wysokości zmiennej stopy podstawowej równej stawce ustalonej przez WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego kończącego kwartał kalendarzowego powiększony o marżę banku. Zmiana wysokości stopy kredytu następować będzie, co kwartał od pierwszego dnia roboczego kwartału kalendarzowego. Marża banku stała w całym okresie kredytowania. Możliwość wykorzystania kredytu w transzach bez pobierania przez bank prowizji i opłat od niewykorzystanej kwoty kredytu i opłat za uruchomienie transzy. f) Kapitał będzie spłacany w 20-tu ratach płatnych w terminach na dzień 30.03; 30.06; 30.09 i 30.12 każdego roku. W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. g) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane od dnia postawienia wymaganej kwoty do dyspozycji Zamawiającego (kredytobiorcy) w okresach miesięcznych h) Jeżeli spłata ostatniej raty kredytu przypada przed końcem okresu odsetkowego, odsetki będą płatne w dniu spłaty kredytu. i) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części i całego kredytu bez opłat, odsetek i prowizji od kwoty spłaty przed terminem. j) W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień 11.03.2014r. k) Zamawiający nie dopuszcza jednorazowej prowizji z tytułu uruchomienia kredytu płatną w ciężar kredytu..

    II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

    II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

     

    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2019.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WADIUM

    Informacja na temat wadium: NIE DOTYCZY

    III.2) ZALICZKI

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) . Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) . Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) . Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ; Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca jest zobowiązany przedłożyć dokumenty potwierdzające zdolność kredytowania: - bilans za lata 2011 i 2012; - rachunek wyników za lata 2011 i 2012; Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.

      III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

      III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 2 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2012r. poz. 1376 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 Ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dnie wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 31.01.1989r.; 2. Wykonawca musi wykonać i załączyć harmonogram spłat kredytu uwzględniający wymagania Zamawiającego zawarte w pkt 3 ppkt b), d) i e) SIWZ. 3. Wykonawca przygotowuje i załącza do oferty wzór umowy uwzględniający ogólne warunki umowy podane przez Zamawiającego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dzierzążni 09 - 164 Dzierzążnia pow. płoński woj. mazowieckie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Dzierzążni 09 - 164 Dzierzążnia pow. płoński woj. mazowieckie pok. nr 15 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 załączniki:

1. SIWZ - 2-siwz_specyfikacja-przetarg_usluga_-_kredyt553.708.doc

2. kredyt - https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/pliki_kredyt.zip

3. sprawozdania- https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/sprawozd._za_lata_2011-2013.zip

4. uchwały i opinie- https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/uchwaly_i_opinie.zip



Dzierzążnia, dnia 19 marca 2014 r



Gmina Dzierzążnia


Dzierzążnia 28


09-164 Dzierzążnia


Nr sprawy Nr FIN.271.1.2014


Rej.  3/2014


Pytanie


W związku z ogłoszonym przez Gminę przetargiem o udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 553.708 zł (..) prosi o udostępnienie następujących dokumentów niezbędnych do oceny sytuacji jednostki:


1) Uchwała nr 200/XXVI/2014 – zmieniająca WPF- wraz z załącznikiem czyli wieloletnią prognozą finansową na lata kredytowania ( uwzględniającą kwotę długu pozostającą na koniec każdego okresu oraz zgodność wskaźników – art. 243 ufp),


 2) Zestawienie posiadanych kredytów (aktualne zaangażowanie) z wysokością rat i terminami ich spłat


 

Odpowiedź


Ad.1) uchwała 200.XXVI.2014 w załączeniu  - https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/uchwala_200.zip


Ad.2)  zobowiązania na dzień 31.12.2013 – kredyty w załączeniu

https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/zobowiazania_na_dzien_31.12.2013_-_kredyty.xls


Wójt Gminy Dzierzążnia 

mgr inż.  Mirosław Opolski





                                                                                           WÓJT  GMINY  DZIERZĄŻNIA

                                                                                           mgr inż. Mirosław  Opolski

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
  • Data udostępnienia w BIP: 2014-03-19
  • Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
  • Data ostatniej aktualizacji: 2014-03-19 13:58:59
  • Liczba odsłon: 227
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2475044]

przewiń do góry