OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY DZIERZĄŻNIA (pow. płoński, woj. mazowieckie).
Numer ogłoszenia w BZP: 3306 - 2013; data zamieszczenia: 03.01.2013r., na stronie Zamawiającego https://ugdzierzaznia.bip.org.pl 03.01.2013r. oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Dzierzążni dnia 03.01.2013r.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzierzążnia , 28, 09-164 Dzierzążnia, woj. mazowieckie, tel. 023 6615904 lub 02, faks 023 6615902.
· Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY DZIERZĄŻNIA (pow. płoński, woj. mazowieckie)..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania są roboty budowlane polegające na budowie i montażu wraz z uruchomieniem przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach położonych na terenie gminy Dzierzążnia. Oczyszczalnie ścieków powinny posiadać kompletne wyposażenie tj. pompę, dmuchawę wraz z autonomicznym układem sterowania oraz panelem informacyjnym o awarii urządzenia z sygnalizacją akustyczną lub optyczną -świetlną. Produkty i urządzenia muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty dopuszczające je do obrotu i stosowania. Oczyszczalnie powinny posiadać uznany w Polsce i UE certyfikat dopuszczający urządzenie do obrotu oraz potwierdzające osiągania deklarowanych parametrów redukcji zanieczyszczeń w ściekach zgodnie z aktualnie obowiązującą wersją normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Osadniki wstępne muszą być zgodne z zastosowaną technologią budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. 3.2 Zakres robót obejmuje wszystkie czynności związane z wykonaniem montażu 118 sztuk przydomowych mechaniczno biologicznych oczyszczalni ścieków do oczyszczania ścieków bytowo - gospodarczych w technologii złóż biologicznych zanurzonych, o ilości odprowadzanych ścieków 24szt. do 1,5 m³ na dobę, 94 szt. do 0.9m3 na dobę - z podłączeniem do budynków mieszkalnych w miejscowościach położonych na terenie gminy Dzierzążnia wraz z odprowadzeniem oczyszczonych ścieków do gruntu za pomocą drenażu rozsączającego lub studni chłonnej - wg posiadanego przez Zamawiającego projektu budowlanego, przedmiaru robót i zgłoszenia do budowy przydomowych oczyszczalni ścieków . 3.3 Wyklucza się oczyszczalnię, która będzie pracowała w oparciu o zastosowanie innej technologii oczyszczania, niż technologia określona w pkt 3.2. SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza zmiany technologii oczyszczania ścieków. Zamawiający nie dopuszcza montażu oczyszczalni, które wymagają ciągłego dodawania biopreparatów celem zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania. Oczyszczalnie nie mogą być montowane na głębokości większej niż dopuszcza to producent urządzeń. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy zachodzi konieczność zwiększonego zagłębienia oczyszczalni, sposób wzmocnienia ich wytrzymałości mechanicznej musi być w trakcie realizacji każdorazowo uzgodniony z inspektorem nadzoru. Wszystkie rury PCV z materiału litego. 3.4 W skład montowanych oczyszczalni wchodzą następujące ilości i wielkości poszczególnych oczyszczalni: a). 94 sztuki o przepustowości do 0.9 m³ na dobę - dla obsługi 6 osób; b). 24 sztuk o przepustowości 1.5 m³ na dobę - dla obsługi 10 osób, c). 93 sztuk przepompowni ścieków oczyszczonych; d). 0 sztuk przepompowni ścieków surowych; e). 87szt. tj.4289.5mb ciągów rozsączających w nasypie; f). 7szt. tj. 289mb ciągów rozsączających w gruncie; g). 34 sztuk studni chłonnych ; h). instalacje doprowadzenia i odprowadzenia ścieków wraz ze studniami rewizyjnymi, instalacje wywiewek kanalizacyjnych, przełączenia kanalizacji istniejących, rozbiórka istniejących szamb, budowa instalacji zasilenia energetycznego i sterowania, naprawa terenu - wg opisu zawartego w projekcie. 3.5 Urządzeniem do oczyszczania ścieków jest oczyszczalnia ścieków, składająca się: -Osadnika wstępnego, -Bioreaktora z komorą napowietrzania, 3.6 Parametry techniczne: a)Urządzenia muszą być zgodne z normą PN EN 12566-3 + A1:2009 oraz posiadać deklarację zgodności ze znakiem CE - potwierdzoną raportami z badań wystawionym przez notyfikowane laboratorium. Deklarację zgodności wyrobu ze znakiem CE Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do złożonej oferty. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia raportów z badań na etapie badania i oceny ofert. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego przedstawić raport z badań typu w notyfikowanym laboratorium. W przypadku nieprzedstawienia raportów z badań przez Wykonawcę - spowoduje to odrzucenie oferty przez Zamawiającego. b)osadnik wstępny dwu lub trzykomorowy w postaci walcowatego zbiornika z PEHD c)zbiornik bioreaktora wykonany z polietylenu stabilizowanego UV, w kształcie walca, d)oczyszczalnia ścieków musi posiadać komorę klarowania, lub inne rozwiązanie równoważne gwarantujące skuteczność sklarowania nadmiernego osadu, e)bioreaktor musi posiadać komorę z zanurzonymi złożami biologicznymi. Złoża biologiczne powinny być napowietrzane wgłębnie, drobno-pęcherzykowo poprzez dyfuzory umieszczone na dnie każdej komór, f)Osadnik wstępny-gnilny, musi posiadać minimum 3 m³ pojemności, odległość osadnika wstępnego i bioreaktora musi być zgodna z projektem, g)Wszystkie komory osadnika muszą być wyposażone w niezależny właz umożliwiający dostęp do danej komory osadnika podczas serwisowania, h)Proces oczyszczania ścieków jest sterowany w pełni automatycznie. Urządzenia napowietrzające tj. dmuchawa, muszą znajdować się w skrzynce sterującej i być kompatybilne z oczyszczalnią, i)W celu zapewnienia bezproblemowej i komfortowej eksploatacji i konserwacji urządzeń, zaprojektowane rozwiązanie musi posiadać możliwość całkowitego dostępu do dyfuzora oraz możliwość demontażu złoża biologicznego bez konieczności wypompowywania znajdujących się w oczyszczalni ścieków. , j)Stopień oczyszczania zanieczyszczeń określony parametrami: BZT5, ChZT, zawiesina ogólna, azot, fosfor - musi być zgodny z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006r., w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 137, poz. 984), oraz zawarty w raporcie z badań typu zgodnym z normą PN EN 12566-3 + A1:2009 k)Wykonanie i sukcesywne przedstawianie w trakcie realizacji, maksymalnie w okresie 2 miesięcy po zakończeniu realizacji inwestycji, Zamówienia - wyników badań oczyszczonych ścieków dla 20% wykonanych oczyszczalni wskazanych przez Zamawiającego potwierdzających skuteczność oczyszczania dokumentem wystawionym przez uprawnione laboratorium również wskazane przez Zmawiającego. Zamawiający zastrzega, iż przy pobraniu próbek oczyszczonych ścieków z poszczególnych oczyszczalni i dostarczeniu próbek do badań w laboratorium musi być obecny przedstawiciel Zamawiającego -pracownik Urzędu Gminy w Dzierzążni, l)W zależności od warunków gruntowych drenaż wykonany zostanie zgodnie z projektem w postaci: -ciągów rozsączających w nasypie, -ciągów rozsączających w gruncie, m)W zależności od warunków gruntowych należy wykonać przepompownie ścieków oczyszczonych, zgodnie z projektem, n)Instalacje kanalizacyjne należy zabezpieczyć przed zamarzaniem, poprzez umieszczenie poniżej głębokości przemarzania gruntu lub osłonić warstwą izolacji termicznej, 3.7 Zakres zamówienia obejmuje również: a)Rozruch techniczny i technologiczny, b)Indywidualne przeszkolenie użytkowników w zakresie zasad eksploatacji oczyszczalni oraz przeszkolenie wskazanych przez Zmawiającego pracowników Urzędu Gminy w Dzierzążni, w zakresie obsługi serwisowej oczyszczalni - potwierdzone na piśmie, c)Odtworzenie terenu po wykonaniu prac do stanu przed przystąpieniem do montażu, d)Obsługę geodezyjną w czasie budowy oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla każdej wybudowanej oczyszczalni odrębnie. 3.8 Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w następujących dokumentach stanowiących integralną część SIWZ: a) - Projekt budowlany- tom 1 i 2 wraz z mapami lokalizacyjnymi opracowanymi odrębnie dla każdej oczyszczalni, b) - Przedmiar robot, c) - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, d) - Zestawienie lokalizacji przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Dzierzążnia,adres, nr działki. Przedmiar robót jest dokumentem drugorzędnym w stosunku do projektu budowlanego i wykonawczego. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem, a wyżej wymienionymi dokumentami tzn. pomiędzy ilością robót przewidzianych w projekcie, a ilością robót określoną w przedmiarze - Wykonawca zobowiązany jest do wykonania pełnego zakresu robót zgodnie z projektem budowlanym. Jeżeli więc konieczność wykonania określonych robót budowlanych wynika z projektu stanowiącego element opisu przedmiotu zamówienia uznaje się je za objęte przedmiotem zamówienia niezależnie od tego czy zostały odzwierciedlone w przedmiarze robót. 3.9 Warunki realizacji robót: 1) Wykonawca ma obowiązek przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpływać na cenę zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca ma obowiązek bardzo szczegółowo zapoznać się z dokumentacją projektową, przedmiarem robót a także warunkami wykonania przedmiotu zamówienia. Z uwagi na złożoność oraz szeroki zakres robót o znacznym stopniu trudności - zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia, w celu oszacowania na własną odpowiedzialność wszelkich danych przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego - wykorzystywanych w procesie przygotowania oferty. 2) Wykonawca jest odpowiedzialny za najwyższą jakość wykonywanych robót oraz zgodność wykonania z dokumentacją projektową, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót oraz sztuką budowlaną. 3) Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji, zgodny z załączoną informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 4) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot Umowy z materiałów własnych. Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat zgodności z obowiązującymi normami lub aprobatę techniczną. 5) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń, innych niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót, pod warunkiem zapewnienia parametrów jakościowych, technicznych i użytkowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. W przypadku gdy Wykonawca w swej ofercie przewiduje zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, Zamawiający wymaga załączenia do oferty stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia z podaniem parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych. Z dokumentów tych oraz na podstawie sporządzonej przez Wykonawcę analizy porównawczej winno wynikać, że rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez projektanta w projekcie budowlanym. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna takie urządzenia i materiały, które posiadają takie same lub korzystniejsze parametry techniczne i jakościowe opisane w punkcie 3.6 SIWZ, a ich zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań techniczno - technologicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty dopuszczające je do obrotu i stosowania. 6) Zamawiający nie wyraża zgody, by proponowane w ofercie rozwiązania, urządzenia, równoważne były prototypami. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia poprawności działania urządzenia równoważnego pracującego na innych zrealizowanych obiektach. W wypadku zaistnienia konieczności przeprowadzenia analiz i testów dla rozwiązań równoważnych, Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego dostarczy w terminie 5 dni od daty otrzymania wezwania, stosowne wyjaśnienia, z pisemna akceptacją Projektanta. Negatywny wynik sprawdzenia rozwiązań tj.produktów i urządzeń równoważnych skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy. 7) Z uwagi, iż Zamawiający na realizację inwestycji uzyskał już wymagane odpowiednimi przepisami stosowne decyzje, Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające uzyskania decyzji zamiennych, będzie musiał - w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać powyższe decyzje gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. 8) Wykaz wszystkich materiałów i urządzeń równoważnych wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia z załączeniem dokumentów, z których będzie wynikało, iż zaproponowane urządzenia lub materiały równoważne posiadają takie same lub lepsze parametry techniczno - eksploatacyjne i jakościowe niż materiały i urządzenie ujęte w dokumentacji projektowej w szczególności: karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym, certyfikaty lub aprobaty zastosowanych materiałów lub urządzeń - z jednoczesnym złożeniem oświadczenia o spełnieniu warunków równoważności materiałów i urządzeń określonych przez Zamawiającego - jak niżej. Wymóg dotyczy tylko tych Wykonawców, którzy zaoferują rozwiązania równoważne. WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ RÓWNOWAŻNYCH L. p Nazwa i typ urządzenia wg. projektu Nazwa i typ urządzenia równoważnego Ilość Producent Typ Podstawowe dane techniczne Uwagi np. lokalizacje pracującego urządzenia równoważnego, -wymiary, średnice, waga, przepływy, ciśnienie itp. Jednocześnie oświadczamy, iż składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY DZIERZĄŻNIA, znak sprawy: PP.271.1.2013 - że wykazane powyżej materiały i urządzenia równoważne spełniają warunki równoważności określone przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu. Zamawiający działając na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2 u.P.z.p. może odrzucić ofertę w przypadku uznania, że zaproponowane materiały i urządzenia mają gorsze parametry techniczne, jakościowe lub użytkowe od zaprojektowanych. Uwaga: Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia ilości budowanych przydomowych oczyszczalni ścieków o 4 szt. tj. do 3 % ilości określonej w zamówieniu podstawowym. W przypadku nie wykonania planowanej ilości oczyszczalni wynagrodzenie dla Wykonawcy zostanie proporcjonalnie pomniejszone. Podstawą do obliczenia wartości nie wykonanych oczyszczalni ścieków będzie kosztorys szczegółowy dla każdej oczyszczalni sporządzony przez wykonawcę w ciągu 30 dni od podpisania umowy z Zamawiającym..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-0, 45.11.24.00-9, 45.23.24.60-4, 45.11.12.91-9, 45.31.51.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: WADIUM-22 000,00 ZŁ (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych). Wadium należy wnieść zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach pieniężnych spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych. - poręczeniach udzielonych przez podmiot, o których mowa w art.6 ust.3 pkt.4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz.275). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pokoju Skarbnika Gminy Urzędu Gminy Dzierzążnia lub dołączyć do oferty. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Płońsku, Oddział w Dzierzążni nr rachunku: 50 8230 0007 5000 0941 2037 0211 z adnotacją: wadium - nr sprawy: PP.271.1.2013 - przetarg na przydomowe oczyszczalnie W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego -do dnia i godziny składania ofert. Kserokopię dowodu wpłaty-polecenie przelewu należy dołączyć do oferty. 3.Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie wnoszą jedno wadium 22 000,00 zł. 4.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Udokumentowanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy- w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej 2 roboty w zakresie budowy minimum 50szt. przydomowych oczyszczalni w jednym zadaniu inwestycyjnym oraz rekomendacje,że roboty te zostały wykonane terminowo i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ, dołączonych do oferty. Na Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie publiczne spoczywa ciężar udowodnienia, iż spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy oraz nie podlega wykluczeniu z powodów wskazanych w art. 24 ustawy
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. Suma gwarancyjna min. 500 000,00 zł. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ, dołączonych do oferty. Na Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie publiczne spoczywa ciężar udowodnienia, iż spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy oraz nie podlega wykluczeniu z powodów wskazanych w art. 24 ustawy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz projektu umowy zaakceptowany przez Wykonawcę- Zał. nr I.4 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę może w oparciu o dokumentację projektową oraz załączony przedmiar robót- stanowiący dokument pomocniczy do wyceny w ofercie, opracować i załączyć do oferty szczegółowy kosztorys budowy każdej ze 118 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków. Zamawiający będzie żądał sporządzenia szczegółowego kosztorysu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków tylko od wybranego Wykonawcy, w terminie 30 dni od podpisania umowy. Suma wartości kosztorysowych dla poszczególnych przydomowych oczyszczalni ścieków musi być zgodna z cenami określonymi w złożonej ofercie.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany mogą dotyczyć następujących postanowień: 1) Terminu wykonania robót przy zachowaniu następujących warunków takiej zmiany:a) Wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy (przy zachowaniu przez niego należytej staranności) skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia. b) Wstrzymania przez Zamawiającego wykonywania robót z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wynagrodzenia wykonawcy przy zachowaniu następujących warunków takiej zmiany: a) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w związku ze zmianą stawki podatku VAT. b) Waloryzacja wynagrodzenia z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT może być dokonana w odniesieniu do robót niezafakturowanych realizowanych w okresie obowiązywania nowej stawki VAT. 3. Zmiana postanowień zawartej umowy dotycząca terminu wykonania robót lub wynagrodzenia wykonawcy może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej - w postaci aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://ugdzierzaznia.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
URZĄD GMINY W DZIERZĄŻNI, DZIERZĄŻNIA 28, 09-164 DZIERZĄŻNIA.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.01.2013 godzina 10:00, miejsce: URZĄD GMINY W DZIERZĄŻNI, DZIERZĄŻNIA 28, 09-164 DZIERZĄŻNIA pokój nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Operacja realizowana jest z udziałem środków finansowych w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej - objętego PROW na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Dzierzążnia
mgr inż. Mirosław Opolski
wyjasnienie_tresci_siwz_nr__4.pdf
wyjasnienie_tresci_siwz_nr_3.pdf
wyjasnienie_nr_2_do_siwz.pdf
wyjasnienie_nr_1_do_siwz_budowa_przydomowych_oczyszczalni_sciekow.pdf
1. siwz__118_szt.-budowa_przydomowych_oczyszczalni_sciekow.doc
2.1.opis_techniczny_proj._budowl._pdf.pdf
3.2.specyfikacja_techniczna_wykonania_i_odbioru_robot.pdf
4.3.przedmiar_robot.pdf
5.3a.zestawienie_przydomowych_oczyszczalni_sciekow_na_terenie_gminy_dzierzaznia__pdf.pdf
6.4.drenaz.pdf
7.5._studnia_chlonna.pdf
8.6.karta_katalogowa_pso.pdf
9.7.mapy.rar
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sobiecki Adam
- Data udostępnienia w BIP: 2013-01-14
- Informacja zaktualizowana przez: Sobiecki Adam
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-01-14 09:42:23
- Liczba odsłon: 413
- Historia dokumentu: