Ogłoszenie nr 33728 - 2017
z dnia 2017-02-28 r.
Dzierzążnia:
"Przebudowa dróg gminnych w miejscowościach Nowe Sarnowo i Wroninko -
Wilmowice":
Część I: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działka
92 i 100 w km 0 + 000 – 1 + 333”
Część II: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działki
nr 152/2, 152/6, 130/1, 130/2, 132/1, 153/1, 154/3, 191/1
w km 0 + 0080 – 0 + 267,50”
Część III: „ Przebudowa ciągu drogowego Wroninko – Wilamowice, dz. Nr
160, 171 o długości 0,396km
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
nie
Nazwa projektu lub programu
O
zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz
wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych
organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje
społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie
marginalizowanych
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie
z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej –
mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzierzążnia, krajowy numer identyfikacyjny
53903500000, ul.
28,
09164
Dzierzążnia, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
023 6615904 lub 02, e-mail
ug.inwest.dzierz@interia.pl, faks
236 615 902.
Adres strony internetowej (URL): https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Adres strony internetowej (URL): https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku
wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i
w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu
i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
przesłką poczową, kuierską lub osobiście w zamknietej kopercie. Adres: Urząd Gminy w Dzierzążni, Dzierzążnia 28, 09-164 Dzierzążnia
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
tak
Inny sposób:
przesłką poczową, kuierską lub osobiście w zamknietej kopercie. Adres: Urząd Gminy w Dzierzążni, Dzierzążnia 28, 09-164 Dzierzążnia
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Przebudowa dróg gminnych w miejscowościach Nowe Sarnowo i Wroninko - Wilmowice": Część I: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działka 92 i 100 w km 0 + 000 – 1 + 333” Część II: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działki nr 152/2, 152/6, 130/1, 130/2, 132/1, 153/1, 154/3, 191/1 w km 0 + 0080 – 0 + 267,50” Część III: „ Przebudowa ciągu drogowego Wroninko – Wilamowice, dz. Nr 160, 171 o długości 0,396km
Numer referencyjny: PFŚ. 271.1.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
3
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Część I: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działka 92 i 100 w km 0 + 000 – 1 + 333”: Zakres przedmiotu zamówienia w części I: • Roboty przygotowawcze • Roboty rozbiórkowe • Roboty ziemne • Podbudowa • Nawierzchnia • Pobocze • Odwodnienie • Oznakowanie Część II: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działki nr 152/2, 152/6, 130/1, 130/2, 132/1, 153/1, 154/3, 191/1 w km 0 + 0080 – 0 + 267,50”: Zakres przedmiotu zamówienia w części II: • Roboty przygotowawcze • Roboty rozbiórkowe • Roboty ziemne • Podbudowa • Nawierzchnia • Pobocze • Elementy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Część III: „ Przebudowa ciągu drogowego Wroninko – Wilamowice, dz. Nr 160, 171 o długości 0,396km Zakres przedmiotu zamówienia w części III: • Roboty przygotowawcze • Roboty rozbiórkowe • Roboty ziemne • Podbudowa • Nawierzchnia • Pobocza • Elementy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:45233120-6, 45100000-8, 45111000-8, 45233220-7, 45233290-9
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań dla wszystkich trzech części
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Minimalny poziom zdolności: - zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia , jeżeli wykonawca wykaże, że a. posiada minimalny roczny obrót w wysokości nie niższej niż 500 000zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość wykazana przez wykonawcę w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP, dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania b. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony (opłacona polisa) odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych zero gorszy). Z przedłożonej polisy ubezpieczenia musi jednoznacznie wynikać, że jest opłacona, a w przypadku złożenia innego dokumentu- musi on potwierdzać w wystarczający sposób, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej 3 roboty, każda o wartości co najmniej 500 000zł. polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg, która swoim zakresem obejmowała między innymi wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego/ mieszanki mineralno-asfaltowej lub równoważnej – dotyczy wszystkich III części. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek muszą spełniać łącznie. b. dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia - posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie tj. kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno- drogowej i należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach). Zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2014 r. poz. 1946, z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi jeżeli nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych – dotyczy części I, części II oraz części III zamówienia c. posiada doświadczenie, które nabył poprzez pełnienie funkcji kierownika budowy o specjalności inżynieryjnej drogowej w realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na budowie lub przebudowie drogi – przez okres co najmniej 6 miesięcy d. wykonawca, który składa ofertę na trzy części zamówienia, nie może wykazać jednej i tej samej osoby jako kierownika robót dla trzech części. 2.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków o których mowa w ust.1 i 3 niniejszej SIWZ może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający uzna spełnienie warunku przez inny podmiot w przypadku kiedy: 1)Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. a)w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności zawodowych w zakresie doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą realizować roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. b) w przypadku udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia Wykonawca określi: - uprawnienia tych osób, - zakres robót, które będą wykonywać i okres udostepnienia tych osób, podstawę do dysponowania osobami. ) w przypadku udostępnienia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wskazać: - czy podmiot udostępniający polisę będzie brał udział w realizacji zamówienia - zakres i okres udziału. - charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z podmiotem udostępniającym polisę. Do zobowiązania załączyć dokument potwierdzający , że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 500 000 zł., pod warunkiem zaangażowania tego podmiotu w realizację zamówienia. Wymaganie ekonomiczne dotyczące posiadania ubezpieczenia ze swej istoty przypisane jest bezpośrednio Wykonawcy i jest niemożliwe do samodzielnego obrotu. Oznacza to, że Wykonawca w zakresie ubezpieczenia może opierać się na innych podmiotach tylko w przypadku wspólnego zaangażowania tych podmiotów w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego lub gdy podmiot ten będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów. 2) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. 3)W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żądać dokumentów określonych w rozdziale V SIWZ. 4) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a)zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami b)zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp. 5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3 ppkt 1-9 SIWZ 6) Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.3 ppkt. 1 – 9 SIWZ dotyczących podwykonawców, którym zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą wykazać, że: 1)żaden z nich z osobna (odrębnie) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp, 2)warunki, określone w ust.1 pkt 2 lit. b, c spełniają łącznie (wspólnie) lub samodzielnie. 3)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie spełnią warunki, jeżeli wykażą, że: a)co najmniej jeden Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną 500 000 zł, b)co najmniej jeden Wykonawca nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej 3 (trzy) roboty polegające na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg, która swoim zakresem obejmuje między innymi wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego /mieszanki mineralno-asfaltowej lub równoważnej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto, c) co najmniej jeden Wykonawca dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia - posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie tj. kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno- drogowej i należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach. d) Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie, który składa ofertę na trzy części zamówienia, nie może wykazać jednej i tej samej osoby, jako kierownika robót dla wszystkich części.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań dla wszystkich trzech części
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Minimalny poziom zdolności: - zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia , jeżeli wykonawca wykaże, że a. posiada minimalny roczny obrót w wysokości nie niższej niż 500 000zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość wykazana przez wykonawcę w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP, dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania b. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony (opłacona polisa) odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych zero gorszy). Z przedłożonej polisy ubezpieczenia musi jednoznacznie wynikać, że jest opłacona, a w przypadku złożenia innego dokumentu- musi on potwierdzać w wystarczający sposób, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej 3 roboty, każda o wartości co najmniej 500 000zł. polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg, która swoim zakresem obejmowała między innymi wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego/ mieszanki mineralno-asfaltowej lub równoważnej – dotyczy wszystkich III części. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek muszą spełniać łącznie. b. dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia - posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie tj. kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno- drogowej i należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach). Zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2014 r. poz. 1946, z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi jeżeli nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych – dotyczy części I, części II oraz części III zamówienia c. posiada doświadczenie, które nabył poprzez pełnienie funkcji kierownika budowy o specjalności inżynieryjnej drogowej w realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na budowie lub przebudowie drogi – przez okres co najmniej 6 miesięcy d. wykonawca, który składa ofertę na trzy części zamówienia, nie może wykazać jednej i tej samej osoby jako kierownika robót dla trzech części. 2.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków o których mowa w ust.1 i 3 niniejszej SIWZ może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający uzna spełnienie warunku przez inny podmiot w przypadku kiedy: 1)Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. a)w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności zawodowych w zakresie doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą realizować roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. b) w przypadku udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia Wykonawca określi: - uprawnienia tych osób, - zakres robót, które będą wykonywać i okres udostepnienia tych osób, podstawę do dysponowania osobami. ) w przypadku udostępnienia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wskazać: - czy podmiot udostępniający polisę będzie brał udział w realizacji zamówienia - zakres i okres udziału. - charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z podmiotem udostępniającym polisę. Do zobowiązania załączyć dokument potwierdzający , że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 500 000 zł., pod warunkiem zaangażowania tego podmiotu w realizację zamówienia. Wymaganie ekonomiczne dotyczące posiadania ubezpieczenia ze swej istoty przypisane jest bezpośrednio Wykonawcy i jest niemożliwe do samodzielnego obrotu. Oznacza to, że Wykonawca w zakresie ubezpieczenia może opierać się na innych podmiotach tylko w przypadku wspólnego zaangażowania tych podmiotów w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego lub gdy podmiot ten będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów. 2) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. 3)W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żądać dokumentów określonych w rozdziale V SIWZ. 4) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a)zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami b)zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp. 5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3 ppkt 1-9 SIWZ 6) Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.3 ppkt. 1 – 9 SIWZ dotyczących podwykonawców, którym zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą wykazać, że: 1)żaden z nich z osobna (odrębnie) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp, 2)warunki, określone w ust.1 pkt 2 lit. b, c spełniają łącznie (wspólnie) lub samodzielnie. 3)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie spełnią warunki, jeżeli wykażą, że: a)co najmniej jeden Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną 500 000 zł, b)co najmniej jeden Wykonawca nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej 3 (trzy) roboty polegające na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg, która swoim zakresem obejmuje między innymi wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego /mieszanki mineralno-asfaltowej lub równoważnej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto, c) co najmniej jeden Wykonawca dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia - posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie tj. kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno- drogowej i należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach. d) Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie, który składa ofertę na trzy części zamówienia, nie może wykazać jednej i tej samej osoby, jako kierownika robót dla wszystkich części.
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH
PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY
PZP:
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
. Do oferty każdy
Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w
zakresie:
1) spełniania warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru załącznika nr
3.
2) braku podstaw wykluczenia – wg wzoru załącznika nr 4
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców,
oświadczenie wg załącznika nr 3 i 4 składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie
2.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu
wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia
- w zakresie,w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w
postępowaniu składa także oświadczenie wg załącznika nr 3 i 4 dotyczące
tych podmiotów zamieszczając informacje o tych podmiotach w
oświadczeniu,
3.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw
wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie, wg załącznika
4, z informacją o podwykonawcach.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na okoliczności, o
których mowa w art. 24ust 1 i ust.5 Pzp Zamawiający żąda
następujących dokumentów:
a)informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp oraz, odnośnie skazania za
wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego
na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp, wystawionej nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł
porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych
należności wraz z ewentualnymi odsetkami, lub grzywnami,
w szczególności uzyskał potwierdzone prawem zwolnienie ,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu.
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument
potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w
sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu.
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.5 pkt 1 ustawy Pzp,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert
e) oświadczenie Wykonawcy składane w celu potwierdzenia braku podstaw do
wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: (Wzór –
załącznik Nr 4 do SIWZ)
- braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu
ubiegania się o zamówienia publiczne;
- braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu skazującego za
wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie
określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6
Pzp;
-braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o
naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa
ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie
określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 Pzp;
- o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa
w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
(Dz. U. z 2016r. poz. 716);
3.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w ust.6 pkt
2, składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania:
1) ppkt „a” - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w
przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez
właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp;
2) ppkt „b-d” - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w
sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4.Dokumenty, o których mowa w ust.6 pkt 2 ppkt „a” i ppkt 2 lit. „d”
SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust.6, pkt 2 6.ppkt 2 lit.”b-c”
SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
tego terminu.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,
nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.6 pkt 7 SIWZ, zastępuje
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
Zapis ust.6 pkt 8 SIWZ stosuje się.
6.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez
Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów
odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,
o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
7.Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument
wskazany w ust.6 pkt 2a SIWZ, składa dokument, o którym mowa w ust.7 pkt
1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21
oraz ust. 5 pkt 6 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma
osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów,
zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym
przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na
miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust.6 pkt 8. SIWZ stosuje się.
8. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp Wykonawca, który podlega wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 Pzp, może
przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające
do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie
szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym,
zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody,
wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami
ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych
i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym
przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu
postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się,
jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono
prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia
oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając
wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za
wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie: 1) dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 pkt 2: a) wykaz robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone – wzór Załącznik Nr 6 do SIWZ. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Jeżeli w złożonym dokumencie, wartość robót będzie wyrażana w walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 500 000,00 zł. (polisa ubezpieczeniowa opłacona) Dokument ubezpieczenia ma na celu wykazanie się przez Wykonawcę określonym statusem ekonomiczno-finansowym, nie zaś ubezpieczeniem usług stanowiących przedmiot zamówienia. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej nie musi być tożsamy z pełnym zakresem działalności ujawnionym w KRS Wykonawcy, ale powinien potwierdzać ubezpieczenie Wykonawcy w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia; c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową ( minimalny roczny obrót) wykonawcy. Zaświadczenie wystawione nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem składania ofert. Jeżeli w złożonym dokumencie, suma gwarancyjna będzie wyrażana w walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. d)wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór załącznik nr 7 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie: 1) dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 pkt 2: a) wykaz robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone – wzór Załącznik Nr 6 do SIWZ. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Jeżeli w złożonym dokumencie, wartość robót będzie wyrażana w walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 500 000,00 zł. (polisa ubezpieczeniowa opłacona) Dokument ubezpieczenia ma na celu wykazanie się przez Wykonawcę określonym statusem ekonomiczno-finansowym, nie zaś ubezpieczeniem usług stanowiących przedmiot zamówienia. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej nie musi być tożsamy z pełnym zakresem działalności ujawnionym w KRS Wykonawcy, ale powinien potwierdzać ubezpieczenie Wykonawcy w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia; c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową ( minimalny roczny obrót) wykonawcy. Zaświadczenie wystawione nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem składania ofert. Jeżeli w złożonym dokumencie, suma gwarancyjna będzie wyrażana w walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. d)wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór załącznik nr 7 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca złoży
oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy
kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy PZP i przekaże
Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej https://ugdzierzaznia.bip.org.pl informacji, o której mowa w
art. 86 ust. 3 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia (wzór zał. 5
do SIWZ), Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym
Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o
udzielenie zamówienia.
Grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów (Dz.U. nr 50, poz.331 z późn. zmianami):
„Art.4. Ilekroć w ustawie jest mowa o: 14) grupie kapitałowej – rozumie
się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w
sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym
również tego przedsiębiorcę.”
(Zgodnie z art.24ust.1 pkt 23 ustawy P.z.p. z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy należą do tej
samej grupy kapitałowej złożyli odrębne oferty - chyba że wykażą, że
istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.)
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i w takim
przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2)W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez
Wykonawców, wymagane oświadczenia wg zał. nr 3 i 4 składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Dokumenty potwierdzające spełnienia warunków składa ten lub ci
Wykonawcy (członkowie konsorcjum, spółki cywilnej), którzy wykazują
spełnienie warunku. Wystarczy, aby warunki udziału w
postępowaniu spełniał minimum jeden Wykonawca lub kilku Wykonawców
(członków konsorcjum, spółki cywilnej) łącznie.
Sposób oceny spełnienia warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia określono w rozdziale 5 pkt.3.
Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw
wykluczenia.
10. Poleganie na zasobach innego podmiotu.
1.W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte
wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący
Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich
zasobów, zamawiający żąda zobowiązania tych podmiotów do udostępnienia
Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia które określa w szczególności:
1)zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy
wykonywaniu zamówienia publicznego;
3)zakresie okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
publicznego;
)czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, kwalifikacji
zawodowych(uprawnień w zakresie kierowania robotami budowlanymi w
specjalności drogi),zrealizuje roboty budowlane/usługi, których wskazane
zdolności dotyczą.
2.Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub
sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp,
przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów w celu
zbadania czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o
których mowa wart.24 ust. ust.5 ustawy Pzp, wymienionych w ust.6 pkt 2
SIWZ (tj. dokumentów, o których mowa w § 5 pkt 1-9 rozporządzenia
Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów,
jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz
form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz.
1126)
11. Dokumenty i oświadczenia dot. podwykonawców.
1. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę
firm podwykonawców.
2.Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów i oświadczeń
wymienionych w ust.6 pkt 2 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu
zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest
podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na
zasadach określonych w art. 22a Pzp.
12. Pełnomocnictwo.
1)Pełnomocnictwo do reprezentowania musi jednoznacznie wskazywać
czynności, do wykonywania których. Pełnomocnictwo do reprezentowania
musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których
pełnomocnik jest upoważniony.
2)Pełnomocnictwo wymagane jest w przypadku gdy:
a)Wykonawcę reprezentuje w postępowaniu osoba bądź osoby, których
uprawnienie do reprezentowania nie wynika bezpośrednio z innych
załączonych dokumentów, przedłożone w formie oryginału lub kopii
poświadczonej przez notariusza;
b)Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (dotyczy
również spółki cywilnej), przedłożone w formie oryginału lub kopii
poświadczonej przez notariusza;
3)Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się
o udzielenie zamówienia powinno wyraźnie wskazywać:
a)jakiego postępowania dotyczy,
b)jakie podmioty występują wspólnie,
c)kto w imieniu tych podmiotów ma pełnić funkcję pełnomocnika,
d)jakie konkretne czynności w postępowaniu ma prawo wykonywać
pełnomocnik,
e)na jaki okres jest udzielone.
4)Jeśli pełnomocnik ma być uprawniony do wykonywania czynności nie tylko
w imieniu wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, lecz
również w imieniu każdego z tych Wykonawców z osobna, to należy taką
informację zamieścić w treści pełnomocnictwa.
5)Pełnomocnictwo winno być podpisane przez wszystkich Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie wg zasad reprezentacji właściwych
dla każdego z Wykonawców (złożone w oryginale lub kopii
potwierdzonej notarialnie).
6)Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, zostanie wybrana,
Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego
umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
7)Zamawiający wymaga, aby umowa Wykonawców wspólnie ubiegających się
o wykonanie zamówienia zawierała w szczególności postanowienia
dotyczące:
1) stron umowy,
2) czasu trwania,
3) solidarnej odpowiedzialności każdego członka wobec Zamawiającego.
8)Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie
z Pełnomocnikiem, którego dane i adres należy wpisać w
formularzu oferty lub wskazać w treści oferty.
2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub
dokumentów, o których mowa w § 5 rozporządzenia w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu
o udzielenie zamówienia (zwanego dalej „rozporządzeniem”) tj.
składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z
udziału w postępowaniu i § 7 „rozporządzenia” składanych w
celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w
postępowaniu przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w formie elektronicznej pod
określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i
bezpłatnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w
rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114
oraz z 2016 r. poz. 352) - Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz
danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji. 2. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę telefonicznie, pisemnie, drogą elektroniczną bądź faxem. 3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji, danych zawartych w ofercie. 4. Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi Załącznik nr 8, 8a i 8b do SIWZ. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Istotne postanowienia umowy zawarte są we wzorze umowy zał. Nr 8 7. Każda zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 15/03/2017, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
WADIUM CZĘŚĆ I – 14 700 zł (słownie: czternaście tysięcy siedemset złotych) WADIUM CZĘŚĆ II - 2 800zł. (słownie: dwa tysiące siedemset złotych) WADIUM CZĘŚĆ III – 2 600zł. (słownie: dwa tysiące sześćset złotych)
Informacja na temat wadium
WADIUM CZĘŚĆ I – 14 700 zł (słownie: czternaście tysięcy siedemset złotych) WADIUM CZĘŚĆ II - 2 800zł. (słownie: dwa tysiące siedemset złotych) WADIUM CZĘŚĆ III – 2 600zł. (słownie: dwa tysiące sześćset złotych)
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja | 20 |
termin wykonania | 20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji. 2. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę telefonicznie, pisemnie, drogą elektroniczną bądź faxem. 3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji, danych zawartych w ofercie. 4. Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi Załącznik nr 8, 8a i 8b do SIWZ. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Istotne postanowienia umowy zawarte są we wzorze umowy zał. Nr 8 7. Każda zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 15/03/2017, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: I
Nazwa: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Nowe Sarnowo działka 92 i 100 w km 0 + 000 – 1 + 333”
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres przedmiotu zamówienia w części I:
Roboty przygotowawcze
Roboty rozbiórkowe
Roboty ziemne
Podbudowa
Nawierzchnia
Pobocze
Odwodnienie
Oznakowanie
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7, 45233120-6, 45100000-8, 45111000-8, 45233220-7, 45233290-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/07/2017
5) Kryteria oceny ofert:
6) INFORMACJE DODATKOWE:
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7, 45233120-6, 45100000-8, 45111000-8, 45233220-7, 45233290-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/07/2017
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja | 20 |
termin wykonania | 20 |
Część nr: II
Nazwa: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości
Nowe Sarnowo działki nr 152/2, 152/6, 130/1, 130/2, 132/1, 153/1,
154/3, 191/1 w km 0 +
0080 – 0 + 267,50”
Część nr: III
Nazwa: Przebudowa ciągu drogowego Wroninko – Wilamowice, dz. Nr 160, 171 o długości 0,396km
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres przedmiotu zamówienia w części II:
Roboty przygotowawcze
Roboty rozbiórkowe
Roboty ziemne
Podbudowa
Nawierzchnia
Pobocze
Elementy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7, 45233120-6, 45100000-8, 45111000-8, 45233220-7, 45233290-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/07/2017
5) Kryteria oceny ofert:
6) INFORMACJE DODATKOWE:
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7, 45233120-6, 45100000-8, 45111000-8, 45233220-7, 45233290-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/07/2017
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja | 20 |
termin wykonania | 20 |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres przedmiotu zamówienia w części III: Roboty przygotowawcze Roboty rozbiórkowe Roboty ziemne Podbudowa Nawierzchnia Pobocza Elementy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7, 45233120-6, 45100000-8, 45111000-8, 45233220-7, 45233290-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/07/2017
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja | 20 |
termin wykonania | 20 |
załączniki:
1. SIWZ -siwz__nowe_sarnowo_wroninko__wilamowice.pdf
2. załacznik 10b - za._nr_10b_specyfikacja_techniczna__wroninko_-_wilamowice.pdf
3. załącznik 9a projekt Nowe Sarnowo - zal_nr_9a_projekt_nowe_sarnowo.pdf
4. załącznik 9a przedmiar Nowe Sarnowo - zal_nr_9a_przedmiar_nowe_sarnowo.pdf
5. załacznik 1 do SIWZ - zal._nr_1_do_siwz.pdf
6. załacznik 1a do SIWZ - zal._nr_1a_do_siwz.pdf
7. załacznik 1b do SIWZ- zal._nr_1b_do_siwz.doc
8. załacznik 2 do SIWZ - zal._nr_2_do_siwz.doc
9. załacznik 3 do SIWZ -zal._nr_3_do_siwz.doc
10. załacznik 4 do SIWZ -zal._nr_4_do_siwz.doc
11. załacznik 5 do SIWZ- zal._nr_5_do_siwz.doc
12. załacznik 6 do SIWZ- zal._nr_6_do_siwz.doc
13. załacznik 7 do SIWZ- zal._nr_7_do_siwz.doc
14. załacznik 8 do SIWZ- zal._nr_8_do_siwz.pdf
15. załacznik 8a do SIWZ- zal._nr_8a_do_siwz.pdf
16. załacznik 8b do SIWZ - zal._nr_8b_do_siwz.pdf
17.załącznik 9 projekt 1333 km - zal._nr_9_projekt_1333km.pdf
18. załącznik 9 przedmiar Nowe Sarnowo 13333 km - zal._nr_9_przedmiar_nowe_sarnowo_1333.pdf
19. załacznik 9b przedmiar Wroninko-Wilamowice - zal._nr_9b_przedmiar_wroninko__wilamowice.pdf
20. załącznik 10 specyfikacja techniczna - zal._nr_10_specyfikacja_techniczna_1_333.pdf
21. załącznik 10a specyfikacja techniczna - zal._nr_10a_specyfikacja_techniczna_nowe_sarnowo.pdf
22.załącznik 11 kosztorys ofertowy Nowe Sarnowo- zal._nr_11_kosztorys_ofertowy_nowe_sarnowo_1333.pdf
23.załacznik 11a kosztorys ofertowy -zal._nr_11a_kosztorys_ofertowy_nowe_sarnowo.pdf
24. załacznik 11b kosztorys ofertowy Wroninko-Wilamowice - zal._nr_11b_kosztorys_-_ofertowy_wroninko_-_wilamowice.pdf
WYJAŚNIENIA DO SIWZ- PYTANIA I ODPOWIEDZI!!!!!!!!!!
1. WYJAŚNIENIE NR 1 - wyjasnienie_do_siwz_nr__1.jpg
2. WYJAŚNIENIE NR 2 - wijasnienie_do_siwz_nr_2.jpg
Wójt Gminy
mgr inż. Witold Pająk
mgr inż. Witold Pająk
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: mgr Alina Bieglecka
- Data udostępnienia w BIP: 2017-03-13
- Informacja zaktualizowana przez: mgr Alina Bieglecka
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-03-13 09:41:32
- Liczba odsłon: 232
- Historia dokumentu: