Ogłoszenie nr 571719-N-2017 z dnia 2017-08-14 r.
Gmina Dzierzążnia: Rozbudowa drogi gminnej w miejscowości Podmarszczyn – działka nr 27, 59, w km 0 + 000 – 0 +454
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający
powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające
zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzierzążnia, krajowy numer
identyfikacyjny 53903500000, ul. 28 , 09164 Dzierzążnia, woj.
mazowieckie, państwo Polska, tel. 023 6615904 lub 02, e-mail
ug.inwest.dzierz@interia.pl, faks 236 615 902.
Adres strony internetowej (URL): https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku
wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego
przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii
Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie
postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania
odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez
każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w
imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa drogi
gminnej w miejscowości Podmarszczyn – działka nr 27, 59, w km 0 + 000 – 0 +454
Numer referencyjny: PFŚ.271.3.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie
następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zakres
przedmiotu zamówienia: Roboty przygotowawcze Roboty rozbiórkowe Roboty ziemne
Podbudowa Nawierzchnia Pobocze Zjazdy Oznakowanie
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45100000-8 |
45111000-8 |
45233120-6 |
45233220-7 |
45233290-9 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2017-11-15
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia
określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Minimalny poziom zdolności: zamawiający uzna, że wykonawca
znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte
wykonanie zamówienia , jeżeli wykonawca wykaże, że a) posiada minimalny roczny
obrót w wysokości nie niższej niż 300 000zł. W przypadku składania oferty
wspólnej ww. warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie. W przypadku, gdy
jakakolwiek wartość wykazana przez wykonawcę w celu wykazania spełnienia
warunków udziału w postępowaniu wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający
przeliczy wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP, dla danej
waluty, z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie
opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej
tabeli przed wszczęciem postępowania b) Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że
jest ubezpieczony (opłacona polisa) odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
ubezpieczenia nie mniejszą niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych
zero gorszy). Z przedłożonej polisy ubezpieczenia musi jednoznacznie wynikać,
że jest opłacona, a w przypadku złożenia innego dokumentu- musi on potwierdzać
w wystarczający sposób, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności
jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty, każda o wartości co
najmniej 300 000zł. polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub
modernizacji dróg, która swoim zakresem obejmowała między innymi wykonanie
nawierzchni z betonu asfaltowego/ mieszanki mineralno-asfaltowej lub
równoważnej. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek muszą spełniać
łącznie. dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą zdolną do wykonania przedmiotu
zamówienia - posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w
budownictwie tj. kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-
drogowej i należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do
ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach). Zamawiający
uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w
rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w
sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r.,
poz. 1278) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.),
zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach
członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z
dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65). W
przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej,
Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w
rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach
zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2014 r. poz. 1946,
z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi jeżeli nabyły kwalifikacje
zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do
kierowania robotami budowlanymi, oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu
kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji
zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których
mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych
architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług
transgranicznych. posiada doświadczenie, które nabył poprzez pełnienie funkcji
kierownika budowy o specjalności inżynieryjnej drogowej w realizacji co
najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na budowie lub przebudowie drogi
– przez okres co najmniej 6 miesięcy
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1
ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt
1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a)informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami, lub grzywnami, w szczególności uzyskał potwierdzone prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.5 pkt 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert e) oświadczenie Wykonawcy o: (Wzór – załącznik Nr 4 do SIWZ) - braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; - braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp; -braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 Pzp; - o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 716);
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU:
) wykaz robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż okresie ostatnich 5 lat
przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, z załączeniem
dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności
informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa
budowlanego i prawidłowo ukończone – wzór Załącznik Nr 6 do SIWZ. Dowodami są
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
dokumenty. Jeżeli w złożonym dokumencie, wartość robót będzie wyrażana w
walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w
stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A
kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie
Zamówień Publicznych. b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 300 000,00 zł.
(polisa ubezpieczeniowa opłacona) informacja banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową ( minimalny roczny obrót) wykonawcy.
Zaświadczenie wystawione nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem
składania ofert. Dokument ubezpieczenia ma na celu wykazanie się przez
Wykonawcę określonym statusem ekonomiczno-finansowym, nie zaś ubezpieczeniem
usług stanowiących przedmiot zamówienia. Dokument potwierdzający, że Wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej nie musi być tożsamy z pełnym
zakresem działalności ujawnionym w KRS Wykonawcy, ale powinien potwierdzać
ubezpieczenie Wykonawcy w zakresie działalności związanej z przedmiotem
zamówienia; Jeżeli w złożonym dokumencie, suma gwarancyjna będzie wyrażana w
walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w
stosunku do walut obcych ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski (Tabela A
kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie
Zamówień Publicznych. c)wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami – wzór załącznik nr 7 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
) wykaz robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone – wzór Załącznik Nr 6 do SIWZ. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Jeżeli w złożonym dokumencie, wartość robót będzie wyrażana w walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 300 000,00 zł. (polisa ubezpieczeniowa opłacona) * informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową ( minimalny roczny obrót) wykonawcy. Zaświadczenie wystawione nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem składania ofert. Dokument ubezpieczenia ma na celu wykazanie się przez Wykonawcę określonym statusem ekonomiczno-finansowym, nie zaś ubezpieczeniem usług stanowiących przedmiot zamówienia. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej nie musi być tożsamy z pełnym zakresem działalności ujawnionym w KRS Wykonawcy, ale powinien potwierdzać ubezpieczenie Wykonawcy w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia; Jeżeli w złożonym dokumencie, suma gwarancyjna będzie wyrażana w walucie obcej, kwota ta zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. c)wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór załącznik nr 7 do SIWZ
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy PZP i przekaże Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ug.dzierzaznia.bip.org.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia (wzór zał. 5 do SIWZ), Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. nr 50, poz.331 z późn. zmianami): „Art.4. Ilekroć w ustawie jest mowa o: 14) grupie kapitałowej – rozumie się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę.” (Zgodnie z art.24ust.1 pkt 23 ustawy P.z.p. z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy należą do tej samej grupy kapitałowej złożyli odrębne oferty - chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postepowaniu o udzielenie zamówienia.)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
WADIUM: 5 500 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset złotych) Wadium należy wnieść
zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w jednej lub
kilku następujących formach: - pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub
poręczeniach pieniężnych spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, -
gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych. - poręczeniach
udzielonych przez podmiot, o których mowa w art.6 ust.3 pkt.4 lit.b ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240). W
przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu
potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty w odrębnej
kopercie z napisem „WADIUM”, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem
kserokopię dokumentu należy zanumerować i wpiąć do oferty. 3. Wadium wnoszone w
formie innej niż pieniądz musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i
zawierać w swej treści następujące elementy: a)nazwę Wykonawcy i beneficjenta
gwarancji (Zamawiającego), gwaranta( banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielającej gwarancji lub podmiotu o którym mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości) oraz wskazanie ich siedzib, b)dokładne określenie nazwy
postępowania ,na które wnoszone jest wadium, c)kwotę zobowiązania, d)termin
ważności nie krótszy niż termin związania ofertą, e)klauzule nakazujące zwrot
dokumentu po jego wygaśnięciu, f)klauzule nieodwołalnego i bezwarunkowego
zobowiązania na pierwsze pisemne wezwanie Zamawiającego do zapłaty na rzecz
Zamawiającego kwoty wadium na wypadek, gdyby Wykonawca: − w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a , z przyczyn leżących po jego
stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o
których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o których mowa w art.25a ust.1,
pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w
art.87 ust.2 pkt3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej
przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. - odmówił podpisania umowy w sprawie
zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w
sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie Wykonawcy, 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek
bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Płońsku oddział Dzierzążnia 50 8230
0007 5000 0941 2037 0211 z adnotacją: wadium – nr sprawy: PP.271.3.2017 –
przetarg na: „Rozbudowę drogi gminnej w miejscowości Podmarszczyn, działka nr
27 i 59, w km 0 + 000 – 0 + 454” W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu,
jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku
Zamawiającego. Kserokopię dowodu wpłaty (polecenie przelewu) należy dołączyć do
oferty. 4. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie wnoszą jedno wadium w złotych. 6. Nie
wniesienie wadium we wskazanej wysokości i terminie lub w innej formie niż
określone w art.45 ust.6 ustawy Pzp - spowoduje odrzucenie oferty na podstawie
art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26
ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył wymaganych dokumentów lub
oświadczeń, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co
powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako
najkorzystniejszej
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA |
60,00 |
OKRES GWARANCJI |
20,00 |
TERMIN WYKONANIA |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
NIE
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą
ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji. O
miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę
telefonicznie, pisemnie, drogą elektroniczną bądź faxem. Umowa zawarta zostanie
z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji,
danych zawartych w ofercie. Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy,
który stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. 5Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany
umowy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Istotne postanowienia
umowy zawarte są we wzorze umowy zał. Nr 8 Każda zmiana umowy wymaga formy
pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2017-08-29, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Wójt Gminy
mgr inż. Witold Pająk
Załączniki:1.siwz_rozbudowa_drogi_podmarszczyn.pdf,
2.zal._nr_1_do_siwz.doc
3.zal._nr_2_do_siwz_podmarszczyn.doc
4.zal._nr_3_do_siwz_podmarszczyn.doc
5.zal._nr_4_do_siwz_podmarszczyn.doc
6.zal._nr_5_do_siwz_podmarszczyn.doc
7.zal._nr_6_do_siwz_podmarszczyn.doc
8.zal._nr_7_do_siwz_podmarszczyn.doc
9.zal._nr_8_do_siwz_projekt_umowy_podmarszczyn.doc
10.projekt_podmarszczyn_-_zal._nr_9.pdf
11.przedmiar_robot_podmarszczyn_454m.pdf
12.specyfikacja_techniczna_podmarszczyn_zal._nr_10.pdf
13.kosztorys__ofertowy_podmarszczyn__zal._nr_11.doc
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sobiecki Adam
- Data udostępnienia w BIP: 2017-08-14
- Informacja zaktualizowana przez: Sobiecki Adam
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-08-14 13:35:00
- Liczba odsłon: 120