OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
UDZIELENIE GMINIE DZIERZĄŻNIA
KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE
553 708 ZŁ, Z
PRZEZNACZENIEM NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW W
ROKU BUDŻETOWYM 2014
Numer ogłoszenia: 86186 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzierzążnia , 28, 09-164 Dzierzążnia, woj. mazowieckie, tel. 023 6615904 lub 02, faks 023 6615902.
Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE GMINIE DZIERZĄŻNIA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 553 708 ZŁ, Z PRZEZNACZENIEM NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW W ROKU BUDŻETOWYM 2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: a) udzielenie Gminie Dzierzążnia kredytu długoterminowego w wysokości: 553 708 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt trzy tysiące siedemset osiem 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w roku budżetowym 2014. b) Okres kredytowania: od 27.03.2014r do 30.12. 2019 r. Okres spłaty 5 lat 2015r, 2016r, 2017r, 2018r, 2019 r. na dzień 30.03. 30.06, 30.09 i 30.12. każdego roku w, wg harmonogramu spłat stanowiącym załącznik do składanej oferty. Spłaty w latach: 2015-2018 - 16 rat x 27 500zł = 440 000zł Rok 2019: 4 raty x 28 427zł = 113 708zł c) Waluta kredytu PLN d) Karencja w spłacie kapitału do dnia 30.03.2015 r. Pierwsza spłata nastąpi w dniu 30.03.2015r. e) Oprocentowanie wg stawki zmiennej obowiązującej w okresie naliczania w wysokości zmiennej stopy podstawowej równej stawce ustalonej przez WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego kończącego kwartał kalendarzowego powiększony o marżę banku. Zmiana wysokości stopy kredytu następować będzie, co kwartał od pierwszego dnia roboczego kwartału kalendarzowego. Marża banku stała w całym okresie kredytowania. Możliwość wykorzystania kredytu w transzach bez pobierania przez bank prowizji i opłat od niewykorzystanej kwoty kredytu i opłat za uruchomienie transzy. f) Kapitał będzie spłacany w 20-tu ratach płatnych w terminach na dzień 30.03; 30.06; 30.09 i 30.12 każdego roku. W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. g) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane od dnia postawienia wymaganej kwoty do dyspozycji Zamawiającego (kredytobiorcy) w okresach miesięcznych h) Jeżeli spłata ostatniej raty kredytu przypada przed końcem okresu odsetkowego, odsetki będą płatne w dniu spłaty kredytu. i) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części i całego kredytu bez opłat, odsetek i prowizji od kwoty spłaty przed terminem. j) W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień 11.03.2014r. k) Zamawiający nie dopuszcza jednorazowej prowizji z tytułu uruchomienia kredytu płatną w ciężar kredytu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: NIE DOTYCZY
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) . Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) . Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) . Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ; Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonawca jest zobowiązany przedłożyć dokumenty potwierdzające zdolność kredytowania: - bilans za lata 2011 i 2012; - rachunek wyników za lata 2011 i 2012; Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 2 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2012r. poz. 1376 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 Ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dnie wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 31.01.1989r.; 2. Wykonawca musi wykonać i załączyć harmonogram spłat kredytu uwzględniający wymagania Zamawiającego zawarte w pkt 3 ppkt b), d) i e) SIWZ. 3. Wykonawca przygotowuje i załącza do oferty wzór umowy uwzględniający ogólne warunki umowy podane przez Zamawiającego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Dzierzążni 09 - 164 Dzierzążnia pow. płoński woj. mazowieckie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Dzierzążni 09 - 164 Dzierzążnia pow. płoński woj. mazowieckie pok. nr 15 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
załączniki:
1. SIWZ - 2-siwz_specyfikacja-przetarg_usluga_-_kredyt553.708.doc
2. kredyt - https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/pliki_kredyt.zip
3. sprawozdania- https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/sprawozd._za_lata_2011-2013.zip
4. uchwały i opinie- https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/uchwaly_i_opinie.zip
Dzierzążnia, dnia 19 marca 2014 r
Gmina Dzierzążnia
Dzierzążnia 28
09-164 Dzierzążnia
Nr sprawy Nr FIN.271.1.2014
Rej. 3/2014
Pytanie
W związku z ogłoszonym przez Gminę przetargiem o udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 553.708 zł (..) prosi o udostępnienie następujących dokumentów niezbędnych do oceny sytuacji jednostki:
1) Uchwała nr 200/XXVI/2014 – zmieniająca WPF- wraz z załącznikiem czyli wieloletnią prognozą finansową na lata kredytowania ( uwzględniającą kwotę długu pozostającą na koniec każdego okresu oraz zgodność wskaźników – art. 243 ufp),
2) Zestawienie posiadanych kredytów (aktualne zaangażowanie) z wysokością rat i terminami ich spłat
Odpowiedź
Ad.1) uchwała 200.XXVI.2014 w załączeniu - https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/uchwala_200.zip
Ad.2) zobowiązania na dzień 31.12.2013 – kredyty w załączeniu
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl/pliki/ugdzierzaznia/zobowiazania_na_dzien_31.12.2013_-_kredyty.xls
Wójt Gminy Dzierzążnia
mgr inż. Mirosław Opolski
mgr inż. Mirosław Opolski
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
- Data udostępnienia w BIP: 2014-03-19
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-03-19 13:58:59
- Liczba odsłon: 227
- Historia dokumentu: